Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera flera e-postmeddelanden samtidigt

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2015-09-03 10:38

Undrar varför det inte går att markera alla meddelanden i eposten när man ska slänga flera, nån som har en aning om detta

Senast redigerat 2015-09-03 12:50
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-09-03 10:40
Ursprungligen av JimmyP:

Undrar varför det inte går att markera alla meddelanden i eposten när man ska slänga flera, nån som har en aning om detta

-Vilken epostlev? Klient? (Alltså program/app) iOS version?
-Hur gör gör du, och vad händer? Har det fungerat förut?

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2015-09-03 11:00

Min telia mail bara, har jag flera mess i inkorgen och vill markera dom så går inte det

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2015-09-03 11:01

Har hört fler som har det problemet

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2015-09-03 11:10

Skärmdump

Ursprungligen av JimmyP:

Undrar varför det inte går att markera alla meddelanden i eposten när man ska slänga flera, nån som har en aning om detta

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2015-09-03 11:11

så ser det ut när jag väljer markera alla

Ursprungligen av JimmyP:

Undrar varför det inte går att markera alla meddelanden i eposten när man ska slänga flera, nån som har en aning om detta

Bra fråga faktiskt, men så vitt jag vet går det inte. Däremot är det ganska enkelt att radera ett enskilt mail genom att svepa det snabbt åt vänster i listvyn. Med lite snits i pekfingret kan man ganska snart radera en hög med mail, speciellt om man inte behöver ha någon urskiljning på vad som ska raderas / behållas.

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2015-09-03 11:50

jo det vet jag men om det ligger 25 mail så vill man kunna radera alla samtidigt

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-09-03 12:03

På engelska iOS trycker jag "Edit" längst upp till höger, sen "Mark all" längst ned till vänster. Funkar det för dig?

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2015-09-03 12:26

nix

Ursprungligen av reboot81:

På engelska iOS trycker jag "Edit" längst upp till höger, sen "Mark all" längst ned till vänster. Funkar det för dig?

Får du verkligen möjlighet att radera mailen då? Jag får bara alternativen "Flag" & "Mark as Read".

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-03 13:12

Nu kör jag iOS 9 beta, men där finns det Markera alla, Flytta alla eller Släng alla att välja på längst ner.

Alla Inkorgar > Ändra > Inte ändra, utan klicka i alla mail man vill flytta > Flytta eller släng
Funkar bra att slänga många efter man markerar dem här på 8.4.1

Visst lite löjligt, och inte så intuitivt, att man inte kan markera alla med knappen markera alla och slänga, men det tar ju inte jättelång stund att bara klicka i de mailen som man vill bli av med. Något snabbare än svepa om det är många mail kanske.

Ursprungligen av kenjon:

Nu kör jag iOS 9 beta, men där finns det Markera alla, Flytta alla eller Släng alla att välja på längst ner.

Bra om det kommer i nästa OS

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2015-09-03 13:23
Ursprungligen av HåkanE:

Får du verkligen möjlighet att radera mailen då? Jag får bara alternativen "Flag" & "Mark as Read".

Jag med

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-09-03 14:15

Antagligen är din mail inställd på att arkivera och inte radera mail.
http://9to5mac.com/2013/09/23/ios-7-how-to-ea...

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2015-09-03 14:21

Har inte det valet att arkivera mail i 8.4.1

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-09-05 22:30

Nu har jag inte läst alla inlägg, men man kan markera alla email i Mail med CMD-A.

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2015-09-05 22:59
Ursprungligen av mattiL:

Nu har jag inte läst alla inlägg, men man kan markera alla email i Mail med CMD-A.

CMD-A?

Ursprungligen av mattiL:

Nu har jag inte läst alla inlägg, men man kan markera alla email i Mail med CMD-A.

Det är iOS trådan handlar om

Till TS så kan jag säga att i iOS 9 kan man välja "Markera alla" när man vill ta bort.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-09-05 23:11
Ursprungligen av Megolon:

Det är iOS trådan handlar om

Till TS så kan jag säga att i iOS 9 kan man välja "Markera alla" när man vill ta bort.

Ojsan, se där, man bör tydligen läsa lite noggrannare..

Ursprungligen av mattiL:

Ojsan, se där, man bör tydligen läsa lite noggrannare..

Hehe...lätt hänt

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-06 00:38
Ursprungligen av Megolon:

Det är iOS trådan handlar om

Till TS så kan jag säga att i iOS 9 kan man välja "Markera alla" när man vill ta bort.

Se inlägg #12

1
Bevaka tråden