Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Meddelande att "Din mac-lagring är full"

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har precis bytt från Windows till Mac.

Har fått meddelande att min mac-lagring är full trots att jag har valt "optimerad mac-lagring". Varför? Borde det inte bli någon typ av självanpassning så att inte detta kan ske?

Detta meddelande kom upp när jag laddade upp en massa bilder i iCloud-bilblioteket.

Hoppas på hjälp.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-29 19:44

Är det inte slut på ditt utrymme i iCloud (5 GB gratis)? Lägg upp en skärmdump här på felmeddelandet.

Hej

Nej, jag har köpt 200GB. Hoppas att jag fick med felmeddelandet.

Felmeddelandet kom ej med, hur gör man?? Ursäkta min okunskap.

Hoppas det funkar nu: Länk felmeddelande:

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-29 20:49

Hur mycket ledigt har du på din hårddisk?

Ca 1 Gb.

Ursprungligen av sweplumber:

Ca 1 Gb.

Alldeles på tok för litet.

Gå in i Systeminställningar - iCloud och berätta hur mycket utrymme det står att du har.

Jag har 200 Gb på iCloud och ca 175 tillgängligt.

Datorn är relativt ny, så det är mest bilder jag har sysslat med. Jag trodde man sparade på lagringsutrymme på datorn om man optimerade lagringen. Eller ska jag inte använda iCloud? iCloud tillsammans med Bilder verkar vara ett bra upplägg för mig.

Jag vill att du ska ta screenshot på hur mycket utrymme du har kvar på hårddisken och utrymmet på iCloud.
För det är verkligen något som inte stämmer.

Klantade mig, hade ca 65 Gb i papperskorgen.

iCloud:

Hårddisk:

Tycker du det är rätt sett att jobba med optimerade bilder, kommer hårdisken att räcka i framtiden. (Om jag bara håller koll på papperskorgen ) Jag kommer inte ha mycket program på datorn, spotify och något redigeringsprogram och ytterligare 4-5 mindre program.

Ja jag tycker det är rätt att jobba med "optimerad för mac-lagring" för dig som har en liten hårddisk.
Men så länge du har bra med ledigt utrymme på hårddisken kommer Bilder att lagra fullstora bilder på datorn också.
Det står i liten text under valet i inställningarna på Bilder.
Nu när du har tömt papperskorgen så förhoppningsvis kommer inte varningen igen.

Tack för ditt engagemang.

Ursprungligen av sweplumber:

Klantade mig, hade ca 65 Gb i papperskorgen.

...

Känner igen det där. Jag har också råkat ut för det

1
Bevaka tråden