Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer uppdateringen ?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som hört något nytt om uppdateringen som aldrig blev av  Watch OS2 ?
Verkar inte varit en liten bugg eftersom Apple gjort på detta sätt. Har det hänt tidigare på andra OS ?

Ursprungligen av adress@mac:

Någon som hört något nytt om uppdateringen som aldrig blev av  Watch OS2 ?
Verkar inte varit en liten bugg eftersom Apple gjort på detta sätt. Har det hänt tidigare på andra OS ?

Ja, det har hänt liknande saker. Men då hann uppdateringen ut innan felet upptäcktes.

Det är svårt att dra en slutsats om storleken på buggen. Det kan vara regressionstester som tar tid. En dags försening var väldigt optimistiskt gissat. personogien så trodde jag mer på ett par dagar. Det är troligen en del administration som ska trasslas igenom.

Ska vi hoppas på måndag?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-20 16:13

Varför en ny tråd? Vi har ju en som handlar om precis denna topicen.

Ursprungligen av zinned:

Varför en ny tråd? Vi har ju en som handlar om precis denna topicen.

Vilken tråd inom "watchOS" är det ? Har missat. Inte så mycket inlägg i watchOS - ännu. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-20 16:53
Ursprungligen av adress@mac:

Vilken tråd inom "watchOS" är det ? Har missat. Inte så mycket inlägg i watchOS - ännu. ?

http://www.99mac.se/artikel/7625-apple-senare...

Jo den artikeln har jag läst den 16 september - men ngn diskussion inom forumet Watch OS finns inte.
Finns några inlägg i "Allmänt om ..." Tyckte att jag kunde starta en under den avdelning som ändå finns - och där det bör ligga. Blev det fel då tycker du ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-20 17:32
Ursprungligen av adress@mac:

Jo den artikeln har jag läst den 16 september - men ngn diskussion inom forumet Watch OS finns inte.
Finns några inlägg i "Allmänt om ..." Tyckte att jag kunde starta en under den avdelning som ändå finns - och där det bör ligga. Blev det fel då tycker du ?

Jag är för konsolidering. Jag tycker inte att diskussioner om samma topic ska spridas i olika trådar. Sedan håller jag med om att de bör ligga i rätt forum men det är klart sämre att ha flera trådar och att skapa en ny tråd då bara för att den första skulle ligga i nyhetsforumet anser jag personligen är helt fel.

My two cents.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-20 18:00

@adress@mac Ja, vi kan nog enas

Ursprungligen av zinned:

@adress@mac Ja, vi kan nog enas

Tog bort det senaste inlägget. Var nog bara du som han se det. Tack för en givande diskussion. Fortsatt bra helg. ?

Nu finns den för nedladdning i alla fall. Klockan 19:00 som jag trodde ?
20 minuter återstår av hämtning

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2015-09-21 19:16
Ursprungligen av adress@mac:

Nu finns den för nedladdning i alla fall. Klockan 19:00 som jag trodde ?
20 minuter återstår av hämtning

Tur man körde in GM, klockan bootar om nu. ?

Efter 1 timma och 8 minuter börjar den nu installera på själva  Watch. Detta tar tid. Tur att laddaren är i både ☏ och  Watch. Snart får man se resultatet i alla fall. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-21 20:13
Ursprungligen av adress@mac:

Nu finns den för nedladdning i alla fall. Klockan 19:00 som jag trodde ?
20 minuter återstår av hämtning

Hahaha, "som jag sa"

Vem var det som undrade var den blev av? Du

Vem var det som sa att den kommer idag då det aldrig blev av i fredags? Jag

Ursprungligen av zinned:

Hahaha, "som jag sa"

Vem var det som undrade var den blev av? Du

Vem var det som sa att den kommer idag då det aldrig blev av i fredags? Jag

Till mitt försvar skrev jag faktiskt efter lunch - kanske 19:00 idag. Sedan skrev jag inlägg 19:01 att den fanns för nedladdning. I övrigt hade du rätt. ?
Nu har den varit på nedladdning sedan 1 timma och en kvart - så ljuset ses i tunneln i alla fall. ?
Skall bli intressant och se alla nya möjligheter. Lycka till - eller du kanske redan är klar med hämtning.

Detta var segt, tog 2h från jag börja tills den börja installera på klockan , och det verkar gå segt som attan det med, en blup per dryga minuten

Min gick snabbt som attans. Högst 15 minuter för hela klabbet.

Ursprungligen av CekariYH:

Detta var segt, tog 2h från jag börja tills den börja installera på klockan , och det verkar gå segt som attan det med, en blup per dryga minuten

Låg på 80 minuter - sedan stod det på appen i telefonen " programvaran behöver inte uppdateras".
Men efter ytterligare 1 min var det klart. Är väl lite som uppdateringar till iPhone. Vissa klarar det hyfsat snabbt - andra tar lång tid. Brukar ha " tur" på IOS men detta var segt som attan. ?

Ursprungligen av adress@mac:

Låg på 80 minuter - sedan stod det på appen i telefonen " programvaran behöver inte uppdateras".
Men efter ytterligare 1 min var det klart. Är väl lite som uppdateringar till iPhone. Vissa klarar det hyfsat snabbt - andra tar lång tid. Brukar ha " tur" på IOS men detta var segt som attan. ?

"programvaran behöver inte uppdateras" stod en stund hos mig också efter att hämtningen var klar. 10-15m senare kollade jag igen och då var den klar att installeras, och det tog en oroväckande lång tid, men verkar ha funkat.

1
Bevaka tråden