Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud användarvillkor

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det dyker upp en dialogruta hela tiden på min iPhone. Jag skulle inte vilja ha tjänsten lagring på molnet ifall jag godkänner. Kan man avaktivera den tjänsten - och i så fall var?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-09-21 17:49

En iPhone utan iCloud är som en bil utan hjul...

"Jag skulle inte vilja ha tjänsten lagring på molnet ifall jag godkänner."
-Vad menar du???

Du godkänner endast att du accepterar Apples villkor. Du kan sedan aktivera/avaktivera iCloud funktionerna.

Ursprungligen av reboot81:

En iPhone utan iCloud är som en bil utan hjul...

"Jag skulle inte vilja ha tjänsten lagring på molnet ifall jag godkänner."
-Vad menar du???

Jag menar iCloud Drive. Den är avstängd på min iPhone men ändå är 1,0 GB sparad där. Dels från iPaden och dels i iMovie står det på min iPhone. Finns det inte en avstängningsknapp för samtliga i-enheter inkl. min MBP? Ska man stänga av på varje?

Ursprungligen av calinou:

Jag menar iCloud Drive. Den är avstängd på min iPhone men ändå är 1,0 GB sparad där. Dels från iPaden och dels i iMovie står det på min iPhone. Finns det inte en avstängningsknapp för samtliga i-enheter inkl. min MBP? Ska man stänga av på varje?

Ja naturligtvis hur skulle det vara om det var en on/off för alla enheter.

Ursprungligen av Megolon:

Ja naturligtvis hur skulle det vara om det var en on/off för alla enheter.

Det borde finnas möjlighet att förvalta sådant från iCloud kontot på Webben enligt min logik.

Ursprungligen av calinou:

Det borde finnas möjlighet att förvalta sådant från iCloud kontot på Webben enligt min logik.

Hmm...varför ska man ha dessa inställningar på två ställen för? Dels på enheterna och på en webbsida?
Finns ingen anledning att krångla till det mer i onödan för det gör användarna ändå.

Ursprungligen av Megolon:

Hmm...varför ska man ha dessa inställningar på två ställen för? Dels på enheterna och på en webbsida?
Finns ingen anledning att krångla till det mer i onödan för det gör användarna ändå.

Just för att det är onödigt att göra samma sak på flera ställen.

Ursprungligen av calinou:

Just för att det är onödigt att göra samma sak på flera ställen.

Tycker jag inte utan det är du som krånglar till det i onödan.
Acceptera villkoren så är problemet över.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-21 23:51
Ursprungligen av calinou:

Just för att det är onödigt att göra samma sak på flera ställen.

Om man vill ha det påslaget på sin iPad och inte på sin iPhone, hur hade du tänkt då?

Ursprungligen av kenjon:

Om man vill ha det påslaget på sin iPad och inte på sin iPhone, hur hade du tänkt då?

Jag hade önskat att man kan göra det för varje i-enhet fast från samma plats som t ex från iCloud kontot. Eftersom det verkar vara tårta på tårta med vissa saker. Kanske man kan ställa in direkt från iTunes på datorn sådana inställningar för varje i-enhet? Då måste man i alla fall koppla dem.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-22 09:58

Vilket betyder att man behöver ha tillgång till en dator. Är jag på semester i stugan har jag bara min iPhone och iPad med mej. Vill jag då ändra...
Nej, när det gäller enheterna vill jag nog ändra på själva enheten, inte någon annanstans. Vill jag slå av/på iCloud i datorn, gör jag det på datorn; vill jag ändra iCloud i iPhone, gör jag det i iPhone.

Ingen orimlig önskan på funktion kan jag tycka. Dock så får man tänka på att Apple vill att vi använder iCloud

Ursprungligen av kenjon:

Vilket betyder att man behöver ha tillgång till en dator. Är jag på semester i stugan har jag bara min iPhone och iPad med mej. Vill jag då ändra...
Nej, när det gäller enheterna vill jag nog ändra på själva enheten, inte någon annanstans. Vill jag slå av/på iCloud i datorn, gör jag det på datorn; vill jag ändra iCloud i iPhone, gör jag det i iPhone.

Jag skulle föredragit att kunna göra det från en plattform när det ändå finns för det blir förvirring om man har glömt slå av på den ena pryl och inte den andra.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-22 13:16

Jag tycker det är mer förvirrande att sitta på en dator för att slå av/på funktioner i min iPhone och iPad. Jag föredrar att göra det på den enhet det gäller. Det är inte så att det gäller alla iCloudfunktioner av/på, utan det är enhetens användande av iCloud som är av/på. Jag kanske vill ha det påslaget på datorn och iPad, men inte på iPhone, etc...
Men vi har väl olika åsikter

Ursprungligen av kenjon:

Jag tycker det är mer förvirrande att sitta på en dator för att slå av/på funktioner i min iPhone och iPad. Jag föredrar att göra det på den enhet det gäller. Det är inte så att det gäller alla iCloudfunktioner av/på, utan det är enhetens användande av iCloud som är av/på. Jag kanske vill ha det påslaget på datorn och iPad, men inte på iPhone, etc...
Men vi har väl olika åsikter

Nya uppdateringar / nya villkor och då ska man hålla på och ställa in som det var innan för varje enhet. Nu börjar jag lära mig var man hittar funktionerna men det är inte alltid så självklart.

Ursprungligen av calinou:

Nya uppdateringar / nya villkor och då ska man hålla på och ställa in som det var innan för varje enhet. Nu börjar jag lära mig var man hittar funktionerna men det är inte alltid så självklart.

Jag tror inte att du behöver ändra inställningarna. De står kvar i samma läge som förut, det är bara de nya villkoren du bekräfta att du har "läst"

Eller mitt fall "tl;dr"

Ursprungligen av calinou:

Nya uppdateringar / nya villkor och då ska man hålla på och ställa in som det var innan för varje enhet. Nu börjar jag lära mig var man hittar funktionerna men det är inte alltid så självklart.

Apple kan inte göra allting självklart för alla

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror inte att du behöver ändra inställningarna. De står kvar i samma läge som förut, det är bara de nya villkoren du bekräfta att du har "läst"

Eller mitt fall "tl;dr"

En av mina i-enhet hade i alla fall utnyttjat 1,0 GB av iCloud drive utan att jag hade bett om det.

1
Bevaka tråden