Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Våga uppdatera iPad Air till iOS 9?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2015-09-21 19:02

Hej! Vi har iPad Air men har inte vågat köra förra uppdateringen för vi är rädda att den blir slö.

Någon som uppdaterat till iOS 9?

Erfarenhet?

Senast redigerat 2015-09-21 20:02

Det blir inte slöare, snarare tvärtom.

Ursprungligen av Capeman:

Det blir inte slöare, snarare tvärtom.

Safari är rappare

Funkar fint!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-21 21:56
Ursprungligen av Megolon:

Safari är rappare

Icke...däremot är den snappier!

Märkbart snabbare!

Låser inte längre skärmen!

Inga problem med slöhet, snarare tvärtom som andra redan påpekat.
Men tyvärr låses skärmen inte längre automatiskt då man fäller ihop det magnetiska skärmskyddet. Jag har originalskyddet från Mac och konstaterade detta faktum sedan jag upptäcks att paddan käkat batteritid under natten.
Skulle gissa att fler upptäckt detta, och att bot är på gång.

Ursprungligen av Kattmatte:

Inga problem med slöhet, snarare tvärtom som andra redan påpekat.
Men tyvärr låses skärmen inte längre automatiskt då man fäller ihop det magnetiska skärmskyddet. Jag har originalskyddet från Mac och konstaterade detta faktum sedan jag upptäcks att paddan käkat batteritid under natten.
Skulle gissa att fler upptäckt detta, och att bot är på gång.

Jag har iofs ett Logitech cover till min iPad Air men med magneter i som släcker ner paddan när man stänger locket. Detta funkar fortfarande alldeles utmärkt efter uppgraderingen till iOS 9.

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-09-23 22:50
Ursprungligen av Kattmatte:

Inga problem med slöhet, snarare tvärtom som andra redan påpekat.
Men tyvärr låses skärmen inte längre automatiskt då man fäller ihop det magnetiska skärmskyddet. Jag har originalskyddet från Mac och konstaterade detta faktum sedan jag upptäcks att paddan käkat batteritid under natten.
Skulle gissa att fler upptäckt detta, och att bot är på gång.

Jag har ett original Applecover på min Air och det låser när man stänger det. Nu testar jag iofs med iOS 9.0.1 men har bestämt för mig att den låstes i 9.0 också,

Ursprungligen av Kattmatte:

Inga problem med slöhet, snarare tvärtom som andra redan påpekat.
Men tyvärr låses skärmen inte längre automatiskt då man fäller ihop det magnetiska skärmskyddet. Jag har originalskyddet från Mac och konstaterade detta faktum sedan jag upptäcks att paddan käkat batteritid under natten.
Skulle gissa att fler upptäckt detta, och att bot är på gång.

Det finns ju en timer som styr nedsläckningen, vad har du ställt den på? Den borde slå till även om inte smart cover släcker skärmen. Det låter som att problemet ligger någon annanstans än i smart cover. Någon process som löper amok? Har du provat med att starta om ipaden?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-24 10:53

Inte vänt på fodralet så magneterna hamnar på fel sida?

@Kattmatte Det är säkert någon bugg om det funkade innan uppgraderingen till iOS9. Googla.

Det här är 1:a gången som jag önskat att jag väntat med att kasta mig över en iOS uppgradering.
Speeden är det inget fel på, men f** vad buggar i 9.
9.0.1 något fixat, inte allt. Bara så tråkigt att Apple släpper mer och mer som inte är ok.
Det börjar bli en väldigt dålig trend.
Så dags att tänka på det generellt. Inte hoppa på Apples produkter och tjänster när de lanseras, utan vänta, för de är generellt inte färdiga då de sägs vara det.
Inget kul att vara obetald betatestare.

Inte ute efter att diskutera det vidare, har ingen lust till det. Men det är bara och googla om det är några fanboys som inte vill kännas vid alla buggar i 9, det är för mycket för mig i alla fall.
Men, men nästa gång väntar jag till X.1 eller så innan jag uppgraderar. Det är bara att lära om.
Det här är Apple av idag.

Senast redigerat 2015-09-24 11:27
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-24 12:15

Vill du bara skriva av dej, eller har du några reella problem? Jag har inte märkt av några buggar alls så här långt (iPhone 6, iPad gen2).

Håller med, IOS9 har funkat skitbra sen beta1. Kör 9.1 nu och allt funkar fortfarande skitbra.

Jag har inte hunnit testa iOS 9 mer än ett par dagar, men tycker att det är en av de mer buggfria releaserna. Minns åttan och sjuan som betydligt bökigare vid release. Är väldigt nöjd, brukar annars vänta med att ladda in en ny version av iOS.

Ursprungligen av kenjon:

Vill du bara skriva av dej, eller har du några reella problem? Jag har inte märkt av några buggar alls så här långt (iPhone 6, iPad gen2).

Jag ville ge respons till vederbörande som jag nämnde i mitt inlägg.
Skriva av mig....!!?!?
Inga kommentarer!

Ursprungligen av larsp777:

Hej! Vi har iPad Air men har inte vågat köra förra uppdateringen för vi är rädda att den blir slö.

Någon som uppdaterat till iOS 9?

Erfarenhet?

Varför är alla så rädda att uppdatera? När det släpps en ny version är det väl klart att man ska uppdatera?
Varför skickar Apple ut nya versioner om det blir sämre? Det är inte konstigt att vissa enheter har spärrats för uppgradering, just för att de blir för sega.

iOS 9 har satsat på stabilitet och säkerhet, och det märks!

Min iPad Air 2 fungerar utmärkt. Är det någon mer som känner att "scrollningen" upplevs stabilare?

Ursprungligen av panther:

@Kattmatte Det är säkert någon bugg om det funkade innan uppgraderingen till iOS9. Googla.

Det här är 1:a gången som jag önskat att jag väntat med att kasta mig över en iOS uppgradering.
Speeden är det inget fel på, men f** vad buggar i 9.
9.0.1 något fixat, inte allt. Bara så tråkigt att Apple släpper mer och mer som inte är ok.
Det börjar bli en väldigt dålig trend.
Så dags att tänka på det generellt. Inte hoppa på Apples produkter och tjänster när de lanseras, utan vänta, för de är generellt inte färdiga då de sägs vara det.
Inget kul att vara obetald betatestare.

Inte ute efter att diskutera det vidare, har ingen lust till det. Men det är bara och googla om det är några fanboys som inte vill kännas vid alla buggar i 9, det är för mycket för mig i alla fall.
Men, men nästa gång väntar jag till X.1 eller så innan jag uppgraderar. Det är bara att lära om.
Det här är Apple av idag.

Vad har du för skitprodukter? Måste vara en iPhone 4s eller något sådan gammal sak.
Dom nyare produkterna fungerar utmärkt. Tydligen är det bara du som upplever buggar. eller?

Ursprungligen av emil_stahl:

Vad har du för skitprodukter? Måste vara en iPhone 4s eller något sådan gammal sak.
Dom nyare produkterna fungerar utmärkt. Tydligen är det bara du som upplever buggar. eller?

Lägg ner attityden fanboy.
För övrigt förtjänar den kommentaren inte ytterligare respons.

Ursprungligen av panther:

Lägg ner attityden fanboy.
För övrigt förtjänar den kommentaren inte ytterligare respons.

tuff men sann

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-24 14:51
Ursprungligen av panther:

Så dags att tänka på det generellt. Inte hoppa på Apples produkter och tjänster när de lanseras, utan vänta, för de är generellt inte färdiga då de sägs vara det.

Det är alltid en vettig utgångspunkt, oavsett vilket företag det gäller.

Ursprungligen av panther:

Inte ute efter att diskutera det vidare, har ingen lust till det. Men det är bara och googla om det är några fanboys som inte vill kännas vid alla buggar i 9, det är för mycket för mig i alla fall.

Jag har inte upptäckt några så då säger jag att detta behövs inte diskuteras vidare för det inte finns några. Konstigt synsätt.

Ursprungligen av panther:

Det här är Apple av idag.

Nej, det är det inte.

Ursprungligen av panther:

Jag ville ge respons till vederbörande som jag nämnde i mitt inlägg.
Skriva av mig....!!?!?
Inga kommentarer!

Ursprungligen av panther:

Lägg ner attityden fanboy.
För övrigt förtjänar den kommentaren inte ytterligare respons.

Är det någon som borde skärpa sig lite här så är det du. Du skriker ut det ena och det andra här och sedan säger du dig inte vilja diskutera det. Då är det att skriva av sig, inget annat. Att sedan också leverera attityd när någon skriver på samma sätt som du själv, löjligt. Dessutom sa du ju att du inte ville diskutera det, varför svarar du då?

Ett tips, om du har något på hjärtat men som du inte vill diskutera - yttra då inte det i ett diskussionsforum.

Ursprungligen av zinned:

Det är alltid en vettig utgångspunkt, oavsett vilket företag det gäller.

Jag har inte upptäckt några så då säger jag att detta behövs inte diskuteras vidare för det inte finns några. Konstigt synsätt.

Nej, det är det inte.

Är det någon som borde skärpa sig lite här så är det du. Du skriker ut det ena och det andra här och sedan säger du dig inte vilja diskutera det. Då är det att skriva av sig, inget annat. Att sedan också leverera attityd när någon skriver på samma sätt som du själv, löjligt. Dessutom sa du ju att du inte ville diskutera det, varför svarar du då?

Ett tips, om du har något på hjärtat men som du inte vill diskutera - yttra då inte det i ett diskussionsforum.

Vill inte diskutera buggsen här, det gör jag där det finns gemensamma nämnare.

Har heller inget behov av att försvara mig mot dina påhopp.
De handlar nog mer om dig själv än om mig.

Jag brukar inte argumentera så värst mycket här.
Det gör däremot du, stundtals aggressivt. Så jag låter dina kommentarer studsa tillbaka till dig, hoppas att det leder till reflektion.

Jag visste att fanboysen skulle gå i taket. Per definition är fans trångsynta och kan inte se verkligheten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-24 15:10
Ursprungligen av panther:

Vill inte diskutera buggsen här, det gör jag där det finns gemensamma nämnare.

Har heller inget behov av att försvara mig mot dina påhopp.
De handlar nog mer om dig själv än om mig.

Jag brukar inte argumentera så värst mycket här.
Det gör däremot du, stundtals aggressivt. Så jag låter dina kommentarer studsa tillbaka till dig, hoppas att det leder till reflektion.

Jag visste att fanboysen skulle gå i taket. Per definition är fans trångsynta och kan inte se verkligheten.

Hahaha, hela du är ju en paradox

Du är på ett diskussionsforum och kommer med massa påståenden.
Du säger dig trots det inte vilja diskutera dem.
När någon svarar dig så är är de idioter och fanboys.

Och du har mage att påstå att jag kommer med påhopp? Hahaha...jisses

Om du inte vill diskutera ett ämne så kan du strunta i att yttra dig, det är nämligen annars det vi gör på ett diskussionsforum.

Don't let the door hit you on your way out

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-24 18:10
Ursprungligen av panther:

Jag ville ge respons till vederbörande som jag nämnde i mitt inlägg.
Skriva av mig....!!?!?
Inga kommentarer!

Ja, orsaken till att folk skriver här är pga någon fråga de vill ha svar på, eller att de vill skriva av sej sin frustration. Och någon fråga såg jag inte. Men du verkar inte intresserad öht att diskutera här, så jag förstår inte varför du skriver
Vem har gått i taket?

Ursprungligen av panther:

Vill inte diskutera buggsen här, det gör jag där det finns gemensamma nämnare.
...

Annars så är väl ett Appleforum ett rätt bra ställe med många gemensamma nämnare för att diskutera buggar i en Apple release?

Ursprungligen av BlackSmp:

Annars så är väl ett Appleforum ett rätt bra ställe med många gemensamma nämnare för att diskutera buggar i en Apple release?

Absolut, men det här är ju inte det enda Apple forumet.

Tycker ju att det är att föredra att diskutera buggar med andra som också har relevant information i ämnet så att diskussionen och felsökningen går framåt.

Ursprungligen av panther:

Absolut, men det här är ju inte det enda Apple forumet.

Tycker ju att det är att föredra att diskutera buggar med andra som också har relevant information i ämnet så att diskussionen och felsökningen går framåt.

Hur vet du att den informationen inte finns här när du inte specificerat problemen?

Ursprungligen av panther:

Absolut, men det här är ju inte det enda Apple forumet.

Tycker ju att det är att föredra att diskutera buggar med andra som också har relevant information i ämnet så att diskussionen och felsökningen går framåt.

Det finns ett gammalt talesätt: Har du sagt A så får du säga B.

Och när du inte säger något, hur ska då felsökningen kunna gå framåt?

Orsaken till mitt 1:a inlägg i den här tråden var att bekräfta för @Kattmatte att det mycket väl kan vara en bugg. Trots att ingen här hade samma bugg. Tyckte inte att det fanns en verifiering här om att det kunde vara det.

Ursprungligen av Megolon:

Hur vet du att den informationen inte finns här när du inte specificerat problemen?

Ursprungligen av BlackSmp:

Det finns ett gammalt talesätt: Har du sagt A så får du säga B.

Och när du inte säger något, hur ska då felsökningen kunna gå framåt?

Därför att jag inte har behov av att specificera det här, eftersom problemets karaktär har kommit längre på ett annat håll. Apple vet om många fler buggar än vad som diskuteras här.

Jag söker först på Google om jag har problem, och vänder mig dit bästa informationen finns.
Med det lämnar jag den här diskussionen. ????

Ursprungligen av panther:

Orsaken till mitt 1:a inlägg i den här tråden var att bekräfta för @Kattmatte att det mycket väl kan vara en bugg. Trots att ingen här hade samma bugg. Tyckte inte att det fanns en verifiering här om att det kunde vara det.

Därför att jag inte har behov av att specificera det här, eftersom problemets karaktär har kommit längre på ett annat håll. Apple vet om många fler buggar än vad som diskuteras här.

Jag söker först på Google om jag har problem, och vänder mig dit bästa informationen finns.
Med det lämnar jag den här diskussionen. ????

Njae nu påstod du att det finns en massa buggar som du inte vill/orkar/kan inte berätta utan "vi" fanboys får googla efter.

Bevaka tråden