Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetdelning vs batteritid

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom Macarna inte har inbyggd SIM-kortplats så tvingas man att använda internetdelning på iPhone.

Hur mycket batteri tar det att ha detta påslaget egentligen? Har googlat som f*n men ingenstans kan jag hitta något mer konkret än att det kostar batteri...

Min tanke är att om man har på detta jämt och ständigt så kan jag köpa att inte ha en SIM-plats, eftersom datorn då kopplar upp sig mot telefonen när den behöver det.

Någon som vet?

Har inte exakt koll men jag skulle koppla in telefonen till datorn via USB så att den laddas om jag kör internetdelning.

Men jag skulle vara mer bekymrad om dataåtgången, mitt abbonemang skulle inte tåla den internetdelningen särskilt länge:)

Det drar batteri som tusan. Gör som @BlackSmp föreslår, ladda telefonen via USB under tiden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-10 10:33

Den varar olika länge. Tömmer kanske mitt utbytta ip5 batteri på 1,5 timma wifi-internetdelning när jag har glömt sladden. Drar såklart extramycket när det är dålig 3g/4g täckning.

Ett sugigt alternativ helt enkelt. Varför har Apple inte integrerade SIM-kortsläsare...?

Att ladda telefonen via USB på datorn gör ju att datorns batteri också drenereas.

Ursprungligen av carlsson:

Ett sugigt alternativ helt enkelt. Varför har Apple inte integrerade SIM-kortsläsare...?

Att ladda telefonen via USB på datorn gör ju att datorns batteri också drenereas.

Det är en viss skillnad i storlek på datorns batteri och telefonens... Om du är bekymrad över att datorns batteri dräneras för att du laddar telefonen så tror jag att du fokuserar på fel sak. Det är dessutom sannolikt irrelevant. Om du hade haft ett inbyggt mobilmodem i datorn så hade det också dragit mer ström från ditt batteri.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-09-10 17:41
Ursprungligen av carlsson:

Ett sugigt alternativ helt enkelt. Varför har Apple inte integrerade SIM-kortsläsare...?

Att ladda telefonen via USB på datorn gör ju att datorns batteri också drenereas.

Har inte mätt upp något, men du slipper ju ha wifi/blåtand igång på datorn det kompenserar en del.
Inte ofta jag använder internetdelning men brukar köra via sladd och märker ingen direkt skillnad i hur batteriet tickar ner.

1
Bevaka tråden