Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ios 9.1 Airplay/skärmlås fungerar inte som det ska på 6S?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan jag uppdaterade till ios 9.1 kan jag inte använda airplay och stänga av skärmen helt plötsligt. Varje gång jag låser skärmen eller den stängs automatiskt på min iPhone 6s så stänger den ner vad jag än streamar. Min sambos iphone 6 med också ios 9.1 gör inte så. Och har alltid fungerat perfekt innan ios 9.1 på min 6S. :/

Senast redigerat 2015-10-24 23:59

Gäller samma om man vill spela spotify i bakgrunden också... Så fort telefonen låser stänger ner

  • Medlem
  • 2015-10-24 23:53

Vad är det du streamar, och hur? TV via någon speciell app, video, musik?
Jag kan streama som vanligt på en iPhone 6+ med iOS 9.1 till både ATV och andra enheter. Har du provat en hard reset av telefonen?

Ursprungligen av Dalle:

Vad är det du streamar, och hur? TV via någon speciell app, video, musik?
Jag kan streama som vanligt på en iPhone 6+ med iOS 9.1 till både ATV och andra enheter. Har du provat en hard reset av telefonen?

Testat hardreset. Netflix, Viaplay och HBO via Airplay. Spotify i hörlurar. Så fort skärmen autolåser eller låses manuellt så kopplad airplay ner och spotify slutar spela. Ska ju knappast behöva ha skärmen igång konstant för det? Och som sagt aldrig vart nå problem innan 9.1

Vad streamar du till och från vilken app? Kan prova på en 6S imorgon.

Ursprungligen av keptang:

Vad streamar du till och från vilken app? Kan prova på en 6S imorgon.

Netflix, viaplay, HBO, och spotify i lurar.
Apple TV 3. Men som sagt problemet ligger i luren när skärmlåset autolåser eller låses manuellt.

  • Medlem
  • 2015-10-25 00:03

@Peppish låter konstigt. Prova att nollställa inställningarna i telefonen. Fungerar inte det skulle jag testa att starta om din ATV (antar att det är det du streamar till?)

Kan tillägga stt problemet är samma på Wifi som 4G att den stänger det som strömmas i bakgrunden när skärmen låses.

Ursprungligen av Peppish:

Kan tillägga stt problemet är samma på Wifi som 4G att den stänger det som strömmas i bakgrunden när skärmen låses.

Hur är det med appar som Youtube eller Apples egna Musik-app t.ex?

Ursprungligen av Dalle:

@Peppish låter konstigt. Prova att nollställa inställningarna i telefonen. Fungerar inte det skulle jag testa att starta om din ATV (antar att det är det du streamar till?)

Nollställning löste problemet med spotify.
Netflix, Viaplay och HBO kvarstår och kopplar
Ner när skärmen låses. Samma med omstart av Apple TVn.

Ursprungligen av keptang:

Hur är det med appar som Youtube eller Apples egna Musik-app t.ex?

Samma där. Nollställning av alla inställningar i iPhonen löste problemet med spotify iaf. Jämför alla inställningar med sambons 6a och allt är samma. Men fungerar fint på hennes.

Ursprungligen av Peppish:

Samma där. Nollställning av alla inställningar i iPhonen löste problemet med spotify iaf. Jämför alla inställningar med sambons 6a och allt är samma. Men fungerar fint på hennes.

Ok, kan kolla imorgon på 6S och se om jag har samma problem om ingen annan hinner före.

Ursprungligen av keptang:

Ok, kan kolla imorgon på 6S och se om jag har samma problem om ingen annan hinner före.

Ja, känns väldigt skumt att spotify fungerar efter nollställning medans problemet kvarstår på allt annat? Och som sagt var aldrig nått problem innan 9.1.

Ehm, utan och ändra något alls. Så gör spotify likadant igen. Så fort man låser skärmen stängs allt av lagomt störigt.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2015-10-25 01:07

Har samma problem med youtube. Funkade innan 9.1. Så du e inte ensam ts Har tyvärr ingen lösning men du behöver inte känna sig ensam iaf ^^

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-25 02:27

Det fungerar utan problem med min 6s och 9.1.

Chipgate.. ??

Ursprungligen av Baes:

Har samma problem med youtube. Funkade innan 9.1. Så du e inte ensam ts Har tyvärr ingen lösning men du behöver inte känna sig ensam iaf ^^

Fabriksinställningar och återskapning hjälpte inte heller. (Testa enl apple supporten.)
Såhär är ju lite jobbigt och ha det...
Behöva ha att skärmen aldrig ska stängas av så fort man ska streama något.

LÖSNINGEN TILLS VIDARE:
Hittade på ett annat forum. Stäng av Live bilder som bakgrundsbild och voila!
Då fungerar det perfekt. Tack alla för tips & råd. Ändra bakgrundsbild kan jag leva med

Ursprungligen av Peppish:

LÖSNINGEN TILLS VIDARE:
Hittade på ett annat forum. Stäng av Live bilder som bakgrundsbild och voila!
Då fungerar det perfekt. Tack alla för tips & råd. Ändra bakgrundsbild kan jag leva med

Japp, det är någon bugg med live bilder.

1
Bevaka tråden