Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera till Bilder från flera bildströmmar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag frågade om råd i en annan tråd om hur man skulle importera sina foton automatiskt till macen. Fick till det och det funkar bra.
Men som rubriken lyder, kan jag importera från två olika bildströmmar? Min fru har ett eget iCloud-konto nämligen. Hur ska vi göra?

Mvh

Det enda jag kan tänka på på rak arm är ett tredjepartsprogram som heter PowerPhotos från Fatcat Software, och nej, det är inte Lennart Johansson

Har inte prövat PowerPhotos, däremot dess föregångare (samma företag) till iPhoto (iPhoto Library Manager) som fungerade bra då jag använde iPhoto. Annars så kan ju din fru dela bilderna till ditt konto, så kan du ladda ner allt på en gång om jag ej misstar mig (använder inte Photos).

Finns ju också Family Sharing -> https://support.apple.com/sv-se/HT201060 vilket nog är den enklast lösningen för er.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2015-10-13 12:58
Ursprungligen av blackheim:

Hej!

Jag frågade om råd i en annan tråd om hur man skulle importera sina foton automatiskt till macen. Fick till det och det funkar bra.
Men som rubriken lyder, kan jag importera från två olika bildströmmar? Min fru har ett eget iCloud-konto nämligen. Hur ska vi göra?

Mvh

Delning av foton i ”Bilder” är för mig tyvärr en riktigt dålig funktion.
Självklart vill man dela sina foton speciellt i sin egen familj för det är ju i allmänhet
tillfällen som alla ska ha nöje av.
Om man nu delar bilder så är det i form av en reducerad kopia t.ex om bilden
i original är 3264x2448 5 MB så blir i mitt exempel den delade kopian 2048x1536 1,4 MB.
Om man senare kommer på att göra någon liten redigering original bilden så slår denna inte igenom till den delade kopian utan att man delar ut bilden på nytt.
Delar man ett större antal bilder så kommer så klart alla kopior ta en hel del plats på disken.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-13 14:14

Den här
http://www.petits-suisses.ch/PhotoStream2Fold...
kan suga ut Bildströmsbilder i fullformat från en dator och lägga dem i en mapp. Så har ni varsin dator så kan ni få till nåt utan större problem. Kanske en gemensam mapp som automagisk synkar med google photos eller flickr?

1
Bevaka tråden