Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad är avaktiverad

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tog min iPad för att surfa lite vid TVn men möttes av "iPad är avaktiverad" försök igen om 15 min. Vad är det för dj-la sätt? Ursäkta franskan. Den har legat orörd i 3-4 timmar! Är det straffet för att vara halvsnabb med iOS 9.0.1? Någon som fått samma dryga meddelande?

Ursprungligen av RagnarFerdinand:

Tog min iPad för att surfa lite vid TVn men möttes av "iPad är avaktiverad" försök igen om 15 min. Vad är det för dj-la sätt? Ursäkta franskan. Den har legat orörd i 3-4 timmar! Är det straffet för att vara halvsnabb med iOS 9.0.1? Någon som fått samma dryga meddelande?

Det är någon som har försökt låsa upp den och slagit fel lösenord.
Så det har inget med att du uppdaterat iOS

http://ipad.about.com/od/iPad_Troubleshooting...

Ursprungligen av Megolon:

Det är någon som har försökt låsa upp den och slagit fel lösenord.
Så det har inget med att du uppdaterat iOS

http://ipad.about.com/od/iPad_Troubleshooting...

Jag såg den förklaringen när jag googlade, men min iPad har legat på skrivbordet medan jag varit ensam hemma med mina 7 hundar så det är tveksamt om någon tagit sig in och testat 6 gånger.

  • Avstängd
  • 2015-10-02 14:43
Ursprungligen av RagnarFerdinand:

Jag såg den förklaringen när jag googlade, men min iPad har legat på skrivbordet medan jag varit ensam hemma med mina 7 hundar så det är tveksamt om någon tagit sig in och testat 6 gånger.

så det är en liten gremling som låst din ipad?
naturligtvis så är det du som klntat dig men det är svårt för många att erkänna sina misstag.

Ursprungligen av Tcopc:

så det är en liten gremling som låst din ipad?
naturligtvis så är det du som klntat dig men det är svårt för många att erkänna sina misstag.

Det är sådana här svar som påminner mig om varför jag lämnade forumet. Vet man inte orsaken kan man alltid vara elak mot någon. Du ska se att fler kommer uppleva samma sak.
Trist på en bra sajt med ett "dåligt" forum.

  • Avstängd
  • 2015-10-02 14:58
Ursprungligen av RagnarFerdinand:

Det är sådana här svar som påminner mig om varför jag lämnade forumet. Vet man inte orsaken kan man alltid vara elak mot någon. Du ska se att fler kommer uppleva samma sak.
Trist på en bra sajt med ett "dåligt" forum.

lugn och fin nu.det var ett skämt.
men du måste hålla med om att det låter konstigt att det "bara hänt"?
oftast så händer ingenting av sig själkvt utan det är något man "råkat" gjort själv.
men ok jag ber om ursäkt ifall du blev stött

  • Medlem
  • International user
  • 2015-10-02 15:23

Jag har faktiskt varit med om något liknande med en iPhone 5, efter en uppgradering.
Den accepterade inte min lösenkod på något jävla vis.
Det slutade med ett samtal till Apples support och telefonen byttes ut, garantin gällde.
Jag vet fortfarande inte vad det berodde på. Och på Apple hade dom ingen aning heller.
Vi provade allt upptänkligt, men det var tji.

Ursprungligen av Tcopc:

...det var ett skämt...

Hur skulle någon kunna tolka det inlägget som ett skämt?

När man inte känner personen, och när man inte ser personens minspel och kroppsspråk, så behövs det lite hjälp på traven - t.ex med en smiley - för att leda tolkningen i rätt riktning.

1
Bevaka tråden