Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone 6S via borderlinx

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad tror vi kärra 99mac vänner, kommer man lyckas?
Blir det som med Apple Watch den blir avbruten och sedan åter aktiv eller är det kört från början?

Jag kommer inte att orka. Den kommer ganska snart till Sverige

Det går säkert fint, det har det gjort förut. Men jag kommer inte köpa någon.

Kostar inget att prova.

  • Medlem
  • 2015-09-09 22:25

Jag väntar en månad och köper den här hemma.

Jag väntar gärna till den lanseras i Sverige - antingen Apple-butike eller som senast Telia per post. Någon gång i oktober/ november lär det ändå ske. Sedan var det detta med iPad Pro..,.,,,,,..kan bli en dyr höst - men rolig. ?

Ursprungligen av tv_anton:

Vad tror vi kärra 99mac vänner, kommer man lyckas?
Blir det som med Apple Watch den blir avbruten och sedan åter aktiv eller är det kört från början?

Absolut, vem orkar vänta

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-10 10:52

Om priset är rätt, så ja. Får vara lite billigare för krånglet

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-10 14:51
Ursprungligen av adress@mac:

Jag väntar gärna till den lanseras i Sverige - antingen Apple-butike eller som senast Telia per post. Någon gång i oktober/ november lär det ändå ske. Sedan var det detta med iPad Pro..,.,,,,,..kan bli en dyr höst - men rolig. ?

November? Nej nej, du behöver nog inte vänta så länge...2/10, kom ihåg var du hörde det först

Blir som 5S

Ursprungligen av zinned:

November? Nej nej, du behöver nog inte vänta så länge...2/10, kom ihåg var du hörde det först

Jag tror det blir som 5S
Släpptes 20 Sep i USA och 25 okt i Sverige så ca 23 eller 30 oktober

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-10 21:23

Det är inte värt det längre

Ursprungligen av tv_anton:

Jag tror det blir som 5S
Släpptes 20 Sep i USA och 25 okt i Sverige så ca 23 eller 30 oktober

Varför jämföra med 5S. Varför inte med 6 och 6+. Då stämmer första halvan av oktober bättre.

5S

Ursprungligen av adress@mac:

Varför jämföra med 5S. Varför inte med 6 och 6+. Då stämmer första halvan av oktober bättre.

När de släppte 5S sa de inget datum
När de släppte 6an sa de ett datum en vecka senare direkt

Därför tror jag denna lanseringen kommer vara närmare 5S lansering

Någon som vet om man kan handla från brittiska apple store med Apple Store appen på telefonen via Borderlinx? Efter lite efterforskning verkar det lättare att få igenom sina köpa via Apple Store appen än hemsidan.

Jag har problemet att när jag byter land till UK i Apple Store appen så är UK även default satt som land för både Delivery adress och Shipping adress men det går inte att ändra. För shipping är det ju ok, där vill jag ju ha UK eftersom den skall skickas till Borderline i UK men på billing adress vill jag ju ha Sverige eftersom jag använder ett svenskt visa-kort. Går detta?

Det här verkar ju inte vara ett problem om man går via vanliga sajten på desktop.

Ursprungligen av the_karate_kid:

Någon som vet om man kan handla från brittiska apple store med Apple Store appen på telefonen via Borderlinx? Efter lite efterforskning verkar det lättare att få igenom sina köpa via Apple Store appen än hemsidan.

Jag har problemet att när jag byter land till UK i Apple Store appen så är UK även default satt som land för både Delivery adress och Shipping adress men det går inte att ändra. För shipping är det ju ok, där vill jag ju ha UK eftersom den skall skickas till Borderline i UK men på billing adress vill jag ju ha Sverige eftersom jag använder ett svenskt visa-kort. Går detta?

Det här verkar ju inte vara ett problem om man går via vanliga sajten på desktop.

Varför skulle det vara lättare att få igenom via appen? Det går inte ens att få igenom en order där iom att du ska ange korrekt fakturaadress = din adress.

Så nej, du kan inte göra det via appen utan via deras vanliga hemsida.

Ursprungligen av keptang:

Varför skulle det vara lättare att få igenom via appen? Det går inte ens att få igenom en order där iom att du ska ange korrekt fakturaadress = din adress.

Så nej, du kan inte göra det via appen utan via deras vanliga hemsida.

Det är inga konstigheter att beställa via appen gå till konto och ändra till UK samt på hemsida ändra din standard leverans adress

Ursprungligen av keptang:

Varför skulle det vara lättare att få igenom via appen? Det går inte ens att få igenom en order där iom att du ska ange korrekt fakturaadress = din adress.

Så nej, du kan inte göra det via appen utan via deras vanliga hemsida.

För att det på macrumors i ganska många trådar rekommenderas att använda Apple Store appen. Och jag kan tänka mig ganska många anledningar till att det faktiskt stämmer. Nog förstod jag att jag inte kan få igenom ett köp i appen just pga begränsningen av att land på faktureringsadress inte går att ändra. Det var ju därför jag ställde frågan för att kolla om det fanns nån workaround.

Ursprungligen av tv_anton:

Det är inga konstigheter att beställa via appen gå till konto och ändra till UK samt på hemsida ändra din standard leverans adress

Hur menar du? Om jag loggar in på brittiska apple store med mitt apple-ID och uppdaterar Billing (Svensk) och Delivery adress (UK) och sen loggar in på Apple Store appen med UK som valt land så ser jag bara min Delivery adress. Under Payment i appen står det bara "No Payment information saved" och försöker jag editera i appen kan jag som sagt bara välja UK som land.

Vilken hemsida menar du att jag ska logga in på och uppdatera för att det ska slå igenom på apple store appen?

Ursprungligen av the_karate_kid:

Hur menar du? Om jag loggar in på brittiska apple store med mitt apple-ID och uppdaterar Billing (Svensk) och Delivery adress (UK) och sen loggar in på Apple Store appen med UK som valt land så ser jag bara min Delivery adress. Under Payment i appen står det bara "No Payment information saved" och försöker jag editera i appen kan jag som sagt bara välja UK som land.

Vilken hemsida menar du att jag ska logga in på och uppdatera för att det ska slå igenom på apple store appen?

Det går inte.

Är det från kl 09:00 svensk tid man kan lägga en beställning från UK ?
Såg att kursen blivit bättre sedan i Onsdags, så nu hamnar en 64GB iPhone 6s runt 7900 kr

Ursprungligen av adress@mac:

Det går inte.

Upptäckte denna nu haha jag som trodde jag lyckades

Ursprungligen av @ndreas:

Är det från kl 09:00 svensk tid man kan lägga en beställning från UK ?
Såg att kursen blivit bättre sedan i Onsdags, så nu hamnar en 64GB iPhone 6s runt 7900 kr

26/9 i USA så kursen hinner ändras många gånger. Kl 9 svensk tid är väl 02:00 på natten i USA. Knappast troligt........

Ursprungligen av tv_anton:

Upptäckte denna nu haha jag som trodde jag lyckades

Jag lyckades göra ett köp med mitt svenska kort med engelsk adress köpte ett presentkort utan problem

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-12 01:06
Ursprungligen av adress@mac:

26/9 i USA så kursen hinner ändras många gånger. Kl 9 svensk tid är väl 02:00 på natten i USA. Knappast troligt........

Nej, det är Cupertino-tid som gäller. 12.00 PM i Cupertino, när preorder startar, är 09.00 svensk tid.

Om ca åtta timmar, när jag skriver detta inlägget.

För övrigt kommer jag inte att köpa via BL. Just telefonen har aldrig känns så "het" att jag bara måste ha den så snabbt det går, annat var det med Apple Watch. Dessutom kommer ju totalkostnaden vara ca 1000 kr mer än vad jag betalar vid release i sverige, som jag tror kommer ske direkt i början av oktober.

Ursprungligen av zinned:

Nej, det är Cupertino-tid som gäller. 12.00 PM i Cupertino, när preorder startar, är 09.00 svensk tid.

Om ca åtta timmar, när jag skriver detta inlägget.

Var det inte 08:01 GMT (alltså 09:01 vår tid (CET))? Har för mig det. Men kan ha fel.

Ursprungligen av adress@mac:

26/9 i USA så kursen hinner ändras många gånger. Kl 9 svensk tid är väl 02:00 på natten i USA. Knappast troligt........

Vad snackar du om?
Jag skriver UK inte USA. Förhandsbeställning går ju göra nu idag. Punden som står när man beställer idag är ju det man betalar, fattar inte vad du dillar om.

Ursprungligen av @ndreas:

Vad snackar du om?
Jag skriver UK inte USA. Förhandsbeställning går ju göra nu idag. Punden som står när man beställer idag är ju det man betalar, fattar inte vad du dillar om.

Nja, de drar väl beloppet just innan de skickar telefonen? Först gör de en tillfällig reservering men drar beloppet vid skeppning.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nja, de drar väl beloppet just innan de skickar telefonen? Först gör de en tillfällig reservering men drar beloppet vid skeppning.

Stämmer if.s men är det inte den valutan när köpet görs som gäller dock ?
Blir ju som att ändra ett pris när man väl fått en offert Jag vet inte, men kan va så som du säger.

Ursprungligen av @ndreas:

Stämmer if.s men är det inte den valutan när köpet görs som gäller dock ?
Blir ju som att ändra ett pris när man väl fått en offert Jag vet inte, men kan va så som du säger.

Du missar att det är priset från Apple som är samma eftersom det är i GBP (Pund). Det är kortbolaget som gör växlingen till SEK och det sker vid tidpunkten belastningen av kortet. Det kan variera men troligen inte så fruktansvärt mycket.

BOOOM

BOOOOM 9:02 gick min order igenom
Apple store appen fungerade utan problem

Ursprungligen av tv_anton:

BOOOOM 9:02 gick min order igenom
Apple store appen fungerade utan problem

Bra för dig... Jag sitter fast i så väl app som webb

Edit: Det där lät elakt av mig:) Jag menade faktiskt att det var bra:) Märkte att det gick bättre om jag slog av wifi på telefonen och använde mobildata och appen. Då fungerade det men jag sitter fast på mitt fasta nät fortfarande.

Bevaka tråden