Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bisarr datamängd i abonnemang?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-27 18:19

Jag kör med en app som heter "Datamängd" (efter tips från utvecklaren/utvecklarens kompis här på 99mac) som har en widget som visar hur mycket datatrafik som återstår för månaden i abonnemanget.

Idag såg jag att där inte stod ~ 10 0000 MB kvar (av 12GB) utan det stod ~110600 MB. Jag tänkte direkt att appen måste ballat ur efter uppdatering till iOS 9. Istället gick jag in i Telias officiella app och kontrollerade. Nej, nu blommar löken - 108,06 GB kvar denna månaden!

Har Telias system ballat ur totalt eller vaddå?

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-09-27 18:39
Ursprungligen av zinned:

Jag kör med en app som heter "Datamängd" (efter tips från utvecklaren/utvecklarens kompis här på 99mac) som har en widget som visar hur mycket datatrafik som återstår för månaden i abonnemanget.

Idag såg jag att där inte stod ~ 10 0000 MB kvar (av 12GB) utan det stod ~110600 MB. Jag tänkte direkt att appen måste ballat ur efter uppdatering till iOS 9. Istället gick jag in i Telias officiella app och kontrollerade. Nej, nu blommar löken - 108,06 GB kvar denna månaden!

Har Telias system ballat ur totalt eller vaddå?

Jag fick ett sms från Telia i dagarna som löd:
"Hej!
Det är härligt att kunna surfa mycket, speciellt under regniga höstkvällar. Därför bjuder vi just dig på 100 GB extra surf! Utan kostnad så klart. Surfen finns redan på ditt abonnemang och räcker i max tre månader, så det är bara att surfa loss!
Läs mer på telia.se/100gb
Trevlig höst! Hälsningar Telia"

Bara att tacka och ta emot

Intressant, jag har inte fått något sådant. Vad har ni? Telia Komplett?

Dessutom så har jag inga extra bytes heller..

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-09-27 18:55
Ursprungligen av BlackSmp:

Intressant, jag har inte fått något sådant. Vad har ni? Telia Komplett?

Dessutom så har jag inga extra bytes heller..

Japp, Telia Komplett

Ursprungligen av zinned:

Jag kör med en app som heter "Datamängd" (efter tips från utvecklaren/utvecklarens kompis här på 99mac) som har en widget som visar hur mycket datatrafik som återstår för månaden i abonnemanget.

Idag såg jag att där inte stod ~ 10 0000 MB kvar (av 12GB) utan det stod ~110600 MB. Jag tänkte direkt att appen måste ballat ur efter uppdatering till iOS 9. Istället gick jag in i Telias officiella app och kontrollerade. Nej, nu blommar löken - 108,06 GB kvar denna månaden!

Har Telias system ballat ur totalt eller vaddå?

här är mitt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-27 22:37
Ursprungligen av Cribe:

Jag fick ett sms från Telia i dagarna som löd:
"Hej!
Det är härligt att kunna surfa mycket, speciellt under regniga höstkvällar. Därför bjuder vi just dig på 100 GB extra surf! Utan kostnad så klart. Surfen finns redan på ditt abonnemang och räcker i max tre månader, så det är bara att surfa loss!
Läs mer på telia.se/100gb
Trevlig höst! Hälsningar Telia"

Bara att tacka och ta emot

Där hade vi svaret, misstänkte något sådant

Har själv inte heller fått något sms men det går ändå

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-28 10:03
Ursprungligen av Borttaget:

här är mitt

Wow inte likt det telia som jag känner till sen förr. Rena Robin Hood takterna

En fin gest kanske telia känner av lite konkurrens på marknaden och har börjat uppmärksamma kundvård

Man kan lära en gammal björn att sitta trots allt

Senast redigerat 2018-07-23 13:42
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-28 10:28

Nu på morgonen fick också jag detta beryktade SMS

Jag har Jobbmobil Multi 20 GB och det ser ut som att mitt abonnemang inte får åtnjuta denna generositet. Däremot har jag ganska svårt att göra av med mina 20 GB per månad ändå.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-28 10:35
Ursprungligen av pmarriott:

Jag har Jobbmobil Multi 20 GB och det ser ut som att mitt abonnemang inte får åtnjuta denna generositet. Däremot har jag ganska svårt att göra av med mina 20 GB per månad ändå.

Ja, jag har Komplett med 12 GB per månad som jag inte är ens i närheten av att förbruka. Än mindre nu

Jag ligger fortfarande kvar med mina 12gb. Iofs är det enbart en teoretisk nytta jag skulle ha av 100GB när jag ligger på 4,5 per månad

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-28 12:19
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag ligger fortfarande kvar med mina 12gb. Iofs är det enbart en teoretisk nytta jag skulle ha av 100GB när jag ligger på 4,5 per månad

Inga ursäkter nu sätt igång och surfa som aldrig förr. Det är tanken som räknas

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2015-09-28 15:53

Haha ja... Och detta gör Telia för att dom är såå snälla?

Nja, skulle inte tro det.
Förmodligen så är det nån på deras marknadsavdelning som funderat ut nått i stil med följande:
Vi ger användarna mängder av data under 3 månader -> folk vänjs in i nya surfbehov -> 3 månader går -> BAAAAM in i väggen när deras gräns är övertrasserad -> folk vill fortsätta sin konsumtion -> köper mer data -> profit.

Livet är väldigt enkelt, det finns ingen gratis lunch.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-28 16:51
Ursprungligen av Basss:

Haha ja... Och detta gör Telia för att dom är såå snälla?

Nja, skulle inte tro det.
Förmodligen så är det nån på deras marknadsavdelning som funderat ut nått i stil med följande:
Vi ger användarna mängder av data under 3 månader -> folk vänjs in i nya surfbehov -> 3 månader går -> BAAAAM in i väggen när deras gräns är övertrasserad -> folk vill fortsätta sin konsumtion -> köper mer data -> profit.

Livet är väldigt enkelt, det finns ingen gratis lunch.

Precis så är det.

En fråga... Är ni studenter? När jag frågar Telia så påstår de att detta är ett studenterbjudande som man ska registrera sig på mecenat för att få...

Jag hävdade att de svamlar eftersom jag känner till folk som fått erbjudandet utan att vara studenter

Jag vet i alla fall minst en som inte är student. Hur ör det med er här?

Inte för att jag behöver datat men jag gillar inte när kundtjänst svamlar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-29 16:27
Ursprungligen av BlackSmp:

En fråga... Är ni studenter? När jag frågar Telia så påstår de att detta är ett studenterbjudande som man ska registrera sig på mecenat för att få...

Jag hävdade att de svamlar eftersom jag känner till folk som fått erbjudandet utan att vara studenter

Jag vet i alla fall minst en som inte är student. Hur ör det med er här?

Inte för att jag behöver datat men jag gillar inte när kundtjänst svamlar.

De svamlar, de har skickat det till alla kunder.

De gjorde samma sak tidigare när det gällde att få dubbla datamängden utan extra kostnad (inte tidsbestämt utan så länge man har abonnemanget kvar). Det skulle enligt uppgift bara nå nya kunder men icke, det gick till alla.

Ursprungligen av zinned:

De svamlar, de har skickat det till alla kunder.

De gjorde samma sak tidigare när det gällde att få dubbla datamängden utan extra kostnad (inte tidsbestämt utan så länge man har abonnemanget kvar). Det skulle enligt uppgift bara nå nya kunder men icke, det gick till alla.

Inte alla. Jag har inte fått det och jag vet fler som inte fått det

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-29 16:34
Ursprungligen av BlackSmp:

Inte alla. Jag har inte fått det och jag vet fler som inte fått det

Om du syftar på de 100GB så fick mig veterligen alla det, jag fick också sms:et om än lite försenat. Jag är inte ny kund och inte heller student.

Om du syftar på det tidigare, när de bjöd på dubbla surfen, så kunde alla ta del av det. Det gick ut lite spritt via olika kanaler, sms/mail/sociala medier, men ingen nekades.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-09-29 18:30
Ursprungligen av zinned:

Om du syftar på de 100GB så fick mig veterligen alla det, jag fick också sms:et om än lite försenat. Jag är inte ny kund och inte heller student.

Jag har inte fått det (än). "Mina sidor" på telia.se visar 1,7 / 2GB återstående. Telia Komplett med två telefoner och två surfanslutningar.

(Jag vet, vi använder inte mycket data... ?)

Ursprungligen av zinned:

Om du syftar på de 100GB så fick mig veterligen alla det, jag fick också sms:et om än lite försenat. Jag är inte ny kund och inte heller student.

Om du syftar på det tidigare, när de bjöd på dubbla surfen, så kunde alla ta del av det. Det gick ut lite spritt via olika kanaler, sms/mail/sociala medier, men ingen nekades.

Jag har inte fått 100Gb vilket du ser om du läser mina inlägg i tråden så jag förstår inte riktigt varför du ifrågasätter mig?

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-09-29 18:54
Ursprungligen av BlackSmp:

En fråga... Är ni studenter? När jag frågar Telia så påstår de att detta är ett studenterbjudande som man ska registrera sig på mecenat för att få...

Jag hävdade att de svamlar eftersom jag känner till folk som fått erbjudandet utan att vara studenter

Jag vet i alla fall minst en som inte är student. Hur ör det med er här?

Inte för att jag behöver datat men jag gillar inte när kundtjänst svamlar.

Nej.

Har ett helt vanligt komplett med 4gb surf.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-29 19:43
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har inte fått 100Gb vilket du ser om du läser mina inlägg i tråden så jag förstår inte riktigt varför du ifrågasätter mig?

Jag ifrågasätter inte dig, det ser du i mina inlägg. Dock frågade du alla här som hade fått 100 GB ifall de var studenter, vilket jag svarade på.

Ursprungligen av zinned:

De svamlar, de har skickat det till alla kunder.

De gjorde samma sak tidigare när det gällde att få dubbla datamängden utan extra kostnad (inte tidsbestämt utan så länge man har abonnemanget kvar). Det skulle enligt uppgift bara nå nya kunder men icke, det gick till alla.

Ursprungligen av zinned:

Om du syftar på de 100GB så fick mig veterligen alla det, jag fick också sms:et om än lite försenat. Jag är inte ny kund och inte heller student.

Om du syftar på det tidigare, när de bjöd på dubbla surfen, så kunde alla ta del av det. Det gick ut lite spritt via olika kanaler, sms/mail/sociala medier, men ingen nekades.

Ursprungligen av zinned:

Jag ifrågasätter inte dig, det ser du i mina inlägg. Dock frågade du alla här som hade fått 100 GB ifall de var studenter, vilket jag svarade på.

Då formulerade du dig otydligt. Du skrev att "de har skickar det till alla kunder". Och "alla" brukar betyda "alla"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-30 09:22
Ursprungligen av BlackSmp:

Då formulerade du dig otydligt. Du skrev att "de har skickar det till alla kunder". Och "alla" brukar betyda "alla"

Jag var en aning otydlig, ja. Vad jag menade med att de hade skickat det till alla var att denna datamängden var tillgänglig för alla, inte bara vissa. Om någon inte skulle ha fått det så är det en miss.

Enligt Telia är det inte alla utan slumpmässigt utvalda som fått/får 100GB

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-30 11:05
Ursprungligen av picapica:

Enligt Telia är det inte alla utan slumpmässigt utvalda som fått/får 100GB

Jaså? Ok, det var inte den informationen jag lyckades tillskansa mig. Aja, jag hade gladeligen gett bort mina 100GB till någon bättre behövande

1
Bevaka tråden