Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail El Capitan mejlserverinfo i brevlådesidofältet var är den?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I Mail i el Capitan saknar jag nere till vänster i Brevlådesidofältet en verktygsruta ("kugghjul") där man kunde kolla status på mejlserver, och t ex ta bort mejl från pop-servern. Nu är det tomt där nere... Nån som vet hur man kommer åt det nu?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-08 20:45

Menyn Fönster - Anslutningsgranskare

Ursprungligen av kenjon:

Menyn Fönster - Anslutningsgranskare

Tack, men nej, jag menar ett fönster som visar alla mejl på servern med datum och storlek, och man kan markera och radera dem från servern.

Ursprungligen av matshell:

Tack, men nej, jag menar ett fönster som visar alla mejl på servern med datum och storlek, och man kan markera och radera dem från servern.

Om du har mailen konfigurerad som POP laddas mailen ner från servern till datorn.

Ursprungligen av Megolon:

Om du har mailen konfigurerad som POP laddas mailen ner från servern till datorn.

Jo det vet jag, men jag vill kunna radera mejlen från servern. Och se hur mycket jag har där innan den blir full.

Ursprungligen av matshell:

Jo det vet jag, men jag vill kunna radera mejlen från servern. Och se hur mycket jag har där innan den blir full.

Ja men om mailen laddas ner finns dom inte kvar på servern.

Ursprungligen av Megolon:

Ja men om mailen laddas ner finns dom inte kvar på servern.

Jo, de är kvar på servern.

Ursprungligen av matshell:

Jo, de är kvar på servern.

Då har du inte POP

Ursprungligen av Megolon:

Då har du inte POP

Jodå.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-09 00:05

I de flesta milprogram brukar de inte sparas på servern som default, men blev vanligt när smartphones kom.
Sätt ett kryss i rutan bara, så försvinner de från servern.
Annars logga in med webmail.

1
Bevaka tråden