Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 6S RAM

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det nämndes inget på eventet ifall de utökat RAM-minnet till 2GB eller om det fortfarande bara är 1GB. Jag har sökt på internet angående detta men inte fått något svar. Någon som vet?

2GB.

Ursprungligen av keptang:

2GB.

Källa på det ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-11 09:16

Det finns en hel del skrivet på Nätet om det. T ex
http://bgr.com/2015/09/09/iphone-6s-specs-bes...

Ursprungligen av nyllet83:

Det nämndes inget på eventet ifall de utökat RAM-minnet till 2GB eller om det fortfarande bara är 1GB. Jag har sökt på internet angående detta men inte fått något svar. Någon som vet?

Fast det är ju inte mer bekräftat än att jag säger att det är 2GB Blir väl först när den tas isär av diverse sidor som sanningen kommer fram, om inte Apple hinner bekräfta det före. Tills dess är det fortfarande bara ett rykte

Så vitt som jag vet säger Apple aldrig något om RAM-minnet. Det blir tear downs (iFixit) som avslöjar på releasedagen.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2015-09-11 13:54
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Så vitt som jag vet säger Apple aldrig något om RAM-minnet. Det blir tear downs (iFixit) som avslöjar på releasedagen.

Det är bekräftat att ATV kommer ha 2 GB.
Det är bekräftat att iPad PRO kommer ha 4 GB.
Det är ett mysterium att dom inte nämner storleken i iPhone.

Ursprungligen av The Cat:

Det är bekräftat att ATV kommer ha 2 GB.
Det är bekräftat att iPad PRO kommer ha 4 GB.
Det är ett mysterium att dom inte nämner storleken i iPhone.

Det är inget mysterium. Det är ett beslut från deras sida. På det stora taget är det nog väldigt få som förstår sig på sådant och bryr sig. Det stora flertalet konsumenter bryr sig inte så länge som de upplever att deras telefoner är tillräckligt snabba.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2015-09-11 17:56
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är inget mysterium. Det är ett beslut från deras sida. På det stora taget är det nog väldigt få som förstår sig på sådant och bryr sig. Det stora flertalet konsumenter bryr sig inte så länge som de upplever att deras telefoner är tillräckligt snabba.

Så du menar att folk förstår sig på övriga produkter? Bara iPhone som ingen förstår?

Ursprungligen av The Cat:

Så du menar att folk förstår sig på övriga produkter? Bara iPhone som ingen förstår?

Det sa jag väl aldrig?

Bara för att Androidtillverkare måste gå in på RAM storlek för att differentiera sig så innebär det inte att folk förstår vad som behövs eller inte.

Apple behöver inte differentiera sig på hårdvaruspec, de differentierar sig på helhetsupplevelsen så det är inget mysterium att Apple inte talar öppet om storleken på RAM. Det ligger inte i deras intresse.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-12 23:18

Jag tror han avsåg ATV och iPad Pro...

Ursprungligen av kemjon:

Jag tror han avsåg ATV och iPad Pro...

Aha... Jo, det går att tolka på det sättet:)

Nåväl, inte första gången som jag gjort en felaktig tolkning.

Annars så verkar man gå bakvägen och tittar i Xcode för att få ledtrådar:
2GB

1
Bevaka tråden