Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behörighetsproblem Mavericks

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått ett problem med uppdatering av program och OS på min mac som jag tolkar som ett behörighetsproblem.

Min användare är Admin som tidigare haft full läs och skrivbehörighet. Men sedan en tid tillbaka så verkar jag inte kunna uppdatera en del program eller uppdatera OS till Yosemite. Jag får inga felmeddelande som säger att jag inte har rätt behörighet men inget händer. När jag försöker uppdatera till Yosemite så står datorn bara och väntar när jag klickar på installera.

Har försökt att kontrollera och reparera skivbehörighet i skivverktyg men får meddelandet att jag har otillräcklig behörighet.
Hur löser jag detta?

Prova med att nollställa ACL:er för dit konto: Starta om med Cmd-R nedtryckt för att starta på återställningspartitionen. I Menyn Verktyg, välj Terminal. Skriv resetpassword och tryck enter. I rutan som kommer upp så ska du välja Macintosh HD och det konto som rättigheterna ska nollställas på, det brukar vara förvalt om det bara finns ett konto. Tryck sedan på knappen längst ner där det står "Nollställ ACL" eller liknande, minns inte exakt hur det står.

Avsluta och starta om.

Ursprungligen av Mattias A:

Prova med att nollställa ACL:er för dit konto: Starta om med Cmd-R nedtryckt för att starta på återställningspartitionen. I Menyn Verktyg, välj Terminal. Skriv resetpassword och tryck enter. I rutan som kommer upp så ska du välja Macintosh HD och det konto som rättigheterna ska nollställas på, det brukar vara förvalt om det bara finns ett konto. Tryck sedan på knappen längst ner där det står "Nollställ ACL" eller liknande, minns inte exakt hur det står.

Avsluta och starta om.

Testade precis detta utan resultat. Kan fortfarande inte installera Yosemite eller program.
Dessutom, när jag är inne i systeminställninga så kan jag inte klicka upp hänglåset nere i hörnet. Ska man inte bara bli promptad och behöva ange sitt lösenord sen ska hänglåset öppnas?

Så här ser loggen ut när jag försöker installera Yosemite. Vet inte om det kan säga något?

1
Bevaka tråden