Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering av 4S till iOS 9.0.2 problem!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-10-03 17:03

Har försökt uppdatera en 4S till iOS 9.0.2 men fastnar varje gång på "Aktivera platstjänster".
Det går inte att välja vare sig "Aktivera platstjänster" eller "Avaktivera Platstjänster". Kommer inte vidare!

Har återställt den men med samma resultat.
Vad kan man göra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-10-03 17:09

Testa att sätta den i DFU-läge och återställ återigen?

  • Medlem
  • 2015-10-03 17:38

Provat det och allt verkar gå bra tills jag når Platstjänster!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-10-03 18:35

Nu var det ett tag sedan jag återställde, men har för mig att man först får koppla upp mot Wifi innan man kommer till platstjänster-inställningen.

Lite långsökt kanske, men kopplar du upp mot ett Wifi som fungerar? Om det Wifit inte fungerar som det skall så kanske "guiden" buggar upp sig och därmed fastnar du. Har ett svagt minne nämligen att det buggade sig för mig för många år sedan pga wifi inte fungerade. Långsökt som sagt, men annars har jag ingen annan ide.

  • Medlem
  • 2015-10-03 20:21

Testade att gå vidare utan wifi - ingen skillnad!
Fungerar fortfarande inte!

Så du har återställt den i iTunes och ändå får du samma problem?

  • Medlem
  • 2015-10-04 11:33

Ja, jag har återställt via iTunes.

Ursprungligen av Moi:

Ja, jag har återställt via iTunes.

Lade du tillbaka din säkerhetskopia då? Vad händer om du inte gör det?

  • Medlem
  • 2015-10-04 12:48

Provat både och, samma resultat.

Hade själv en 4s som buggade på liknande sätt.
Jag kom genom det hela så småningom, stängde av och började från början tills det gick genom

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2015-10-19 12:21

Problem med 9.0.2 tappar kontakt telenät

Ursprungligen av Moi:

Har försökt uppdatera en 4S till iOS 9.0.2 men fastnar varje gång på "Aktivera platstjänster".
Det går inte att välja vare sig "Aktivera platstjänster" eller "Avaktivera Platstjänster". Kommer inte vidare!

Har återställt den men med samma resultat.
Vad kan man göra?

Ursprungligen av Pelmo:

Problem med 9.0.2 tappar kontakt telenät

Vad menar du med "kontakt telenät"?

Den här tråden handlar om problem att uppgradera en iPhone 4S till 9.0.2. Gäller ditt problem också en iPhone 4S? Det vore kanske bättre med en egen tråd för din fråga.

  • Medlem
  • 2015-12-28 14:40

Har äntligen lite tid att lägga på detta igen. Får det inte att fungera. Har testa "allt" och flera gånger men fastnar varje gång på platstjänster. Fler idéer?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-28 19:44
Ursprungligen av Moi:

Har äntligen lite tid att lägga på detta igen. Får det inte att fungera. Har testa "allt" och flera gånger men fastnar varje gång på platstjänster. Fler idéer?

Idéer:

1) Uppgraderade du direkt från iOS 7 till iOS 9? Det var väl då man kunde drabbas av "slide to upgrade"-bugen. Men det borde vara fixat om du påbörjade efter att 9.0.1 var släppt.

2) Många med problem med "location services" skriver att de före uppgraderingen hade aktiverat Begränsningar med Tillåt inte ändringar av Platstjänster. Då borde lösningen vara att återställa UTAN att läsa in backup, alltdå som NY telefon. Men det har du redan prövat... Pröva igen?

3) Andra skriver att de lyckades nedgradera till tidigare iOS-version (antingen egen sparad backup i iTunes, eller laddat ner innan Apple slutat signera den versionen till deras telefonmodell) och fått slå av-på-av begränsningar. Men jag tycker en total återställning borde göra tricket.

4) Har du Hitta min iPhone aktiverat? I så fall kanske pröva att avaktivera det för denna enhet via iCloud.com. Tänker om den fastnat i en märklig uppdateringsloop där den hinner känna av att den är skyddad och därmed inte kan återställas helt.

5) Kanske hårdvarufel, trasig wifi eller gps-del kan ge detta problem vid uppdatering?

  • Medlem
  • 2015-12-28 21:20
Ursprungligen av IngoX:

Idéer:

1) Uppgraderade du direkt från iOS 7 till iOS 9? Det var väl då man kunde drabbas av "slide to upgrade"-bugen. Men det borde vara fixat om du påbörjade efter att 9.0.1 var släppt.

2) Många med problem med "location services" skriver att de före uppgraderingen hade aktiverat Begränsningar med Tillåt inte ändringar av Platstjänster. Då borde lösningen vara att återställa UTAN att läsa in backup, alltdå som NY telefon. Men det har du redan prövat... Pröva igen?

3) Andra skriver att de lyckades nedgradera till tidigare iOS-version (antingen egen sparad backup i iTunes, eller laddat ner innan Apple slutat signera den versionen till deras telefonmodell) och fått slå av-på-av begränsningar. Men jag tycker en total återställning borde göra tricket.

4) Har du Hitta min iPhone aktiverat? I så fall kanske pröva att avaktivera det för denna enhet via iCloud.com. Tänker om den fastnat i en märklig uppdateringsloop där den hinner känna av att den är skyddad och därmed inte kan återställas helt.

5) Kanske hårdvarufel, trasig wifi eller gps-del kan ge detta problem vid uppdatering?

1) Nej, har kontinuerligt uppgraderat.
2) Testat med att läsa in backup och att inte göra det. Ingen skillnad.
3) Hittar ingen nedgradering som fungerar. Testat flera ...
4) Det är aktiverat, har avaktiverat det men den står som nedkopplad. Kommer inte vidare...
5) Möjligt men felet uppstod först vid uppdateringen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-28 21:51
Ursprungligen av IngoX:

5) Kanske hårdvarufel, trasig wifi eller gps-del kan ge detta problem vid uppdatering?

Ursprungligen av Moi:

5) Möjligt men felet uppstod först vid uppdateringen.

4s var ju ökänd för att wifi-kretsen ofta gick sönder. Hade själv en där det råkade ske just i samband med en systemuppgradering då den antagligen utsattes för kraftigare temperaturväxling än vid normal användning. Den klarade hela iOS uppgraderingen utan att hänga sig, men strax efteråt när jag skulle uppdatera appar var wifisymbolen utgråad. Då var den bara ett halvår, så de tog det på garantin.

  • Medlem
  • 2016-01-06 12:22

Inlämnad för felsökning. Får se om det är värt pengarna...

1
Bevaka tråden