Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad 1 gen startar ej

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iPad första generation som legat länge utan att användas, nu när man försöker ladda den verkar det som den inte tar någon laddning alls och när man försöker starta den visas bara loggan och sen startar den om i en loop. Det är endast när man laddar med den kraftigare iPadladdaren som den visar livstecken överhuvudtaget, har lyckats få den i recoveryläge med itunessymbolen men så fort man rycker sladden för att ansluta till en dator dör den, och strömmen från usbporten räcker inte för att få liv i den.

Misstänker att batteriet är djupurladdat och ger för låg spänning för att bootprocessen skall fortgå, en bekant hade liknande symtom med en androidplatta vet dock inte exakt vilken, men han lyckades skrämma igång batteriet genom att strömsätta +- direkt på polerna och en skalad usbkabel, hans enhet startade upp och laddar som vanligt efter det. Är det någon som prövat något liknande på en iPad eller har andra tips på hur man kan skrämma igång den?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-03 15:17

Har inte testat det, men har du låtit den ligga på laddning över natten?

Det har jag gjort, utan resultat tyvärr...

Jag har råkat ut för något liknande på en iPad gen 4 (den första med retinaskärm, tror det är gen 4). Då laddade jag den och körde sen en stor återställning genom att hålla ner start+hemknappen väldigt länge. Står lite mer om det här
https://support.apple.com/sv-se/HT201412
Återställde min från början och sen tog jag hjälp av backup på iCloud och fick tillbaka utseendet och alla appar

Har redan prövat det kruxet är att man inte kan sätta den i återställningsläge när den är kopplad till usb för den får inte tillräckligt med ström då...

Ursprungligen av bimmern:

Har redan prövat det kruxet är att man inte kan sätta den i återställningsläge när den är kopplad till usb för den får inte tillräckligt med ström då...

Minns inte exakt hur jag gjorde men jag hade inte min iPad kopplad till nån dator. Möjligen hade jag laddning igång men tror faktiskt inte det. Kan ju vara ditt batteri som är så förstört att den varken laddar eller har ork att starta och då är det nog kört. När jag väl fick liv i min iPad var den helt nollställd utan appar och allt. Att jag sen fick tillbaka allt via iCloud var bara en trevlig bonus tyckte jag

1
Bevaka tråden