Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gamla Word-mallar med macron skriva i Visual Basic

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har gamla wordmallar (doc) med inbyggnda macron skrivna med visual basic. Har nu skaffat en MAC och nya Office 365. Hur gör jag för att få dessa gamla mallar att funka i min nya MaC? // Mvh FlipperKosing

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-08 08:24

Jag tror inte det går, VB-stödet är borta (har nog aldrig funnits i Macversionen).

Någon som har Office 2011 för Mac (eller 2012 kanske det heter) att sälja till mej?

Ursprungligen av Flipper Kosing:

Hej
Har gamla wordmallar (doc) med inbyggnda macron skrivna med visual basic. Har nu skaffat en MAC och nya Office 365. Hur gör jag för att få dessa gamla mallar att funka i min nya MaC? // Mvh FlipperKosing

Jag kör Office 2016 för Mac och det lämnar MYCKET övrigt att önska. I övrigt så säger MS Office Blog detta om Office 2016 för Mac

Existing macros continue to work in Office 2016 for Mac. When accessing local files, you may encounter permission prompts due to Mac OS X sandboxing. We’ve added methods to the object model to allow you to update macros to minimize the number of prompts.

Office 2016 for Mac provides a simplified Visual Basic Editor (VBE) for viewing/debugging existing macros. We recommend that customers develop macros or VB add-ins in Office for Windows and use Office for Mac to debug if needed. We will continue to ensure compatibility of existing macros and make improvements to the IDE. In the future, we will include the new web-based add-in model in Office for Mac products, which work across devices and platforms, giving add-in developers a modern web development experience. These new add-ins are already available in Outlook for Mac today and will come to the rest of Office for Mac over time. They are available today for Office for Windows for Word and Excel on iPad.

Ursprungligen av kenjon:

...VB-stödet är borta (har nog aldrig funnits i Macversionen)...

VBA-stöd fanns, och togs bort (i Office 2008, tror jag, eller kanske 2004), men återkom i Office 2011, och finns även i nya Office 2016.

Dock kan jag inte ge några svar kring kompatibiliteten mellan Mac-versionens VBA-stöd och Windows-versionens.

Ursprungligen av kenjon:

...Någon som har Office 2011 för Mac (eller 2012 kanske det heter) att sälja till mej?

Förra versionen heter 2011. Nuvarande versionen heter 2016.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-08 13:04
Ursprungligen av kenjon:

Jag tror inte det går, VB-stödet är borta (har nog aldrig funnits i Macversionen).

Någon som har Office 2011 för Mac (eller 2012 kanske det heter) att sälja till mej?

Jag har Office 2011 för Mac, family pack, home & student om du är intresserad kenjon

1
Bevaka tråden