Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort påminnelser i delad kalender i iCloud?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om detta är ett iCal-problem eller ett ett iCloud-problem, men jag och min fru har delat ut våra kalendrar till varandra. Nu har ett litet irritationsmoment dykt upp. Jag vill att hon ska kunna se min kalender, men hon blir lite trött på att hennes iPhone hojtar till stup i kvarten på grund av mina påminnelser. Går det på något sätt att ställa in så att påminnelserna bara ljuder på de enheter som tillhör kalenderns ägare?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-23 10:05

Så har jag det, men jag har inte ändrat några inställningar, så jag vet inte hur man gör det. Men det går...

Hmm, har inte hittat några inställningar någonstans att ändra på heller.

vad jag vet så går det inte - har sett miljoner på nätet som klagar över detta - man kan ignorera notiser i ical men inte i iphone - jag och många andra hittar då inget sätt (kolla in klagostormen på apples support
kommer nog till nästa ios-uppdäjt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-23 12:30

Mysko. Min sambo får mina påminnelser, men jag får inte från henne, trots att jag ser hennes nya aktiviteter i iCal. Så det funkar precis som jag vill ha det, men olika på båda våra iPhone. Jag har 4s, min sambo 4. Senaste iOS.

Ursprungligen av kenjon:

Mysko. Min sambo får mina påminnelser, men jag får inte från henne, trots att jag ser hennes nya aktiviteter i iCal. Så det funkar precis som jag vill ha det, men olika på båda våra iPhone. Jag har 4s, min sambo 4. Senaste iOS.

Säkert att din sambo har satt påminnelser på sina kalenderposter?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-23 12:38

Hon får påminnelser både på sina aktiviteter och på mina delade. Jag får på mina egna, men inte på hennes delade. Precis så jag vill ha det, men jag vet inte varför det har blivit så.

Ursprungligen av pmarriott:

Vet inte om detta är ett iCal-problem eller ett ett iCloud-problem, men jag och min fru har delat ut våra kalendrar till varandra. Nu har ett litet irritationsmoment dykt upp. Jag vill att hon ska kunna se min kalender, men hon blir lite trött på att hennes iPhone hojtar till stup i kvarten på grund av mina påminnelser. Går det på något sätt att ställa in så att påminnelserna bara ljuder på de enheter som tillhör kalenderns ägare?

Bump

Har precis gått över från gcal till att köra den den via iCloud istället men får då exakt samma "problem" som ovan.

Någon som har en lösning sisåsdär 4 år senare?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-08 13:16
Ursprungligen av SethCohen:

Bump

Har precis gått över från gcal till att köra den den via iCloud istället men får då exakt samma "problem" som ovan.

Någon som har en lösning sisåsdär 4 år senare?

I iOS 8: I appen Kalender tryck Kalendrar längst ner, tryck på det inringade i:et vid aktuell kalender, stäng av Aktivitetspåminnelser.

Ursprungligen av IngoX:

I iOS 8: I appen Kalender tryck Kalendrar längst ner, tryck på det inringade i:et vid aktuell kalender, stäng av Aktivitetspåminnelser.

Så simpelt! Tack!! Gjorde min dag.

Ursprungligen av SethCohen:

Så simpelt! Tack!! Gjorde min dag.

Nu skulle man bara ha det så i macOS också...
?

Ursprungligen av carlsson:

Nu skulle man bara ha det så i macOS också...
?

Du menar att det inte fungerar?

Ursprungligen av Borttaget:

Du menar att det inte fungerar?

Tack som bara den!!!

Detta måste ha kommit i Sierra?
Som jag längtat....

Senast redigerat 2018-07-23 15:19
Ursprungligen av carlsson:

Tack som bara den!!!

Detta måste ha kommit i Sierra?
Som jag längtat....

Fanns redan i El Capitan som mina screenshots kommer ifrån

Ursprungligen av Borttaget:

Fanns redan i El Capitan som mina screenshots kommer ifrån

Där ser man. Jag har svurit som f*n över detta. Gjorde nog nåt inlägg här också för nåt halvår sen.

Jag är skyldig dig en öl! Tack igen!

Senast redigerat 2018-07-23 15:19
1
Bevaka tråden