Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se filmer på iPad i offlineläge

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilka alternativ finns för att kunna se filmer på en iPad utan att spara filmerna där eftersom det är dåligt med utrymme på den. Kan man spara de i Dropbox eller att det finns bättre alternativ?

Om du ska kunna titta på filmerna offline behöver du ju synka dem till Ipaden. Dropbox upptar också plats på paddan för de filer du väljer att ha tillgängliga offline.
Det finns dock alternativ, typ Seagates Wireless-Plus som är en extern hårddisk med Wifi som tillsammans med en app i Ipaden kan streamas från.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-10-28 13:20
Ursprungligen av calinou:

Vilka alternativ finns för att kunna se filmer på en iPad utan att spara filmerna där eftersom det är dåligt med utrymme på den. Kan man spara de i Dropbox eller att det finns bättre alternativ?

Du skriver att du vill se filmerna offline men samtidigt inte lagra dom lokalt. Det är en omöjlig kombination. Icke-lokal lagring kräver just att du är online. Är det kanske någon begreppsförvirring med i denna diskussion?

Du måste minst lagra dom på något annat medium som du har trådlös access till - förslaget ovan är ett, men då måste du också bära på en pryl till. Är det värt besväret?

Själv kör jag Plex som tillåter användaren att både streama från servern, samt spara lokalt. Funkar prima!

Ursprungligen av suddgummi:

Om du ska kunna titta på filmerna offline behöver du ju synka dem till Ipaden. Dropbox upptar också plats på paddan för de filer du väljer att ha tillgängliga offline.
Det finns dock alternativ, typ Seagates Wireless-Plus som är en extern hårddisk med Wifi som tillsammans med en app i Ipaden kan streamas från.

Jag tänkte inte på att Dropbox upptar plats. Jag undrar om den externa hårddisk med Wifi kan användas även om man inte är uppkopplad? Jag har en extern hårddisk Lacie som jag inte använder men det kanske inte passar?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-28 13:43

LaCie har många modeller på hårddiskar....
Det krävs en lite speciell hårddisk, som skapar ett eget WiFinät som din padda kan logga in på.
T ex
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/_WD-My-P...

Ursprungligen av frazze:

Du skriver att du vill se filmerna offline men samtidigt inte lagra dom lokalt. Det är en omöjlig kombination. Icke-lokal lagring kräver just att du är online. Är det kanske någon begreppsförvirring med i denna diskussion?

Du måste minst lagra dom på något annat medium som du har trådlös access till - förslaget ovan är ett, men då måste du också bära på en pryl till. Är det värt besväret?

Det kanske blir många prylar och jag vet faktiskt inte vilket som är bäst.
Jag menar att filmerna lagras någonstans när man är online /men inte i paddan pga platsbrist och ses senare offline på padan. Jag kanske ska investera i en ny padda? eller kanske att jag man kan lagra filmerna på min mobil där det finns gott om plats men då måste jag koppla mobilen till iPadens skärm (går det?).

Ursprungligen av barbapappa_86:

Själv kör jag Plex som tillåter användaren att både streama från servern, samt spara lokalt. Funkar prima!

Är Plex en tjänst?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-28 14:42

Ja, men man hostar den normalt själv.
https://plex.tv

Ursprungligen av kenjon:

LaCie har många modeller på hårddiskar....
Det krävs en lite speciell hårddisk, som skapar ett eget WiFinät som din padda kan logga in på.
T ex
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/_WD-My-P...

Det verkar vara ett bra alternativ också.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-28 14:46

Nära på det enda alternativet om du inte har plats, och vill komma åt det utan Internet.

Ursprungligen av kenjon:

Nära på det enda alternativet om du inte har plats, och vill komma åt det utan Internet.

Detta med att kunna spara film är det inte så ofta jag skulle behöva göra det. Kan du beskriva i vilka andra sammanhang man kan ha nytta att ha den?. Kan den t ex också användas som extra hårddisk i stället för dropbox (som jag använder just nu)? Kan alla bildfiler från olika enheter strömmas till den?

Ursprungligen av calinou:

Detta med att kunna spara film är det inte så ofta jag skulle behöva göra det. Kan du beskriva i vilka andra sammanhang man kan ha nytta att ha den?. Kan den t ex också användas som extra hårddisk i stället för dropbox (som jag använder just nu)? Kan alla bildfiler från olika enheter strömmas till den?

Bilder på hårddisken kan du tex komma åt från WDs app:
http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?...

Tack alla för era svar och förslag. Visserligen blir jag lite villrådig eftersom jag trodde att man kunde lösa det utan att behöva köpa extra utrustning i synnerhet när det inte blir så ofta jag behöver ladda ner filmer ifall jag vill se filmer i offlineläge.
Min iPad är egentligen inte så gammal men det känns redan som jag inte kan använda den till fullo pga för lite lagringsutrymme från början. Funktionaliteten fungerar utmärkt.
Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden