Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stör ej funktionen har spårat ur

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har under lång tid haft Stör ej inställt så att några få personer kan ringa mig nattetid, men inga andra. Av en tillfällighet ändrade jag listan för några timmar och återställde den sedan. Nu kan ingen nå mig när Stör ej är på. Inte heller mina favoriter. I inställningarna för Stör ej står det "Tillåt samtal från favoriter". Jag har uppdaterat till senaste IOS men det hjälpte inte.

Ursprungligen av fcerha:

Jag har under lång tid haft Stör ej inställt så att några få personer kan ringa mig nattetid, men inga andra. Av en tillfällighet ändrade jag listan för några timmar och återställde den sedan. Nu kan ingen nå mig när Stör ej är på. Inte heller mina favoriter. I inställningarna för Stör ej står det "Tillåt samtal från favoriter". Jag har uppdaterat till senaste IOS men det hjälpte inte.

har du provat med att inställningen "tillåta upprepade samtal" och låta någon ringa två gånger inom tre minuter för att se om det andra samtalet går igenom?

Ursprungligen av fcerha:

Jag har under lång tid haft Stör ej inställt så att några få personer kan ringa mig nattetid, men inga andra. Av en tillfällighet ändrade jag listan för några timmar och återställde den sedan. Nu kan ingen nå mig när Stör ej är på. Inte heller mina favoriter. I inställningarna för Stör ej står det "Tillåt samtal från favoriter". Jag har uppdaterat till senaste IOS men det hjälpte inte.

Ange gärna version av iOS, 9.0 eller 9.0.1? Kan bli enklare om vi vet vad du använder...

Ursprungligen av hummel:

Ange gärna version av iOS, 9.0 eller 9.0.1? Kan bli enklare om vi vet vad du använder...

9.0

Jag upprepar....:) Fungerar "tillåt upprepade samtal"?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag upprepar....:) Fungerar "tillåt upprepade samtal"?

Jag har inte provat. jag har aldrig haft den funktionen aktiverad.

Ursprungligen av fcerha:

Jag har inte provat. jag har aldrig haft den funktionen aktiverad.

Då tycker jag att du ska prova - sådant är en del av felsökning - man skaffar mer information om situationen.

Om det fungerar så vet du att felet ligger i favoriterna. Om det inte fungerar så vet du att det troligen är ett större fel.

Det är inte säkert att det leder fram till att hitta felet men du vet mer och det kan inte skada.

Har du uppdaterat iOS nu? har du testat förslaget i inlägg #2, #5 och #7?

Hej, alla ni som varit vänliga och svarat på min fråga. När jag till sist tar tag i detta igen upptäcker jag världens skämsigaste fel. Jag hade lyckats modifiera min frus (favoritens) telefonnummer med en liten siffra.....
Stör ej har förmodligen fungerat hela tiden.

Stressad heltidsstuderande småbarnspappa....

Tack för er tid/Fredrik

1
Bevaka tråden