Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sämre batteritid i iOS 9?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-22 22:58

Har inte kollat så noga men har fått för mig att standby-tiden blivit sämre. Har kört utan nya powersave läget.
Någon som har känt samma sak?
(Har iphone 5s)

Ursprungligen av Mesch:

Har inte kollat så noga men har fått för mig att standby-tiden blivit sämre. Har kört utan nya powersave läget.
Någon som har känt samma sak?
(Har iphone 5s)

Jag tycker jag fått lite bättre batteritid på min iphone 5s med ios 9, både med och utan powersave-läget. Jag använder telefonen på samma sätt som tidigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-22 23:21
Ursprungligen av Mikael E:

Jag tycker jag fått lite bättre batteritid på min iphone 5s med ios 9, både med och utan powersave-läget. Jag använder telefonen på samma sätt som tidigare.

Jag får helt enkelt kolla lite mer noga
Just nu är det bara en känsla

  • Avstängd
  • 2015-09-22 23:49

samma fråga varje gång som ios uppdateras!!! måste det genera nya trådar,går det inte använda befintliga.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-09-23 03:10

På iPhone 5 är batteritiden samma eller något bättre. På 6 Plus känns den mycket bättre. Detta är inget jag testat på något speciellt sätt utan är endast hur jag upplever det under min dagliga användning.

Rent generellt sett så bör du vänta någon dag eller så innan du bedömer batteritiden. Jag har läst att det pågår en hel del indexering och liknande bakom scenerna när du har installerat IOS9 så telefonen går mer än normalt.

Så avvakta någon dag innan du försöker dig på en bedömning av batteritiden.

Annars så är mitt standardtips att gå in i inställningar->batteri. Titta på batterianvändning och tryck på klockikonen för att se antalet minuter som appar varit igång, Du kanske hittar något konstigt. Jag har personligen tagit ifrån Facebook rätten att använda sig av GPS:en överhuvudtaget. Det har gett mig bättre batteritid eftersom FB körde enormt mycket i bakgrunden.

Ursprungligen av BlackSmp:

Rent generellt sett så bör du vänta någon dag eller så innan du bedömer batteritiden. Jag har läst att det pågår en hel del indexering och liknande bakom scenerna när du har installerat IOS9 så telefonen går mer än normalt.

Så avvakta någon dag innan du försöker dig på en bedömning av batteritiden.

Annars så är mitt standardtips att gå in i inställningar->batteri. Titta på batterianvändning och tryck på klockikonen för att se antalet minuter som appar varit igång, Du kanske hittar något konstigt. Jag har personligen tagit ifrån Facebook rätten att använda sig av GPS:en överhuvudtaget. Det har gett mig bättre batteritid eftersom FB körde enormt mycket i bakgrunden.

Japp, precis som jag då vad gäller FB, stängde även av bakgrundsuppdat. för länge sen så nu drar det endast "pushnotiser" sas

1
Bevaka tråden