Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple watch och pulsmätning

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-10-21 22:13

Undrar om det är fler än jag som inte lyckas få pulsmätningen att funka i träningslägena gång och löpning? Tillika ingen snittpuls till följd av detta. I läget "annan träning" , trapp, elliptisk tex funkar det.

Senast redigerat 2015-10-22 04:54
  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2015-10-21 22:50
Ursprungligen av Agnez:

Undrar om det är fler än jag som inte lyckas få pulsmätningen att funka i träningslägena gång och löpning? Tillika ingen snittpuls till följd av detta. I läget "annan träning" , trapp, elliptisk tex funkar det.

Har samma problem, men tyvärr inte hittat någon lösning.

  • Medlem
  • 2015-10-22 05:43

Har du varit i kontakt med Appel om problemet?
Chattade själv med supporten igår. Dom ville att jag skulle ta bort parkopplingen till telefonen och installera igen. Gjorde så men det hjälpte inte. Ska kontakta dom igen.
Trist att just detta krånglar eftersom just pulsmätningen var största anledningen till köp.

Ursprungligen av Agnez:

Undrar om det är fler än jag som inte lyckas få pulsmätningen att funka i träningslägena gång och löpning? Tillika ingen snittpuls till följd av detta. I läget "annan träning" , trapp, elliptisk tex funkar det.

Ni har inte råkat slå på detta?
Strömsparläget under träning?

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2015-10-22 07:25
Ursprungligen av Agnez:

Har du varit i kontakt med Appel om problemet?
Chattade själv med supporten igår. Dom ville att jag skulle ta bort parkopplingen till telefonen och installera igen. Gjorde så men det hjälpte inte. Ska kontakta dom igen.
Trist att just detta krånglar eftersom just pulsmätningen var största anledningen till köp.

Har testat med att ta bort parkopplingen precis som du, men inte varit i kontakt med Apple. Får se hur den beter sig efter uppdateringen som kom igår.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2015-10-22 07:27
Ursprungligen av BlackSmp:

Ni har inte råkat slå på detta?
Strömsparläget under träning?

Nej, det var min första tanke också, men den är inte aktiverad. Hoppas på att det löst sig efter uppdateringen igår, hoppas hinna med ett pass idag och se hur den reagerar.

För min del spelar det stor roll hur tight jag sätter klockan. Jag brukar alltid dra åt ett snäpp när jag tränar (utan att det blir obekvämt) annars mäter den dåligt.

Fast det borde borde gälla alla träningsformer.

Kolla också i hälsoappen om det kommit några pulsdata alls. Ibland kan det komma in en del, men för lite för att den ska visa ett medelvärde.

  • Medlem
  • 2015-10-22 12:23
Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Har testat med att ta bort parkopplingen precis som du, men inte varit i kontakt med Apple. Får se hur den beter sig efter uppdateringen som kom igår.

Hjälpte inte. Uppdaterade igår.
Upplevde dessutom att jag hade svårt med sms:en efteråt. Jag läser dem men den blå pricken som markerar oläst kommer tillbaka igen. Sen dikterade jag ett mess att skicka igår som fortfarande håller på att skickas nu kl 12:20 dagen efter.

  • Medlem
  • 2015-10-22 12:42
Ursprungligen av BlackSmp:

Ni har inte råkat slå på detta?
Strömsparläget under träning?

Joooo!!!!!
Åh...tack...hade du varit hör skulle du fått en kyss?
Hade på strömsparläget ju?

Nu funkar pulsen i både löp och gångläget.
Tusen tack???????

Ursprungligen av Agnez:

Hjälpte inte. Uppdaterade igår.
Upplevde dessutom att jag hade svårt med sms:en efteråt. Jag läser dem men den blå pricken som markerar oläst kommer tillbaka igen. Sen dikterade jag ett mess att skicka igår som fortfarande håller på att skickas nu kl 12:20 dagen efter.

Det där känner jag också igen... Prova med att slå av och på imessage i meddelandeinställningarna på telefonen. Jag har för mig att jag hade ett sådant problem en gång när jag parade av och på klockan.

1
Bevaka tråden