Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Träningsappen - löpning inomhus

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Skulle till och ta en runda på löpbandet för första gången sen jag införskaffade min Apple Watch Sports Edition.
Men när jag startade träningsappen och valde löpning inne så vart jag ombedd att springa ute i 20 minuter för att appen skulle få ackumulera information. Just det här vart jag lite fundersam över. Rätta mig om jag misstolkar detta fel, men jag antar att appen vill samla lite information om hur långt jag springer på dessa 20 minuter, för att sen räkna ut ett snitt som den senare använder sig utav när jag väl springer inne på löpbandet?

Ursprungligen av Cancerman:

Hej!
Rätta mig om jag misstolkar detta fel, men jag antar att appen vill samla lite information om hur långt jag springer på dessa 20 minuter, för att sen räkna ut ett snitt som den senare använder sig utav när jag väl springer inne på löpbandet?

Ja, den använder informationen för att räkna ut sträckan. Så om du springer ändå så får du rätt puls, tid etc, men kanske lite sämre uppskattad sträcka. Observera att vid dina kalibreringslöpningar måste du ha med telefonen för att den ska veta vad den riktiga sträckan är.

Dock är min erfarenhet att den här kalibreringen fungerar ganska dåligt. Jag har en runda som jag brukar springa ganska ofta. Den är c:a 4.4 km enl Runkeeper (vilket stämmer ganska bra med kartan). Jag sprang den först tre gånger med både klocka och telefon, och då fick jag kring 4,15 km alla gångerna. Sedan har jag sprungit fem gånger med bara klocka och har den visat c:a 5,3 km. Den har varit imponerade konsekvent med väldigt lite variation mellan gångerna och imponerade inexakt med ett mätfel på 25% av sträckan.

Jag hoppas watchOS 2 blir bättre.

Ursprungligen av stoneage:

Ja, den använder informationen för att räkna ut sträckan. Så om du springer ändå så får du rätt puls, tid etc, men kanske lite sämre uppskattad sträcka. Observera att vid dina kalibreringslöpningar måste du ha med telefonen för att den ska veta vad den riktiga sträckan är.

Dock är min erfarenhet att den här kalibreringen fungerar ganska dåligt. Jag har en runda som jag brukar springa ganska ofta. Den är c:a 4.4 km enl Runkeeper (vilket stämmer ganska bra med kartan). Jag sprang den först tre gånger med både klocka och telefon, och då fick jag kring 4,15 km alla gångerna. Sedan har jag sprungit fem gånger med bara klocka och har den visat c:a 5,3 km. Den har varit imponerade konsekvent med väldigt lite variation mellan gångerna och imponerade inexakt med ett mätfel på 25% av sträckan.

Jag hoppas watchOS 2 blir bättre.

Tack för att du tog dig tid att svara. Ska testa själv under morgondagen för att se hur min klocka kalibrerar informationen från springrundan.

Jag blev nyfiken och provade själv genom att gå samma sträcka fram och tillbaka. Dels med telefonen och klockan kopplade. Och sedan slog jag av BT när jag gick tillbaka

2% skillnad på 1 km (1020 m utan koppling, 1000 m med koppling).

Annars så tycker jag att Stoneages resultat visar på en exakt mätning eftersom flera prov ger samma resultat (samma storlek på felet). En oexakt mätning borde ge spridning på resultaten men nu verkar det som att kalibreringen ger ett fast fel - vilket iofs är ett bättre fel att ha än ett varierande fel.

1
Bevaka tråden