Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Några rykten om en ny iMac med Skylake?

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jimmieboy:

Ingen som har nåt att säga om minnena jag länkade till ovan?

http://www.mrmemory.co.uk/memory-ram-upgrades...

Borde ju gå precis lika bra att beställa från UK som att beställa från en sida i Sverige?

Jag är lite osäker på kvalitén hos "no name" minnen. Ingen av de stora tillverkarna verkar ha kommit ut med fullt certifierade minnen ännu. Även om jag tror att det fungerar fint i den datorn.

Ursprungligen av primu[s]®:

...verkar vara CL: 10 istället för 11? Spelar det någon roll?

Spelar ingen roll. 10 är bättre än 11. Men förmodligen inte en skillnad som märks.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/CAS_latency

Ursprungligen av primu[s]®:

Ja, men dom var restade hos Dustin. Nya verkar komma in den 27e.

Dustin visste inte om de passade och hänvisade till deras minneskonfig… Men dem borde passa.

Ursprungligen av revolver:

Dustin visste inte om de passade och hänvisade till deras minneskonfig… Men dem borde passa.

Dom är nu ändrade till att komma den 19 november. Det verkar svårt att få tag i minnen.

Ursprungligen av primu[s]®:

Dom är nu ändrade till att komma den 19 november. Det verkar svårt att få tag i minnen.

det var länge! har du fått datorn ännu?

Ursprungligen av revolver:

det var länge! har du fått datorn ännu?

Fick den i går kväll. Hoppas att få trixa med den i helgen.

EDIT: Såg att Netonnet hade minnen i lager och snabb leverans.

Senast redigerat 2015-10-29 09:17
Ursprungligen av primu[s]®:

Fick den i går kväll. Hoppas att få trixa med den i helgen.

EDIT: Såg att Netonnet hade minnen i lager och snabb leverans.

När beställde du?

Ursprungligen av Jimmieboy:

När beställde du?

Beställde idag och de är på väg redan

Jag beställde min den 18:e och har fortfarande inte fått den =(

Jag beställde dock via Macforum då jag aldrig är hemma när UPS har sina levveranser...

Ursprungligen av Jimmieboy:

Jag beställde min den 18:e och har fortfarande inte fått den =(

Jag beställde dock via Macforum då jag aldrig är hemma när UPS har sina levveranser...

Fast UPS i Stockholm är ganska bra. Jag mötte upp dom på stan för att hämta upp paketet. Det låter lång tid det där?

Ursprungligen av primu[s]®:

Fick den i går kväll. Hoppas att få trixa med den i helgen.

EDIT: Såg att Netonnet hade minnen i lager och snabb leverans.

Viken röta! Minnen verkar vara slut överallt…
vad tror du om dessa?

https://www.dustinhome.se/product/5010877652/...

Senast redigerat 2015-10-29 21:52
Ursprungligen av primu[s]®:

Fast UPS i Stockholm är ganska bra. Jag mötte upp dom på stan för att hämta upp paketet. Det låter lång tid det där?

Dom sa ca 2 veckor när jag beställde den i butiken så får jag den imorgon håller dom ju den iden.

Ursprungligen av revolver:

Viken röta! Minnen verkar vara slut överallt…
vad tror du om dessa?

https://www.dustinhome.se/product/5010877652/...

Dom tänkte jag på först men då hade de inte någon förväntad leveranstid alls. Mina minnen ligger på posten nu.

Nu är datorn uppe och snurrar. Skrämen är helt fantastisk! Det är nästan så att man får ont i ögonen för att den är så skarp. Jag har inte testat något nämnvärt på prestandan ännu.

Det enda jag inte gillar är tangentbordet. Jag tycker att vinkeln är för låg. Jag skulle vilja ha lite mer lutning på det. Men det är mycket bra stuns i knapparna. Mycket bättre än min MBPr.

Nu säger Macforum att min dator ska komma den 4 november..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-31 01:00

Jag får min nya 27" på måndag!
• 4,0 GHz fyrkärnig Intel Core i7 (Turbo Boost upp till 4,2 GHz)
• 8 GB 1 867 MHz DDR3 SDRAM – två 4 GB
• 2 TB Fusion Drive
• AMD Radeon R9 M395X med 4 GB grafikminne
• Magic Mouse 2

Håller också på att letar extra RAM, inte helt lätt att hitta.

Senast redigerat 2015-10-31 01:40

Netonnet hade för leverans. Kom nästa dag.

Ursprungligen av Fredric:

Jag får min nya 27" på måndag!
• 4,0 GHz fyrkärnig Intel Core i7 (Turbo Boost upp till 4,2 GHz)
• 8 GB 1 867 MHz DDR3 SDRAM – två 4 GB
• 2 TB Fusion Drive
• AMD Radeon R9 M395X med 4 GB grafikminne
• Magic Mouse 2

Håller också på att letar extra RAM, inte helt lätt att hitta.

Ångrar starkt att jag inte beställde direkt via apple store nu... Jag beställde för över 2 veckor sen men får inte min förän tidigast onsdag..

Börjar även ångra att jag inte valde M395X 4 GB och det känns ju lite trist eftersom jag inte ens fått min dator ännu. Men får helt enkelt hoppas på att jag kommer klara mej med 2 GB.

Kommer ju inte hålla på med nån jätteavancerad videoredigering men vill ju kunna köra med green screen utan att datorn laggar totalt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-31 12:42
Ursprungligen av primu[s]®:

Netonnet hade för leverans. Kom nästa dag.

Dom verkar vara slut där med nu, bara ett 8GB i lager.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-31 12:43
Ursprungligen av Jimmieboy:

Ångrar starkt att jag inte beställde direkt via apple store nu... Jag beställde för över 2 veckor sen men får inte min förän tidigast onsdag..

Börjar även ångra att jag inte valde M395X 4 GB och det känns ju lite trist eftersom jag inte ens fått min dator ännu. Men får helt enkelt hoppas på att jag kommer klara mej med 2 GB.

Kommer ju inte hålla på med nån jätteavancerad videoredigering men vill ju kunna köra med green screen utan att datorn laggar totalt..

Fan vad segt!
Jag beställde via Apple Store igår, iof med expressfrakt, nu är den på flyget mellan Köln och Stockholm, lev måndag förmiddag.

/F

Ursprungligen av Fredric:

Fan vad segt!
Jag beställde via Apple Store igår, iof med expressfrakt, nu är den på flyget mellan Köln och Stockholm, lev måndag förmiddag.

/F

Jag beställde ju toppmodellen med i7 512 gb ssd fast bara det enkla grafikkortet med 2 gb ram.. Det kanske är nån utan komponenterna i min beställning som är slut? Eller så prioriterar Apple kunder som beställer direkt via dom.

En lite recension efter en hel helg med min dator:

Datorn är GRYMT snabb. SSD som sitter i startar alla applikationer sjukt snabbt och då menar jag sjukt snabbt. Har testat att starta riktigt tunga applikationer som tex. PS som startar sjukt snabbt. (Sa jag att den var snabb?)

Grafikkortet R9 395X 4GB klarar faktiskt att spela ganska tunga spel riktigt bra. Testade bla. (även om det inte är jättetungt) att köra World of Warcraft med ALLA inställningar på "ultra" och det flöt fint ändå. Testade även att köra i 5K upplösning men det svårt att se något då.

Skärmen är fantastisk. Riktigt riktigt bra. Har laddat ner lite 4K filer och testat och man får nästan ont i ögonen.

Tangentbordet är också bra. Förutom "lutningen" på det som jag nämnde förut. Jag löste det med att klistra dit några möbeltassar från IKEA i framkant.

Det enda som jag inte är överens med är El Capitan.

Ursprungligen av primu[s]®:

En lite recension efter en hel helg med min dator:

Datorn är GRYMT snabb. SSD som sitter i startar alla applikationer sjukt snabbt och då menar jag sjukt snabbt. Har testat att starta riktigt tunga applikationer som tex. PS som startar sjukt snabbt. (Sa jag att den var snabb?)

Grafikkortet R9 395X 4GB klarar faktiskt att spela ganska tunga spel riktigt bra. Testade bla. (även om det inte är jättetungt) att köra World of Warcraft med ALLA inställningar på "ultra" och det flöt fint ändå. Testade även att köra i 5K upplösning men det svårt att se något då.

Skärmen är fantastisk. Riktigt riktigt bra. Har laddat ner lite 4K filer och testat och man får nästan ont i ögonen.

Tangentbordet är också bra. Förutom "lutningen" på det som jag nämnde förut. Jag löste det med att klistra dit några möbeltassar från IKEA i framkant.

Det enda som jag inte är överens med är El Capitan.

Låter ju toppen! Jag hoppas jag får min dator imorgon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-03 00:04

Fick min idag, å helvete vilket öös, det var länge sedan jag kände en sådan skillnad mellan en dator och en annan! Håller med om att man inte var helt hemma med tangentbordet först, men tycker att man snabbt hitta känslan i den, på slutet av dagen var det inget konstigt längre.

Fick inte min idag heller! Macforum hoppas att den skall komma imorgon.

Ursprungligen av Jimmieboy:

Fick inte min idag heller! Macforum hoppas att den skall komma imorgon.

Gud vad surt!

Ursprungligen av primu[s]®:

Gud vad surt!

Ja verkligen.. Jag har egentligen inte bråttom men när man läser om alla andra här dom får sina sm beställt efter mej blir de ju lite tråkigt..

Måste se till och beställa RAM sen med men vet inte vilka jag ska köpa..

Ursprungligen av Jimmieboy:

Ja verkligen.. Jag har egentligen inte bråttom men när man läser om alla andra här dom får sina sm beställt efter mej blir de ju lite tråkigt..

Måste se till och beställa RAM sen med men vet inte vilka jag ska köpa..

Om du är snabb så har Dustin 3 set hemma. Du behöver två. https://www.dustinhome.se/product/5010756230/...

Ursprungligen av primu[s]®:

Om du är snabb så har Dustin 3 set hemma. Du behöver två. https://www.dustinhome.se/product/5010756230/...

Tack för tipset! Kan jag inte kombinera dessa med dom som sitter i från början? Tror jag klarar mej med 24 gb ram tills vidare

Ursprungligen av Jimmieboy:

Tack för tipset! Kan jag inte kombinera dessa med dom som sitter i från början? Tror jag klarar mej med 24 gb ram tills vidare

Det vet jag inte. Men annars om du bor i Stockholm så kan du få köpa mina 8gb original (som satt i iMac vid leverans) väldigt billigt.

Bevaka tråden