Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Nya OS X "Macintosh HD" kan inte installerad på min macbook air!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag kan inte installera nya OS systemet på min macbook Air. Vad är det som händer? Nu kan jag ju inte använda min dator!

Har bifogat med en bild som visar hur felmeddelandet ser ut. Kan någon hjälpa mig? I alla fall så jag får tillbaka det gamla systemet igen så jag kan använda datorn.

Vilken MBA har du? Vad händer när du klickar på starta om?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vilken MBA har du? Vad händer när du klickar på starta om?

Jag har Macbook Air Model A1466 och när jag startar om vill den installera igen, men avbryts precis som på samma sätt som du kan se på bilden. Någon ide?

Ursprungligen av josakar:

Jag har Macbook Air Model A1466 och när jag startar om vill den installera igen, men avbryts precis som på samma sätt som du kan se på bilden. Någon ide?

Testa en säker start. Annars kan du alltid testa att formatera om hårddisken och installera om OSX.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa en säker start. Annars kan du alltid testa att formatera om hårddisken och installera om OSX.

Prövade att starta i säkert läge, men datorn bara stängs av. För visst ska man hålla in shift-knappen vid uppstarten?

  • Medlem
  • 2015-10-02 20:49

@josakar Nya OS X ska fungera på den datorn. Och ja, det är shift man håller ner för säker start.

Ursprungligen av josakar:

Prövade att starta i säkert läge, men datorn bara stängs av. För visst ska man hålla in shift-knappen vid uppstarten?

Starta i säkert läge
Följ dessa steg när du ska starta i säkert läge.

  1. Starta eller starta om din Mac.

  2. Håll ned skifttangenten direkt när du hör startljudet.

  3. Släpp skifttangenten när Apple-logotypen visas på skärmen.

Ursprungligen av Dalle:

@josakar Nya OS X ska fungera på den datorn. Och ja, det är shift man håller ner för säker start.

Ja, jag vet inte vad felet är, går inte ens starta i säkertläge. När jag släpper shift när jag ser apple symbolen slocknar datorn ochblir svart.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Starta i säkert läge
Följ dessa steg när du ska starta i säkert läge.

  1. Starta eller starta om din Mac.

  2. Håll ned skifttangenten direkt när du hör startljudet.

  3. Släpp skifttangenten när Apple-logotypen visas på skärmen.

Har gjort detta, men när jag släpper shiftknappen när jag ser symbolen, blir skärmen svart och datorn slocknar.

  • Medlem
  • 2015-10-02 21:12

Har du en annan Mac i hemmet så du kan starta din Air i Target Mode och rensa hårddisken?
Detta kräver även en Thunderbolt-kabel.

Ursprungligen av Dalle:

Har du en annan Mac i hemmet så du kan starta din Air i Target Mode och rensa hårddisken?
Detta kräver även en Thunderbolt-kabel.

Nej tyvärr inte, har bara min Iphone 6 och en extern hårdisk. Det kanske är bäst jag tsr kontakt med någon datorrepratör i morgon. Grymt segt dock att en programuppdatering fuckar upp min dator så jag få gå och betala någon att rätta till det!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-03 10:21

Går det att starta datorn med Cmd-r, och gå upp i menyn, välja Skivverktyg och formatera om?

Jag har löst det nu, lyckades radera massa och till slut formatera om datorn genom internet. Tack för hjälpen allihopa!

1
Bevaka tråden