Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökes: Webbhotell med wysiwyg-verktyg

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någonsom kan tipsa om ngt bra webbhotell vars egna hemsidesverktyg är av den mer användarvänliga varianten?

Fn sitter jag o experimenterar med One.com's webeditor med den ger mig gång på gång blodstörtning för att verktyget är så idiotiskt utformat.

Om jag tex förstorar en bild för mycket förstoras inte bara bildrutan utan alla o jekt som befinner sig omkring förflyttas i proportion till förstoringen. De flyttas dock inte tillbaks automatiskt om jag förminskar samma bildruta utan jag blir tvungen att manuellt förflytta vartenda jävla objekt varje gång jag gör ett misstag.

Jag söker ett webbhotell och/eller ett verktygsom inte beter sig på detta viset

Måste det vara ett verktyg som ligger hos webbhotellet?
Kan det inte vara ett program som du kör lokalt på din dator?

Om du kan tänka dig ett lokalt program - vilket operativsystem pratar vi om då? Windows?
(Anledningen till den sista frågan är att du har lagt tråden under "Övriga operativsystem", vilket oftast innebär Windows)

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Måste det vara ett verktyg som ligger hos webbhotellet?
Kan det inte vara ett program som du kör lokalt på din dator?

Om du kan tänka dig ett lokalt program - vilket operativsystem pratar vi om då? Windows?
(Anledningen till den sista frågan är att du har lagt tråden under "Övriga operativsystem", vilket oftast innebär Windows)

Hej jo jag var lite otydlig där o ja det handlar om windows. Det får hemskt gärna vara ett fristående verktyg som är lätt att använda men som man samtidigt ändå kan skapa o administrera snygga hemsidor med(behöver bara fixa en).

Om det finns ngt liknande Rapidweaver fast för windows så vore det bra men alla tips emottages med glädje för jag kan inte komma på något alls o som sagt ONE's verktyg driver mig till vansinne

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-21 11:06

"Lätt att använda" och "Windows" i samma mening?
RapidWeaver borde släppas till iPad!

Ursprungligen av kenjon:

"Lätt att använda" och "Windows" i samma mening?
RapidWeaver borde släppas till iPad!

Jo jag vet, väldigt motsägelsefullt men vad gör man...

Ok, tack för förtydligandet. Webbverktyg för Windows har jag ingen erfarenhet av, mer än Dreamweaver, så här kan jag nog tyvärr inte bidra.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ok, tack för förtydligandet. Webbverktyg för Windows har jag ingen erfarenhet av, mer än Dreamweaver, så här kan jag nog tyvärr inte bidra.

Hur är Dreamweaver att använda? Jag ser mig inte som "den store kodaren" varför jag gärna söker ett wysiwyg-verktyg

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-21 12:16

Klickade tills näven värkte förra veckan med One's "enkla" editor. Borde tas bort!
Blir till att köpa ett wordpresstema och köra därifrån istället. Det finns wp-teman som har lite dra-och-släpp funktioner, men mest kör man efter "mallen".
Hur avancerad sida behöver du? Måste du koda hela sidan? Eller duger wp för dig?
Kika på http://themeforest.net/ för att se vad som finns att köpa.

Sparkle finns med i MacUpdates bundle: http://deals.macupdate.com/?utm_source=macupd...
som fortfarande finns att köpa för ~$50
Har inte kollat så noga, men det verkade intressant och en drivande faktor att undersöka så att jag jag köpte bundlen.

Ursprungligen av panther:

Sparkle finns med i MacUpdates bundle...

Online-verktyg eller Windows-program är vad som söks i den här tråden.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Online-verktyg eller Windows-program är vad som söks i den här tråden.

Ahh, sorry.
Tänkte inte på det, på ett mac-forum. Men det står ju övriga operativsystem.
Men med ett sånt nickname borde ju vederbörande ha en mac någonstans

Ursprungligen av reboot81:

Klickade tills näven värkte förra veckan med One's "enkla" editor. Borde tas bort!
Blir till att köpa ett wordpresstema och köra därifrån istället. Det finns wp-teman som har lite dra-och-släpp funktioner, men mest kör man efter "mallen".
Hur avancerad sida behöver du? Måste du koda hela sidan? Eller duger wp för dig?
Kika på http://themeforest.net/ för att se vad som finns att köpa.

Jag hoppas slippa koda överhuvudtaget

Ursprungligen av panther:

Ahh, sorry.
Tänkte inte på det, på ett mac-forum. Men det står ju övriga operativsystem.
Men med ett sånt nickname borde ju vederbörande ha en mac någonstans

Jo den finns hemma men inte på jobbet

Har börjat läsa in mig lite på Wordpress...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-21 14:54
Ursprungligen av Mymac4ever:

Har börjat läsa in mig lite på Wordpress...

WP erbjuder kodning, om man vill. WP är inte wysiwyg eller supersimpelt att designa, men jag vill påstå att det ger sjukt bra utdelning på investerad tid för en nybörjare. Stort plus är att det finns massor av plugins, guider och hjälp online.

Vill man inte koda hemsidan själv så är det ett CMS som WP som gäller idag.

Ursprungligen av reboot81:

WP erbjuder kodning, om man vill. WP är inte wysiwyg eller supersimpelt att designa, men jag vill påstå att det ger sjukt bra utdelning på investerad tid för en nybörjare. Stort plus är att det finns massor av plugins, guider och hjälp online.

Vill man inte koda hemsidan själv så är det ett CMS som WP som gäller idag.

Av vad jag sett so far verkar det som att WP främst är tänkt som ett verktyg för bloggning men visst borde jag kunna göra en websida utan bloggdel om jag så önskar?

Ursprungligen av Mymac4ever:

Av vad jag sett so far verkar det som att WP främst är tänkt som ett verktyg för bloggning men visst borde jag kunna göra en websida utan bloggdel om jag så önskar?

Absolut, du använder sidor istället för (blogg)inlägg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-21 17:13

Hos Loopia kan du skapa en wordpresshemsida med ett klick, se https://www.loopia.se/wordpress/
Nackdelen med wordpress är att du behöver uppdatera ganska ofta både wp samt tillägg, p.g.a. säkerheten, men gör man det hyfsat ofta så funkar det bra.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-10-21 20:28
Ursprungligen av Mymac4ever:

Av vad jag sett so far verkar det som att WP främst är tänkt som ett verktyg för bloggning men visst borde jag kunna göra en websida utan bloggdel om jag så önskar?

Absolut. Så ser jag det också. Steget till CMS är större än vad Wordpress klarar av. Bl.a. saknas vissa grundfunktioner i WP som ett traditionellt CMS har och som dessutom vissa inte ens går att få till via plugins. Här skulle jag titta på Drupal eller liknande. Kanske Joomla som insteg. Fast det finns nog mer kunniga på detta område än jag här på 99mac.

Senast redigerat 2015-10-21 21:07
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-21 21:05

+1 på Joomla.

Kan jag experimentera med WP utan att ha ett färdigt webutrymme att lägga sidan på? Jag vill kunna experimentera lokalt för att se om verktyget ens är lämpligt för mitt ändamål

Ursprungligen av Mymac4ever:

Kan jag experimentera med WP utan att ha ett färdigt webutrymme att lägga sidan på? Jag vill kunna experimentera lokalt för att se om verktyget ens är lämpligt för mitt ändamål

Hittade ngt som heter Instant wp m inbyggd apache-server som kan köras från ett usb-minne o användas för testning. Det ska jag prova

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-23 19:26
Ursprungligen av Mymac4ever:

Kan jag experimentera med WP utan att ha ett färdigt webutrymme att lägga sidan på? Jag vill kunna experimentera lokalt för att se om verktyget ens är lämpligt för mitt ändamål

Du kan installera MAMP lokalt (googla på det) om du vill testa WP. På wordpress.org hittar du mer info. Är dock inte helt säker på vilka teman som stöds.

1
Bevaka tråden