Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att aktivera iCloud-nyckelring!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-07-23 14:33

Hej!

Som rubriken lyder så har jag problem att aktivera iCloud-nyckelring på mina enheter
( MacBook Pro, iPhone 6 och iPad Air 2 )
Samtliga har senaste versionen av respektive operativsystem installerat.
Trots att jag skriver in koden jag får via SMS så aktiveras inte nyckelringen.
Det är inte heller möjligt att avaktivera.
Alla enheter tjatar dagligen om att jag ska aktivera, men jag har som sagt inte lyckats.

Någon som råkat ut för detta eller sitter på svaret till mitt problem?

/vispn

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-07-23 14:36

Skriver jag in koden så ser det bara ut såhär igen, samma som innan.

Ursprungligen av vispn:

Skriver jag in koden så ser det bara ut såhär igen, samma som innan.

Är det inte aktiverad då plutten är "aktiv"?

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-07-23 16:30
Ursprungligen av barbapappa_86:

Är det inte aktiverad då plutten är "aktiv"?

På min MBP så står det "Väntar på godkännande från annan enhet.". Men det går ju inte att godkänna eftersom jag ej får det att fungera på någon av mina andra enheter heller

Har samma problem med dotterns iCloud. Ska vid tillfälle ringa Apple.

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-07-24 14:45

Bilder på meddelandena som poppar upp.

Någon som hittat lösningen?

hej,

Jag har haft det här problemet jätte länge och hoppades att det skulle försvinna med senaste iOS-uppdateringen men icke.

Det är så frustrerande då det är ett moment 22 - verifieringen på iPhone funkar inte, men det går inte heller att avaktivera.

Någon som knäckt gåtan?

Mvh
Anna

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-09 19:48

Jag ringde Apples support. Men inte ens dom kunde hjälpa mig

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2015-09-09 21:22

Problem med att aktivera iCloud-nyckelring

Ursprungligen av vispn:

Hej!

Som rubriken lyder så har jag problem att aktivera iCloud-nyckelring på mina enheter
( MacBook Pro, iPhone 6 och iPad Air 2 )
Samtliga har senaste versionen av respektive operativsystem installerat.
Trots att jag skriver in koden jag får via SMS så aktiveras inte nyckelringen.
Det är inte heller möjligt att avaktivera.
Alla enheter tjatar dagligen om att jag ska aktivera, men jag har som sagt inte lyckats.

Någon som råkat ut för detta eller sitter på svaret till mitt problem?

/vispn

Svar: Ja jag har exakt samma problem. Jag har en MacBook Air med senaste OS och en iPhone 6 med senaste OS.
Exakt det fel du beskriver har jag också. Jag kan:
* Inte stänga av iCloud-nyckelring på iPhone
* Inte stänga av iCloud-nyckelring på min Mac Book Air via Systeminställningar -> iCloud
* Jag kan däremot få en kod skickad till mig via sms men matar jag in den händer absolut inget alls.

Slutsats: Då vi båda har samma fel är det något som är fel på iCloud-nyckelringprogramvaran.

Ursprungligen av LucasE:

Svar: Ja jag har exakt samma problem. Jag har en MacBook Air med senaste OS och en iPhone 6 med senaste OS.
Exakt det fel du beskriver har jag också. Jag kan:
* Inte stänga av iCloud-nyckelring på iPhone
* Inte stänga av iCloud-nyckelring på min Mac Book Air via Systeminställningar -> iCloud
* Jag kan däremot få en kod skickad till mig via sms men matar jag in den händer absolut inget alls.

Slutsats: Då vi båda har samma fel är det något som är fel på iCloud-nyckelringprogramvaran.

Testa att logga ut från iCloud på enheten och sedan logga in igen, är iCloud-nyckelring fortfarande aktiverat?
Om inte, testa att aktivera det på nytt och välj att godkänna enheter från en annan enhet, dvs. använd inte säkerhetskoden.

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-10 19:55
Ursprungligen av pushloop:

Testa att logga ut från iCloud på enheten och sedan logga in igen, är iCloud-nyckelring fortfarande aktiverat?
Om inte, testa att aktivera det på nytt och välj att godkänna enheter från en annan enhet, dvs. använd inte säkerhetskoden.

Har loggat ut, tryckt godkänn med annan enhet och även återställt alla mina enheter till fabriksinställningar.
Problemet kvarstår. Börjar tröttna på varningarna nu

Ursprungligen av vispn:

Har loggat ut, tryckt godkänn med annan enhet och även återställt alla mina enheter till fabriksinställningar.
Problemet kvarstår. Börjar tröttna på varningarna nu

Ok, testa att logga ut från iCloud på en enhet. Logga därefter in igen och aktivera iCloud-nyckelringen. När du får frågan om att ange säkerhetskod eller godkänna från en annan enhet, väljs säkerhetskod.

Slå nu in FEL säkerhetskod flera gånger tills dess att du ges möjlighet/tvingas att återställa iCloud-nyckelringen. Gör det.
Stäng därefter av iCloud-nyckelringen på övriga enheter, eller logga ut från iCloud om det inte går att stänga av den.

Aktivera sedan iCloud-nyckelringen på en av enheterna, skapa en ny säkerhetskod och prova därefter att aktivera en annan enhet med säkerhetskod eller från en annan enhet.

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-11 14:16
Ursprungligen av pushloop:

Ok, testa att logga ut från iCloud på en enhet. Logga därefter in igen och aktivera iCloud-nyckelringen. När du får frågan om att ange säkerhetskod eller godkänna från en annan enhet, väljs säkerhetskod.

Slå nu in FEL säkerhetskod flera gånger tills dess att du ges möjlighet/tvingas att återställa iCloud-nyckelringen. Gör det.
Stäng därefter av iCloud-nyckelringen på övriga enheter, eller logga ut från iCloud om det inte går att stänga av den.

Aktivera sedan iCloud-nyckelringen på en av enheterna, skapa en ny säkerhetskod och prova därefter att aktivera en annan enhet med säkerhetskod eller från en annan enhet.

Det som hände var att jag blev tvungen att ringa Apples support för att bekräfta min identitet efter att jag följde dom där stegen.
Sitter med dom i telefonen just nu, återkommer med info om dom lyckas hjälpa mig med mitt problem denna gång.

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-11 14:29

Denna gång blev jag kopplad till en Senior Technical Advisor hos supporten som lyckades hjälpa mig.
Det jag var tvungen att göra var att Nollställa nyckelringen. Efter jag gjorde det så lyckades jag stänga av den på samtliga enheter.
Nyckelringen är nu av och jag törs inte försöka starta den igen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-11 17:07
Ursprungligen av vispn:

Nyckelringen är nu av och jag törs inte försöka starta den igen

Varför inte våga? Nu är du ju expert och kan lära upp Apple-supporten om nyckelringen mot förmodan strular igen!

Annars är 1Password numera allt bättre integrerat i iOS. Dyrt men har det iCloud-nyckelringen saknar: översikt och enkel redigering.

Ursprungligen av vispn:

Det som hände var att jag blev tvungen att ringa Apples support för att bekräfta min identitet efter att jag följde dom där stegen.
Sitter med dom i telefonen just nu, återkommer med info om dom lyckas hjälpa mig med mitt problem denna gång.

Ok, var det måhända ditt iCloyd-lösenord du skrev in fel flera gånger och inte den 4-siffriga säkerhetskoden du skapat till din iCloud-nyckelring?

Oavsett vilket, målet var att återställa/nollställa nyckelringen vilket du tycks ha lyckats med!

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-12 02:50
Ursprungligen av pushloop:

Ok, var det måhända ditt iCloyd-lösenord du skrev in fel flera gånger och inte den 4-siffriga säkerhetskoden du skapat till din iCloud-nyckelring?

Nix, det var den 4-siffriga säkerhetskoden jag skrev in menmen, nu är det löst!

Ifall någon tittar in här med samma problem så ska jag berätta vad jag gjorde:

När du får varningen -> välj bekräfta med säkerhetskod -> men istället för att skriva in den 4-siffriga koden så väljer du "glömt lösenord" eller vad det stod. Där ska du få möjligheten att välja "Nollställ nyckelring". Tryck där och följ stegen. Voilà, nu ska den vara inaktiverad.

1
Bevaka tråden