Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imorgon kommer nya Apple TV

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Imorgon börjar Apple TV säljas, och 99mac listar några av de appar från tredje part som kommer att finnas tillgängliga vid köp. Vi tar också vår egen puls och mäter peppen inför den nya svarta lådan.

Läs hela artikeln här

Har inte förbeställt någonstans... kommer ställen som Elgiganten, Macforum, SIBA, Netonnet, MediaMarkt med flera att ha i butik mån tro? Vill gärna ha en

Hur är det med SVT play, kommer den att finnas? Har inte sett något om det.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2015-10-29 19:37
Ursprungligen av morberg:

Hur är det med SVT play, kommer den att finnas? Har inte sett något om det.

Kan ju inte vara helt säker, men i release filmen från Apples event så fanns SVT loggan med bland apparna som flyger förbi. Likaså Viaplay och Netflix. Så jag hoppas på det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-29 19:44

En kameraövervakningsapp skulle vara bra.

Min är i Nederländerna nu och på väg till Arlanda.
När jag beställde så stod det att den kommer 3-5 november men nu är ju chansen rätt stor att iag får den redan imorgon.. Wohooo..

Ursprungligen av kenjon:

En kameraövervakningsapp skulle vara bra.

Withings har en app till AppleTv till sina kameror

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-29 19:50

Jo jag menar till "vanliga" IPkameror.

Ursprungligen av kemjon:

Jo jag menar till "vanliga" IPkameror.

Där sa du något

Upp med några axis-kameror och en app på ATV

Ursprungligen av Larstommie:

Withings har en app till AppleTv till sina kameror

Är deras kamera bra? Jag har funderat på den då jag har andra Withings prylar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-29 22:28
Ursprungligen av Tjosansa:

Är deras kamera bra? Jag har funderat på den då jag har andra Withings prylar.

Har inte egen erfarenhet men den är ju dyr och allt annat än osynlig.

Kört nya ATV i ett dygn nu.. Jäklar vad bra den är.. Spela på den är ju magiskt

Hur är apputbudet såhär i början? Får en känsla av att vänta ett halvår innan jag köper. Lite less på 6s funktion och 3D touch men apparna stödjer inte det än i den utsträckning som skulle varit möjligt. Så ni som har en, hade ni en 3a tidigare eller är detta första?

Ursprungligen av Tjosansa:

Kört nya ATV i ett dygn nu.. Jäklar vad bra den är.. Spela på den är ju magiskt

Vad spelar du?

Ursprungligen av Tjosansa:

Kört nya ATV i ett dygn nu.. Jäklar vad bra den är.. Spela på den är ju magiskt

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Vad spelar du?

Ja och vad spelar du med? Fjärren man får med eller någon annan kontroll?

Hörde ju tidigare i veckan att det var fredag som gällde för säljstart men så ringde jag både Digital Inn och MediaMarkt i fredags och båda sa att den släpps inte förrän i början av nästa vecka. Har alla som förhandsbokade fått leverans?
Sitter nu och funderar på om man ska lägga en beställning på webben eller hoppas på att butikerna har lite lådor att packa upp på måndag.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Vad spelar du?

Inte så många spel än men de som finns duger.
Beach buggy racing. Som nintendo mario cart och den stödjer nya metal motorn
Crossy road multiplayer
Badland, hade det på iphone innan och det var inget för mig då.. Nu på tv,n är det betydligt roligare.
Rayman
Finns väl 20-30 spel änsålänge.

Jag spelar på fjärren. Vill man spela multiplayer så kan vem som helst joina med sin iphone, ipad.. Den får då samma funktion som fjärren.

  • Medlem
  • 2015-11-01 13:59
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Hörde ju tidigare i veckan att det var fredag som gällde för säljstart men så ringde jag både Digital Inn och MediaMarkt i fredags och båda sa att den släpps inte förrän i början av nästa vecka. Har alla som förhandsbokade fått leverans?
Sitter nu och funderar på om man ska lägga en beställning på webben eller hoppas på att butikerna har lite lådor att packa upp på måndag.

Jag la just en beställning på nätet hos Apple. Leverans på onsdag. Siba, Elgiganten, Media Markt mfl säger "preliminär release på onsdag". Och då vet man inte om man får tag i ett exemplar. Nu har jag garanterat en enhet på onsdag.

Vi är redan väldigt nöjda. Men - att man inte kan koppla sitt Apple wireless keyboard är en besvikelse. Förhoppningsvis kommer det i en uppdatering.

  • Medlem
  • 2015-11-01 14:34
Ursprungligen av Tjosansa:

Vill man spela multiplayer så kan vem som helst joina med sin iphone, ipad.. Den får då samma funktion som fjärren.

Använder man bara Apples Remote-app då, eller är det en ny app?

Ursprungligen av Dalle:

Använder man bara Apples Remote-app då, eller är det en ny app?

Man startar spelet på sin iPhone oxå. tex Crossy road. Och väljer där att joina. Det är bara ett knapptryck.
Alltså ingen Apple remote app.

Senast redigerat 2015-11-01 15:46
  • Medlem
  • 2015-11-01 18:48

Hur är det med Viaplay och SVT Play på nya ATV4? Finns det från början, måste man installera eller finns det inte alls?

Ursprungligen av Dalle:

Hur är det med Viaplay och SVT Play på nya ATV4? Finns det från början, måste man installera eller finns det inte alls?

Installeras från app store.

Svt Play...

Ursprungligen av ilPadrino:

Installeras från app store.

Även om det inte är direkt ATV relaterat så vore det ju trevligt med hela liveutbudet i SVT direkt i appen
Nu måste man fortsätta att gå via appen i iOS enheter och AirPlay.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-11-01 21:20

Har upptäckt att Infuse via AirPlay inte funkar längre med undertexter på atv4.
Plex däremot funkar bra via AirPlay.
SimpleX som är den första appen till atv4 verkar inte heller ha stöd för undertexter.

Edit*
Fel av mig, SimpleX har visst stöd för undertexter!

Senast redigerat 2015-11-01 22:14
  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-11-02 11:59

HBO får gärna dyka upp även på ATV3!

Trevligt den lilla smidiga Alu-Apple Remote även funkar till ATV4, men lite knas man inte kan ställa in så IR-fjärren inte påverkar ATV4 om man vill ha båda enheterna inkopplade.

Finns den på Apple Store i Täby redan nu?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-02 12:35

Ja, sedan förra fredagen.

Ursprungligen av kenjon:

Ja, sedan förra fredagen.

Tack.

  • Medlem
  • 2015-11-02 13:19
Ursprungligen av Sperious:

Finns den på Apple Store i Täby redan nu?

Ring och kolla först. Jag ringde i fredags kväll och i söndags och då fanns det inga kvar i butiken.

Jag beställde från Apples hemsida igår och fick just ett sms om att jag får den imorgon.

Bevaka tråden