Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail ingen avsändare 1970-01-01

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har flera mail som är som spöken. Lite borttonade ljusgrå. Ingen avsändare. Inget ämne. Inget innehåll. Alla skickade 1 januari 1970. Jag har alla mina mailkonton som IMAP på 4 olika enheter. Kan det ha med saken att göra? All hårdvara är ganska ny. D.v.s. under ett år ca. Har alla OS uppdaterade till nyaste möjliga.

Någon som känner igen problemet?
PS. Dom vita fälten är jag som suddat ut mina andra mail.

Senast redigerat 2016-03-10 17:03

Har sett detta också, bara att ta bort, gjorde jag iallafall och dessa dök inte upp igen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-02 15:31

Ser ut som om maildatabasen är korrupt...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-04-02 22:55

Även jag har sett enstaka mail som sett ut på samma sätt. Dock var det länge sedan och jag ignorerade mailet som nu inte visat sig på något år.

Ursprungligen av keptang:

Har sett detta också, bara att ta bort, gjorde jag iallafall och dessa dök inte upp igen.

Jag har också fått sådana mejl. Hur gjorde du för att ta bort dem? De har en blå prick framför och det går inte att ta bort just dessa.

Ursprungligen av calinou:

Jag har också fått sådana mejl. Hur gjorde du för att ta bort dem? De har en blå prick framför och det går inte att ta bort just dessa.

Det gick att ta bort mina. Fungerar det inte för dig så ta bort kontot och lägg till det igen så kanske det löser sig.
Har du någon webbmail kopplat till ditt konto så kan du kolla där också om något liknande finns där och kanske ta bort därifrån.

Ursprungligen av calinou:

Jag har också fått sådana mejl. Hur gjorde du för att ta bort dem? De har en blå prick framför och det går inte att ta bort just dessa.

Just det problemet har försvunnit för mig men något verkar korrupt. Trotts iMac 5K är datorn och framförallt Mail långsam.

Ursprungligen av keptang:

Det gick att ta bort mina. Fungerar det inte för dig så ta bort kontot och lägg till det igen så kanske det löser sig.
Har du någon webbmail kopplat till ditt konto så kan du kolla där också om något liknande finns där och kanske ta bort därifrån.

Ursprungligen av RagnarFerdinand:

Just det problemet har försvunnit för mig men något verkar korrupt. Trotts iMac 5K är datorn och framförallt Mail långsam.

Jag tömde min mapp skräppost på datorn och vips så försvann dem från min iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-10 15:01

Jag har nu fått samma problem på min iphone 5, där jag har 2 mailkonton, ett Apple och ett G-mail, båda kör IMAP.
Nu har jag plötsligt flertalet sådana skumma mail samt att flera av mina vanliga mail också fått "ingen avsändare" och "inget innehåll", dateringen är både 1970-01-01 och andra datum. De syns inte som olästa på datorn men på iphone har de blå prickar framför sig och går inte att ta bort. Ska jag bara avvakta, eller finns det någon lösning?

Ursprungligen av Gnulia:

Jag har nu fått samma problem på min iphone 5, där jag har 2 mailkonton, ett Apple och ett G-mail, båda kör IMAP.
Nu har jag plötsligt flertalet sådana skumma mail samt att flera av mina vanliga mail också fått "ingen avsändare" och "inget innehåll", dateringen är både 1970-01-01 och andra datum. De syns inte som olästa på datorn men på iphone har de blå prickar framför sig och går inte att ta bort. Ska jag bara avvakta, eller finns det någon lösning?

Kan minnas att jag läste en nyhet om problemet för några dagar sedan på macworld eller motsvarande. Googla så dyker det säkert upp en artikel som även tar upp lösning på problemet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-10 16:27
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kan minnas att jag läste en nyhet om problemet för några dagar sedan på macworld eller motsvarande. Googla så dyker det säkert upp en artikel som även tar upp lösning på problemet

Tack, men det jag hittade, att stänga av "ordna trådvis" fungerade inte. Får fortsätta leta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-10 16:31

Det funkade att stänga av och starta om, då försvann alla skumma mail Skönt!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-10 21:01
1
Bevaka tråden