Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering av appar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-06 10:50

Hej
Jag har fått bekymmer med min IPhone 5. Det går inte att uppdatera befintliga appar eller ladda ned nya. "Ringen" bara snurrar men inget händer
På Ipadden fungerar det hur bra som helst att uppdatera o ladda ned. Jag har provat att stänga av o slå på igen men då kommer det upp en ruta " kunde inte köpas just nu. Försök igen senare.
Är det någon som vet vad det beror på och vad man jan göra för att få det att fungera igen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-06 13:17

Hur mycket tillgängligt lagringsutrymme finns det kvar?
(inställningar > allmänt > användning > lagring)

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-06 14:54
Ursprungligen av IngoX:

Hur mycket tillgängligt lagringsutrymme finns det kvar?
(inställningar > allmänt > användning > lagring)

Lagring använt 32,4 GB och har tillgängligt 24,1 GB

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-06 16:28

Är du inloggad i App Store? (med samma konto som ursprungligen köpt appen)

Mitt förslag är att du även om du just nu är inloggad, åter loggar ur, sedan loggar in och därefter gör en omstart.

Jag lyckades faktiskt återskapa exakt ditt problem. Jag loggade ut ur App Store och valde därefter att manuellt uppdatera en av de appar som redan tidigare låg och väntade på uppdatering. Resultat: bara snurrar, inget felmeddelande. Att då åter logga in i App Store hjälpte inte. Efter en omstart fick jag direkt upp meddelandet "Xxx kunde inte köpas just nu. Försök igen senare". Men sedan fungerade uppdatering som vanligt. Det krävdes alltså både att logga in på nytt och starta om hela telefonen. Att bara tvångsavstänga App Store-appen (via programväxlingsmenyn) räckte inte.

Tillägg: du loggar in/ut ur App Store antingen via Inställningar > iTunes och App Store, eller i App Store-appen, fliken "I blickfånget" (stjärnan längst ner) och scrolla sedan till botten av den sidan.

Senast redigerat 2015-09-06 17:09
  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-06 20:13
Ursprungligen av IngoX:

Är du inloggad i App Store? (med samma konto som ursprungligen köpt appen)

Mitt förslag är att du även om du just nu är inloggad, åter loggar ur, sedan loggar in och därefter gör en omstart.

Jag lyckades faktiskt återskapa exakt ditt problem. Jag loggade ut ur App Store och valde därefter att manuellt uppdatera en av de appar som redan tidigare låg och väntade på uppdatering. Resultat: bara snurrar, inget felmeddelande. Att då åter logga in i App Store hjälpte inte. Efter en omstart fick jag direkt upp meddelandet "Xxx kunde inte köpas just nu. Försök igen senare". Men sedan fungerade uppdatering som vanligt. Det krävdes alltså både att logga in på nytt och starta om hela telefonen. Att bara tvångsavstänga App Store-appen (via programväxlingsmenyn) räckte inte.

Tillägg: du loggar in/ut ur App Store antingen via Inställningar > iTunes och App Store, eller i App Store-appen, fliken "I blickfånget" (stjärnan längst ner) och scrolla sedan till botten av den sidan.

Jag har nu provat med att logga in o ut igen och startat om hela telefonen, men tyvärr ingenting hjälper. "Ringen" bara fortsätter att snurra o ingenting händer

En sak du kan testa är att uppdatera apparna i iTunes och sedan synka din telefon med datorn. Då borde de uppdaterade apparna komma över och med lite tur få telefonen att komma ur "dödläget".

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-07 08:01
Ursprungligen av HåkanE:

En sak du kan testa är att uppdatera apparna i iTunes och sedan synka din telefon med datorn. Då borde de uppdaterade apparna komma över och med lite tur få telefonen att komma ur "dödläget".

Tack för hjälpen! Nu har jag äntligen kommit ur "dödläget" och kan uppdatera igen?☺️

1
Bevaka tråden