Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gammal appar som laddas ner via iCloud-AppStore

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenixen!

Letar febrilt efter några favoritappar som alltid har gått att ladda ner via iCloud AppStore.. Nu finns de inte längre, har en ny 6S:a om det skulle spela någon roll? Vet ni något om detta?
Tack!

Om du har laddat ner dem tidigare, så ska de finnas under "Köpt".

Men kanske är det appar som inte finns i App Store längre, och då kan du inte ladda ner dem igen, oavsett om du har haft dem tidigare eller ej.

Om du ger något exempel så kan vi kanske ge mer konkreta svar.

KitCam. Laddade ner den för nån månad sedan.

Nej, du laddade inte ner den för en månad sedan.

Du skapade ju en tråd redan i maj, där du sökte något som liknade Kitcam för att den inte fanns att ladda ner längre.

http://www.99mac.se/forum/t/313200-modern-ver...

Fick du inte svar redan i maj?
http://www.99mac.se/forum/t/313200-modern-ver...

Edit: Jesper var snabbare

Nej så var det inte riktigt, jag frågade förut om en ersättare till KitCam medan nu söker jag efter appen.

Ursprungligen av D_Odell:

Nej så var det inte riktigt, jag frågade förut om en ersättare till KitCam medan nu söker jag efter appen.

Jo, så var det. Du frågade efter en ersättare, för att den inte fanns längre. Du skrev ju så.

Vad får dig att tro att den skulle finnas nu, om den inte fanns i maj?

Citat från ditt inlägg 19 maj:
"Min älskade app Kitcam som inte längre finns att ladda ner är den jag använder mest för fotandet. Filterbaserad app som dessvärre är lite av åldern då bolaget köptes upp av Flickr. Nu för tiden är det lite suddiga bilderna och bruset har ibland gått till nya höjder. Vet någon om en app som denna som inte är nerlagd?"

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jo, så var det. Du frågade efter en ersättare, för att den inte fanns längre. Du skrev ju så.

Vad får dig att tro att den skulle finnas nu, om den inte fanns i maj?

Citat från ditt inlägg 19 maj:
"Min älskade app Kitcam som inte längre finns att ladda ner är den jag använder mest för fotandet. Filterbaserad app som dessvärre är lite av åldern då bolaget köptes upp av Flickr. Nu för tiden är det lite suddiga bilderna och bruset har ibland gått till nya höjder. Vet någon om en app som denna som inte är nerlagd?"

Du hade rätt. Men eftersom den gick att ladda ner, så är frågan när den försvann?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-15 19:33

13:e juni 2013. Tacka Yahoo.

Trevligt nog så går det att dra och släppa en äldre app via iTunes i alpsektionen så installeras den på mobilen. Om någon vill ha KitCam 1.6.ipa så säg till!

Ursprungligen av D_Odell:

Trevligt nog så går det att dra och släppa en äldre app via iTunes i alpsektionen så installeras den på mobilen. Om någon vill ha KitCam 1.6.ipa så säg till!

Något som gått att göra i måååånga år

Ursprungligen av Dytron:

Något som gått att göra i måååånga år

precis! Men visste du att jag har hår på bröstvårtorna? Det har jag vetat i många år!

Ursprungligen av D_Odell:

precis! Men visste du att jag har hår på bröstvårtorna? Det har jag vetat i många år!

Trevligt ta ett kort och lägg ut

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-20 15:35
Ursprungligen av D_Odell:

Trevligt nog så går det att dra och släppa en äldre app via iTunes i alpsektionen så installeras den på mobilen. Om någon vill ha KitCam 1.6.ipa så säg till!

Det funkar inte alltid
Jag har en app (BeatBlaster 2.2.1.ipa) som inte iTunes vill kännas vid längre. Jag har lagt in den i Mobile Applications-mappen, men den syns inte i iTunes, och kan därför inte synka över den.

1
Bevaka tråden