Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera inte till iOS 9 om datorn kör 10.6.8

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänk på att INTE uppgradera din Iphone/Ipod/ipad till IOS9. Då kan du inte synka med I-tunes längre och du kan inte gå tillbaka till IOS8......

Senast redigerat 2015-10-07 11:32

Attans, det är precis vad som just har hänt mig. Finns det ingen återvändo? Jag har 10.6.8 i datorn.

Ursprungligen av Lemoskri:

...Finns det ingen återvändo?...

Nej, du kan inte backa telefonen till något äldre än iOS 9.

Du får uppgradera datorn till något nyare system än 10.6.8.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-10-12 13:53

El Capitan fungerar ypperligt och är gratis...om nu din dator klarar det.

Kan jag kopiera min senaste säkerhetskopia av telefonen (med iOS8) till en annan dator som har senaste iTunes? Och på så sätt kunna återställa telefonen till iOS8.
Jag hoppas på svar

Tack. Jag vet inte om jag vågar uppdatera datorns system eftersom jag är rädd att mitt Adobe-paket CS6 då ska krångla.

Ursprungligen av Lemoskri:

...återställa telefonen till iOS8.

Nej.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej.

Tack igen mycket kort och koncist svar. Då är det uppdatering till El Capitan som gäller för mig.

Ursprungligen av Lemoskri:

...eftersom jag är rädd att mitt Adobe-paket CS6 då ska krångla.

CS6 ska fungera åtminstone upp till 10.9, så länge man ser till att installera tillgängliga uppdateringar till CS6-programmen.

https://helpx.adobe.com/x-productkb/global/ma...

Ursprungligen av Lemoskri:

...Då är det uppdatering till El Capitan som gäller för mig.

Jag skulle inte köra CS6 i El Capitan.

CS6 kräver att man har Java 6, vilket verka kräva lite trixande för att kunna installera i El Capitan.

Om jag var du så skulle jag nog nöja mig med att uppgradera till 10.8 Mountain Lion eller 10.9 Mavericks.

Tips:
Klona ditt nuvarande 10.6.8-system till en extern hårddisk. Då kan du alltid gå tillbaka till det, eller välja att starta från den disken, om det skulle bli något problem med det uppgraderade systemet.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag skulle inte köra CS6 i El Capitan.
Om jag var du så skulle jag nog nöja mig med att uppgradera till 10.8 Mountain Lion eller 10.9 Mavericks.

Tips:
Klona ditt nuvarande 10.6.8-system till en extern hårddisk. Då kan du alltid gå tillbaka till det, eller välja att starta från den disken, om det skulle bli något problem med det uppgraderade systemet.

Nu börjar det bli lite för krångligt för mig. Jag vet inte hur jag klonar. Jag hittade en instruktionsfilm på Youtube som visar hur man gör för att få CS6 att funka med El Capitan. https://www.youtube.com/watch?v=FdNa60_fC1Y&f...

Men kanske jag nöjer mig med 10.9. Var hittar jag det för att installera? Hittar bara El Capitan på App Store.

Ursprungligen av Lemoskri:

Nu börjar det bli lite för krångligt för mig. Jag vet inte hur jag klonar...

Tipset om kloning gäller vid alla uppgraderingar. Spelar ingen roll vilket system du väljer att uppgradera till.

Det är alltid bra att ha en exakt kopia att gå tillbaka till, om det skulle bli något problem med uppgraderingen.

Lättaste sättet att klona är med hjälp av program som CarbonCopyCloner eller SuperDuper. Funkar med Skivverktyg också, men är krångligare, tycker jag.

Senast redigerat 2015-10-12 14:54
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Tipset om kloning gäller vid alla uppgraderingar. Spelar ingen roll vilket system du väljer att uppgradera till.

Det är alltid bra att ha en exakt kopia att gå tillbaka till, om det skulle bli något problem med uppgraderingen.

Lättaste sättet att klona är med hjälp av program som CarbonCopyCloner eller SuperDuper. Funkar med Skivverktyg också, men är krångligare, tycker jag.

Tack igen. Jag får avsluta den här diskussionen på samma sätt som jag började: Attans...

Ursprungligen av Lemoskri:

...Jag hittade en instruktionsfilm på Youtube som visar hur man gör för att få CS6 att funka med El Capitan...

Ja, men då finns det kanske ingen anledning att nöja sig med ett äldre system. Kör på det.

Men jag tjatar återigen om att ta en bra backup först.

Ursprungligen av Lemoskri:

...Men kanske jag nöjer mig med 10.9. Var hittar jag det för att installera? Hittar bara El Capitan på App Store.

Syns bland "Köpt" om du har hämtat hem det tidigare. Annars är det nog bara El Capitan som syns.

Annars känner du kanske någon som har det bland sina App Store-köp, och som kan ge dig en kopia.
Eller så är det kanske någon här som kan ladda upp installationsfilen någonstans.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, men då finns det kanske ingen anledning att nöja sig med ett äldre system. Kör på det.

Men jag tjatar återigen om att ta en bra backup först.

Syns bland "Köpt" om du har hämtat hem det tidigare. Annars är det nog bara El Capitan som syns.

Annars känner du kanske någon som har det bland sina App Store-köp, och som kan ge dig en kopia.
Eller så är det kanske någon här som kan ladda upp installationsfilen någonstans.

Jag fattar att det är bäst att göra en backup först. Och jag skriver "attans" bara för att det här är mer än jag behärskar och då känns det lite osäkert att göra uppdateringen och klonen och allt... Det är min jobbdator det gäller, som jag använder hela dagarna och har allt mitt arbete på. Därför är det så otroligt viktigt att allt funkar.

Jag har inte hämtat hem Maverick tidigare.

1
Bevaka tråden