Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En sista koll innan fabriksåterställning!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte att jag skulle sopa rent min iPhone för att sedan köra in en backup för att eventuellt eliminera batterisymptomet som min telefon lider av. Dock vill jag veta innan jag utför detta att mina sms konversationer kommer över med då det är mycket mms med bilder på mina barn skickat från min sambo m.m .

Ursprungligen av Stefan Willard:

Jag tänkte att jag skulle sopa rent min iPhone för att sedan köra in en backup för att eventuellt eliminera batterisymptomet som min telefon lider av. Dock vill jag veta innan jag utför detta att mina sms konversationer kommer över med då det är mycket mms med bilder på mina barn skickat från min sambo m.m .

Tar du backup så, ja.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Tar du backup så, ja.

Tackar det fungerade bra men herregud vilken tid det tar när man skall mata in en backup och para ihop telefon med klocka igen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-09-30 20:53
Ursprungligen av Stefan Willard:

Jag tänkte att jag skulle sopa rent min iPhone för att sedan köra in en backup för att eventuellt eliminera batterisymptomet som min telefon lider av. Dock vill jag veta innan jag utför detta att mina sms konversationer kommer över med då det är mycket mms med bilder på mina barn skickat från min sambo m.m .

Dagens sidospår:

Jag råder dig att spara bilderna på annat ställe. Finns så mycket som kan gå fel i en telefon, barn (självklart inte dina, med deras kompisar...) kan ju få för sig att prova om din mobil flyter, eller så kanske de behöver något hårt för att krossa en sten?

Så här gör jag när jag "säkrar" bilder från sms:
Öppna Meddelanden, klicka på en konversation med en person. Klicka på detaljer längst upp till höger. Scrolla ner så ser du alla bilder. Tryck på en bild i 1-2 s tills en meny poppar upp. Klicka på "Mer…"
Nu kan du markera flera bilder, och sedan "Spara bilder" som du ser längst ner till vänster. Då hamnar de i kamerarullen.
Sen importerar du bilderna/filmerna från mobilen till datorn/iCloud.

När bilderna/filmerna väl är inne i datorn kan man radera dem på samma sätt, fast man klickar på soptunnan istället för "Spara bilder".

Vill du inte importera med sladd kan jag rekommendera appen Google Photos. Den laddar automagiskt upp bilderna från kamerarullen till google, och du kan kika på bilderna i appen på mobilen eller på photos.google.com

Google Photos har vissa nackdelar, bl.a. så kan bilder komprimeras något. Men appen skapar själv redigerade bilder, collage och animerade bilder. Dessutom kan man söka, tex efter "blommor i uppsala" och den hittar bilder på blommor, tagna i Uppsala".

1
Bevaka tråden