Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud kalender problem

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan ett para dagar tillbaka synkas inte mina kalendrar. (Loggat in och ut, gjorde jag). Bifogad bild ser jag när jag loggar in via webben.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-04 08:52

Kör du Windows?
Har du uppdaterat iCloud till senaste versionen? Jag har ingen beta-lapp i hörnet på ikonen, som du har.

Ursprungligen av sandorolah:

Sedan ett para dagar tillbaka synkas inte mina kalendrar...

Synkas från vad? Till vad? Vilka enheter och operativsystem är inblandade?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Synkas från vad? Till vad? Vilka enheter och operativsystem är inblandade?

Synkas inte genom iCloud över huvud taget. Inte åt något håll. Inblandade? En iMac Retina 27", en iPad 2, en iPhone 6 och en Macbook Pro 15" Retina. Alla med den senaste operativsystemen.

Ursprungligen av kenjon:

Kör du Windows?
Har du uppdaterat iCloud till senaste versionen? Jag har ingen beta-lapp i hörnet på ikonen, som du har.

Ingen Windows här. Allt har den senaste OS. Beta lappen finns bara på "News Publisher". Det är bara Kalendrar som inte synkas.

Ursprungligen av sandorolah:

Sedan ett para dagar tillbaka synkas inte mina kalendrar. (Loggat in och ut, gjorde jag). Bifogad bild ser jag när jag loggar in via webben.

Fel av mig: Kalendrar OCH Påminnelser synkas inte.

Du verkar inte vara ensam om problemet när man kollar på nätet så troligen något Apple jobbar på.
Prova stäng av/sätt på Find my iPhone, stäng av/sätt på iCloud, på samtliga enheter.

Ursprungligen av keptang:

Du verkar inte vara ensam om problemet när man kollar på nätet så troligen något Apple jobbar på.
Prova stäng av/sätt på Find my iPhone, stäng av/sätt på iCloud, på samtliga enheter.

Hur kom du på detta? När jag söker på nätet hittar jag bara gamla fall av synkproblem, före iCloud. Det som fungerade så bra...

Ursprungligen av sandorolah:

Hur kom du på detta? När jag söker på nätet hittar jag bara gamla fall av synkproblem, före iCloud. Det som fungerade så bra...

Bra Google-skills.
Har du provat stänga av/sätta på allt?

Eftersom andra personer har samma problem och inte fått någon lösning trots kontakt med Apple så är det nog Apple som måste fixa något.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-06 08:28

Här har du en tråd där flera personer under senaste månaden haft problem med "Kalender är låst pga serverunderhåll". Rådet är att kontakta Apple support.

1
Bevaka tråden