Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka spellistor/lokalt lagrad musik fungerar inte längre

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-09-15 23:06

Jag har alltid kört nedladdad musik och fört över via spelliste-synkning i iTunes. Idag skulle jag lägga in ytterligare en låt i en spellista och synka men får då upp detta meddelande:

Jag auktoriserar datorn och försöker synka igen men får återigen samma meddelande. När jag nu kollar på telefonen så är två spellistor plötsligt borta, och när jag i iTunes klickar på min telefon och Musik-kategorin så finns inte de där gamla alternativen kvar med att markera vissa spellistor att synka etc, utan det står bara nåt om iCloud-musikbibliotek. Hela grejen har blivit extremt rörig med iCloud och Apple Music, många av mina lokalt lagrade låtar fungerar inte i iTunes etc.

Någon som vet hur jag får tillbaka in mina spellistor i telefonen igen?

Är iCloud musikbibliotek igång kan man inte synka musik manuellt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-09-16 19:28
Ursprungligen av Megolon:

Är iCloud musikbibliotek igång kan man inte synka musik manuellt.

Ok, stängde av det i iTunes men ingen skillnad. Så borde kunna stänga av det i telefonen också då bara och synka igen som vanligt?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-09-16 20:35

OK, nu verkar det fungera. Men det går alltså inte att använda Apple Music tillsammans med lokal synkning? Jag måste alltså välja om jag vill synka all musik lokalt, eller köra allt via Apple Music? Sjukt irriterande att det inte går att blanda.

Ursprungligen av CEk:

OK, nu verkar det fungera. Men det går alltså inte att använda Apple Music tillsammans med lokal synkning? Jag måste alltså välja om jag vill synka all musik lokalt, eller köra allt via Apple Music? Sjukt irriterande att det inte går att blanda.

Synkar inte manuellt längre själv men nog ska det gå att synka och använda Apple Music.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-09-16 20:49
Ursprungligen av Megolon:

Synkar inte manuellt längre själv men nog ska det gå att synka och använda Apple Music.

Försöker jag som sagt lägga in en ny låt manuellt så kommer jag tillbaka på ruta ett igen. Märkligt.

1
Bevaka tråden