Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byte av batteri iPhone 4s

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-09-16 21:02

Hej.
Då min gamla 4s används av morsan och den börjar bli 4 år gammal och batteriet är dåligt tänkte jag byta ut det.
Beställde precis ett batteri och kollat guider hur man byter och det verkar inte så komplicerat.
Det enda man ska tänka på är antennskyddet som kan lossna, så gäller att sätta tillbaka den rätt sen.
Något mer man ska tänka på vid bytet?

  • Medlem
  • 2015-09-16 21:11

Ta det bara lugnt och metodiskt så går det bra. Det där antennskyddet kan vara lite pillrigt att få på plats igen om det ramlar av.

Ursprungligen av kievY:

Hej.
Då min gamla 4s används av morsan och den börjar bli 4 år gammal och batteriet är dåligt tänkte jag byta ut det.
Beställde precis ett batteri och kollat guider hur man byter och det verkar inte så komplicerat.
Det enda man ska tänka på är antennskyddet som kan lossna, så gäller att sätta tillbaka den rätt sen.
Något mer man ska tänka på vid bytet?

Dra inte i plastfliken. Använd en "spudger" för att lossa batteriet från klistret. Annars kommer du dra av plastfliken och det ser bara illa ut för nästa person som öppnar telefonen. Det tar mindre än 2 minuter att byta. Lycka till!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-09-16 21:44
Ursprungligen av grenhall:

Dra inte i plastfliken. Använd en "spudger" för att lossa batteriet från klistret. Annars kommer du dra av plastfliken och det ser bara illa ut för nästa person som öppnar telefonen. Det tar mindre än 2 minuter att byta. Lycka till!

Köpte ett sånt kit där en sådan skulle ingå, om inte så får jag väl hitta något smalt som går att bända med.

Ursprungligen av kievY:

Köpte ett sånt kit där en sådan skulle ingå, om inte så får jag väl hitta något smalt som går att bända med.

Inte bända. Dra undertill längst med kanten. Typ 4-5mm in under batteriet. Lilkanten är ca 5mm bred.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-09-18 19:51

Då var batteriet bytt. Gick på ca 30 min sammanlagt. Var lite bökigt att få dit kontakten samt antennskyddet. Köpte sånt kit med skruvmejslar och det var bara en skruvmejsel som fungerade bra den för att öppna locket.
För att skruva av batteriet fick jag rota och kombinera för att få upp det.
Nu laddas den och precis fått in iOS 9.
Får väl se om morsan blir nöjd med batteritiden, borde vara som nytt och hålla 2 dagar kanske nu.

1
Bevaka tråden