Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iphone 6 startar om sig.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Har en iphone 6 som har börjat starta om sig utan anledning ett par gånger om dagen. Allra helst om man gör något med den, tex lyssnar på musik eller kollar facebook.
Ibland även utan förvarning när den ligger "idle" ser man att den lyser upp och startar om.
Någon som har en ide eller varit med om liknande?
Försökt återställa telefonen. Men den "stöter" bort datorn efter någon minut varje gång jag försöker och säger att tillbehöret inte stöds.
Ska jag elda upp den besatta telefonen eller finns det någon räddning?

Mvh

Du kan även återställa den via inställningarna i telefonen.

har samma problem

Ursprungligen av Svenssonisme:

Hej.
Har en iphone 6 som har börjat starta om sig utan anledning ett par gånger om dagen. Allra helst om man gör något med den, tex lyssnar på musik eller kollar facebook.
Ibland även utan förvarning när den ligger "idle" ser man att den lyser upp och startar om.
Någon som har en ide eller varit med om liknande?
Försökt återställa telefonen. Men den "stöter" bort datorn efter någon minut varje gång jag försöker och säger att tillbehöret inte stöds.
Ska jag elda upp den besatta telefonen eller finns det någon räddning?

Mvh

hej har samma problem att min telefon Iphone 6 64gb startar om sig hela tiden har försökt med allt men ingenting funkar, det händer att den startar om sig vid facetime användning av appar när jag surfar eller samtal, då blockerar telefonen sen dyker det upp en vitt skärm med appel tecknet på och sen kommer den till låst skärm igen. Undrar om det är samma hos dig och om du har fixat det och hur? Jag har lämnat in den hos Tele2 som inte ser någon problem med den, raderad hela telefonen och installerad som ny genom iTunes o.s.v men inget hjälpte, jag ringde till Apple Sverige och ska lämna in den till en Apple auktoriserad butik i Göteborg, men jag undrar om du har fixad din problem och vad det var som var fel?

ninna

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-18 12:34

Har du redan provat "allt" finns det ju inget mer som någon kan göra
Det är bättre om du beskriver vad du har provat. Har du Återställt den utan att läsa in backup? Startat den i DFI-läge?
Vilken version av iOS har du?

Gå till Apple Store eller certifierad återförsäljare. När min skärm glappade i början bytte de ut den på en dag, kändes helt okej. Hade å andra sidan en andra jobbtelefon att falla tillbaka på då, så det var inte så jobbigt. Kändes som de var väldigt måna om att man skulle vara en nöjd iPhone 6-användare...

Hej!
Låter som att batteriet / landsorten inte är helt 100
Telefonen bör vara under garanti så det är bara att ta den till Apple direkt om du har möjlighet det fungerar som snabbast så
Alternativet är en Apple Certifierad verkstad eller inköpsstället här kan det ta nån vecka innan det blir klart

1
Bevaka tråden