Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste samtal synkroniseras

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av jonas.pavletic:

...För övrigt nämner Apples supportweb begreppen Continuity och Handoff i samma andetag...

Ja, Handoff är en av funktionerna i det större begreppet Continuity.

Vi (inklusive jag) slarvar säkert hit och dit med begreppen men...

Ursprungligen av https://support.apple.com/en-us/HT204681:

Continuity features include Handoff, Phone Calling, Instant Hotspot, and SMS. You can start an email or document on iPhone, for example, and then pick up where you left off on your iPad. You can use your iPad or Mac to make and receive phone calls through your iPhone.
...
Use Handoff with Apple apps such as Mail, Safari, Maps, Messages, Reminders, Calendar, Contacts, Pages, Numbers, and Keynote. Start a document, email, or message on one device and pick up where you left off on another device. You can also use Handoff with some third-party apps.

Citat:

With Continuity, you can make and receive cellular phone calls from your iPad, iPod touch, or Mac when your iPhone is on the same Wi-Fi network.
To make and receive phone calls, here's what you need:
Sign in to the same iCloud account on all your devices, including your Mac.
Your iPhone and your iPad or iPod touch need to use iOS 8 or later. Your Mac needs to use OS X Yosemite.
All devices must be on the same Wi-Fi network.
All devices must be signed in to FaceTime using the same iCloud account. This means any device that shares your Apple ID will get your phone calls. Look below for instructions on how to turn off iPhone cellular calls.
...
Turn off iPhone cellular calls
To turn off iPhone cellular calls on your iPad or iPod touch, go to Settings > FaceTime and turn off iPhone Cellular Calls.
On your Mac, open the FaceTime app and go to FaceTime > Preferences. Click Settings and deselect the iPhone Cellular Calls option.

För mig är Handoff dokumenthantering och inte telefondelen.

Telefonlistorna bör hänga samma med samtalsdelen. Om samtalen skickas till andra enheter så borde de synas där men jag har aldrig kopplat ihop två telefoner så jag har ingen erfarenhet av hur det blir i sådana fall.

https://support.apple.com/en-us/HT204681

  • Medlem
  • Härryda
  • 2015-10-11 10:13

Problemet uppstod lång före iOS9. Jag har länge nu haft två olika konton, men efter läst den nya informationen här så testade jag att ha bägge telefonerna på samma konto och stänga av handoff och de fungerar inte. Jag får fortfarande upp samtalalistan på den andra telefonen.

Någon som har hittat en väg runt problemet?

Ursprungligen av Nixe:

Problemet uppstod lång före iOS9. Jag har länge nu haft två olika konton, men efter läst den nya informationen här så testade jag att ha bägge telefonerna på samma konto och stänga av handoff och de fungerar inte. Jag får fortfarande upp samtalalistan på den andra telefonen.

Någon som har hittat en väg runt problemet?

Har du titta under inställningar, telefon, samtal på andra enheter på din "huvudtelefon"?

Hur ser det ut där? Kan du se den andra telefonen?

  • Medlem
  • Härryda
  • 2015-10-11 10:36
Ursprungligen av BlackSmp:

Har du titta under inställningar, telefon, samtal på andra enheter på din "huvudtelefon"?

Hur ser det ut där? Kan du se den andra telefonen?

Ja det kan jag, men den andra telefonen är inte vald.

I mitt fall så är "Samtal på andra enheter" avstängt på båda telefonerna.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2015-10-11 10:40

ok, löste de problemet?

Och när jag försöker leka med mina två telefoner för att återupprepa det här så lyckas jag inte alls. Jag får inte ens telefonsamtalen att gå vidare till min dator eller iPad.

Ursprungligen av BlackSmp:

...återupprepa det här så lyckas jag inte alls. Jag får inte ens telefonsamtalen att gå vidare till min dator eller iPad.

Det handlar inte om att samtalen går vidare. Det ringer inte i de andra enheterna.

Det handlar om att samtalslistorna synkas mellan telefonerna, så att det ser ut som det har ringt i båda telefonerna.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det handlar inte om att samtalen går vidare. Det ringer inte i de andra enheterna.

Det handlar om att samtalslistorna synkas mellan telefonerna, så att det ser ut som det har ringt i båda telefonerna.

Jag vet, men när jag försöker att återupprepa era problem men jag får inte ens samtalen att gå vidare trots att de ska göra det

  • Medlem
  • Härryda
  • 2015-10-12 20:26

De hjälpte inte för mig att stänga av allt med samtal och handoff att göra, fortfarande samma problem

Samma problem här, det ringer inte på de olika enheterna, men samtalsloggen gör att jag ser alla samtal som gått på den andra telefonen också. Kom av sig självt för ett par månad sedan...

  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-03-22 07:58

Det verkar tyvärr inte som någon har lösningen på problemet, jag har testat de mesta jag kan hitta och som står i denna tråd utan att lyckas.

Samtal visas i två telefoner

Jag har skaffat en jobbtelefon och använder samma Apple id i båda telefonerna. När det ringer på någon av telefonerna ringer det bara i den enheten, men efteråt syns samtalen, både svarade och missade i båda telefonernas samtalslista. Går det att slippa på något sätt? Har sökt och hittat t.ex. det här (https://support.apple.com/sv-se/HT204681) men Handoff är avstängt i båda telefonerna, precis som FaceTime. Telefon -> "Samtal på andra enheter" är också Av.

Jag vet att den enklaste lösningen förmodligen är att skapa ett separat Apple id för jobbtelefonen, men finns det någon annan lösning?

  • Medlem
  • 2020-12-02 20:41

Är det någon som löst det här problemet? Jag fick det nyligen och har aldrig haft det förut. Riktigt störande!

Ursprungligen av bma18:

Är det någon som löst det här problemet? Jag fick det nyligen och har aldrig haft det förut. Riktigt störande!

Jag har också stört mig på dett länge.. vill inte se jobb-samtalen på min privata. Efter lite googlande hittade jag ett råd. att bocka ur "Icloud-drive" på jobbtelefonen och det löste det.. jippi.
ICloud-syncning kan fortfarande vara på för Kontakter, music osv, så allt annat är i sync. Och iCloud Drive behöver jag inte på jobbtelefonen ändå, då jag har andra lagringstjänster för jobbfilerna och inte behöver se privata filer där.

https://iphone-tricks.com/tutorial/3506-fix-f...

Bevaka tråden