Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lagringsutrymme i iPad

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en 16GB iPad Air, där minnet såklart snabbt tog slut. Har rensat upp en del (tagit bort bilder, raderat appar mm) men stötte sedan på något jag inte förstår:

I iPaden under "Lagring och iCloud-användning" har iPaden tillgängligt 1.7GB, men när jag kopplar in iPaden till macen och iTunes har iPAden 10.20GB ledigt. Jag har synkroniserat ett antal gånger, provat att starta om iPaden mm, men kommer inte vidare. Provar att lägga till filer i iPaden via iTunes, men felmeddelande kommer upp om att lagringsutrymmet är fullt.

Någon som vet varför det inte funkar?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-16 16:01

Övre bilden säger hur mycket som finns ledigt, nedre hur mycket som borde finnas ledigt OM du utför synkroniseringen enl de val du gjort i iTunes. Känns som om du har 10GB med filer som inte kommer med, kanske ett gäng filmer?
Tror dock iTunes först måste lyckas med de inställningar du valt (vilket kanske inte går med såpass lite ledigt utrymme).

Senast redigerat 2015-10-16 16:16

Max 4-5GB filmer, resten appar tror jag.
Har provat att synkronisera men det vill sig inte.

Hur löser jag detta?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-20 15:51

Vill sej inte?
Vad händer, något felmeddelande, etc?

Står bara att det är för lite utrymme på ipaden.

Ursprungligen av Fille_jr:

Står bara att det är för lite utrymme på ipaden.

Köper du filmer från iTunes?
Testa en soft reset eller logga ut och in från AppStore/iTunes på paddan

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-10-23 09:39
Ursprungligen av Fille_jr:

Står bara att det är för lite utrymme på ipaden.

Det betyder att iTunes har räknat ut att det som den (skulle vilja) synkronisera tar mer plats än det som finns tillgängligt - redan innan den börjar. Allt för att du inte ska komma i arbetsamt läge med ofullkomlig synkronisering.

1
Bevaka tråden