Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Torrent på iPad!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har länge velat kunna ladda ner torrenter till paddan. Någon som har någon bra lösning? Har en server tillgodo man kanske kan nyttja men hittar ingen bra information.

Finns det någon lösning utan jailbreak?

Installera på servern och kör VNC?

Jobbig lösning. Måste komma på bättre alternativ.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Installera på servern och kör VNC?

Ursprungligen av _empty:

Jobbig lösning. Måste komma på bättre alternativ.

uTorrent har annars ett webui som du kan ansluta till. Som att gå till vilken webbsida som helst.

Kanske funkar, men känns ändå jobbigt. Bli stort projekt.. Sen när man väl fått ner filen så ska man få över den till paddan.

Får fundera lite...

Tack för tipsen hitills!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-10-03 21:09

Är det en viktig funktion tror jag det inte finns mycket annat väl än att skaffa android-platta.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-10-03 22:08
Ursprungligen av barbapappa_86:

uTorrent har annars ett webui som du kan ansluta till. Som att gå till vilken webbsida som helst.

En mjukvara som tyvärr även installerar adware på ens dator. Inte Ok.

Lösning om du har en Synology NAS

Ursprungligen av _empty:

Har länge velat kunna ladda ner torrenter till paddan. Någon som har någon bra lösning? Har en server tillgodo man kanske kan nyttja men hittar ingen bra information.

Finns det någon lösning utan jailbreak?

Använder en Synology NAS och kör med deras programvara DS Download på servern och motsvarande app för iOS som finns på AppStore. Med den ansluter du till servern och fjärrstyr nedladdningarna, samt att du kan skicka torrentlänkar till den från vissa appar (webbläsare mm). Det går även att surfa i en inbyggd (enkel webbläsare) eller klippa in torrent-, magnet-, ftp- eller fulländar direkt (även emule finns stöd för)

Finns även TransmissionBT om man installerar 3:e-parts programvara som man kan fjärrstyra via inbyggd webbklient eller åtminstone en app på AppStore (som jag visserligen själv inte gillar)

Andra NAS kanske har liknande lösningar, men det vet jag tyvärr inget om, så det beror lite på vad det är för för server du har.

På Synology finns även DS File för att hantera samt föra över filer från servern till ipaden och vice versa.

Ursprungligen av joakimo:

En mjukvara som tyvärr även installerar adware på ens dator. Inte Ok.

Man kan installera en äldre version eller köra med Transmission.

Ursprungligen av _empty:

Kanske funkar, men känns ändå jobbigt. Bli stort projekt.. Sen när man väl fått ner filen så ska man få över den till paddan.

Får fundera lite...

Tack för tipsen hitills!

Inte alls knepigt. Sedan finns alltid Plex. Beroende på vad det är för typ fil du laddar ned.

Ursprungligen av _empty:

Har länge velat kunna ladda ner torrenter till paddan. Någon som har någon bra lösning? Har en server tillgodo man kanske kan nyttja men hittar ingen bra information.

Finns det någon lösning utan jailbreak?

Du kan inte bara lada ner från datorn och spara den på drop boxen? Eller vill du kunna starta dom från Paddan?

Ursprungligen av jurassic579:

Du kan inte bara lada ner från datorn och spara den på drop boxen? Eller vill du kunna starta dom från Paddan?

Det är så som jag kör. Transmission på min server, den ligger och bevakar en dropboxfolder. Jag sparar torrentfilerna i denna folder via ipaden och nerladdningen görs på servern.

Jag kan inte se någon fördel med att köra torrentklienten på ipaden. Det låter mest som ett bra sätt att äta batteri.

Vad är fördelen med att köra klienten på ipaden jämfört med på en stationär server? Du kommer (troligen) att bränna mer mobildata eftersom du också laddar upp åt andra torrentklienter.

Det får nog bli denna lösning.

Fördelen är ju att slippa sätta upp transmission, installera Xorg, Dropbox etc.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är så som jag kör. Transmission på min server, den ligger och bevakar en dropboxfolder. Jag sparar torrentfilerna i denna folder via ipaden och nerladdningen görs på servern.

Jag kan inte se någon fördel med att köra torrentklienten på ipaden. Det låter mest som ett bra sätt att äta batteri.

Vad är fördelen med att köra klienten på ipaden jämfört med på en stationär server? Du kommer (troligen) att bränna mer mobildata eftersom du också laddar upp åt andra torrentklienter.

Jag använder mig utav utorrent och bittorrent sync-appen.
Blir dock tre delar, först laddas filen ner på macen, sen kopierar jag filen i bit torrent sync, är det en film kopierar jag den sen till nplayer-appen.

Fördelen är att jag slipper resa på mig med paddan i handen och kan lätt airstreama filmen till Apple tv.
Har ju hundralina så går ju hyfsat undan ändå

Ursprungligen av _empty:

Det får nog bli denna lösning.

Fördelen är ju att slippa sätta upp transmission, installera Xorg, Dropbox etc.

1
Bevaka tråden