Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.9 eller 9.7.

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska skaffa ipad, problemet är bara om jag ska ha en Air2 eller mini. Jag tycker mini ligger bra i handen och ganska bra storlek men prestandan är ju inte lika bra.

Min fråga är vad ni här på forumet tycker. Ni som har mini tycker ni är den bra?

En helt omöjlig fråga att svara på när du inte talar om vad du ska göra med den.
Vad är det du ska göra som kräver en sådan prestanda som en mini inte klarar av?

Jag glömde skriva att jag surfar mest, spelar något spel ibland.
Tänkte framförallt på storleken på dom två. Tröttnar man snabbt på mini?

Ursprungligen av Joström:

Jag glömde skriva att jag surfar mest, spelar något spel ibland.
Tänkte framförallt på storleken på dom två. Tröttnar man snabbt på mini?

Prestandan på mini´n räcker gott och väl för spel.
Personligen väljer jag mini alla dagar i veckan p.g.a smidigheten.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-28 01:23

Och jag väljer 9,7 alla dagar i veckan pga storleken (skärmen).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-28 01:33
Ursprungligen av Megolon:

Personligen väljer jag mini alla dagar i veckan p.g.a smidigheten.

Ursprungligen av kenjon:

Och jag väljer 9,7 alla dagar i veckan pga storleken (skärmen).

Jag håller med båda ovanstående, alltså jag velar lika mycket som @Joström. Min lösning blir nog en mini och såna där glasögon man får acceptera att använda när man uppnår en viss ålder...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-28 01:45

Jag tror att köper man en mini blir man nöjd. Köper man en AirPad2 blir man nöjd. Men har man haft en 9,7 och går ner till 7,9 känns det väldigt litet...
Ska man surfa är nog 7,8 OK, ska man titta på film skulle jag rekommendera 9,7.
Tänk också på att köper du WiFi only, får du ingen GPS.

Ursprungligen av kenjon:

Jag tror att köper man en mini blir man nöjd. Köper man en AirPad2 blir man nöjd. Men har man haft en 9,7 och går ner till 7,9 känns det väldigt litet...
Ska man surfa är nog 7,8 OK, ska man titta på film skulle jag rekommendera 9,7.
Tänk också på att köper du WiFi only, får du ingen GPS.

Jag har gått från 9.7.till 7.9 för jag tyckte skärmen var för stor

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-28 09:29

Jag var på väg att köpa mini men då kom iPad Air ut i samma veva så jag köpte iPad Air.
Det var vikten som gjorde att jag var sugen på minin men när iPad Air kom var viktskillnaden försumbar.
När dessutom iPhone 6+ och 6 kom så känner jag personligen att minin blir något konstigt mellanting.

Har använt bägge och tycker minin är helt skön då den är liten och lätt, men föredrar den större helt enkelt för att större skärm passar mig bättre. Kommer bli svårare sen när maxi kommer

Mini känns pluttig. Air känns också pluttig ibland, men jag vill inte kånka på något större. En 27" iPad Pro som man kan vika/rulla ihop vore optimalt.

Det lär väl hända nåt trevligt på iPad-fronten inom kort! Håll ögonen öppna och köp inte än.

Hade mini (ingen retina), bytte upp mig till senaste Air.
Trodde först att storleken skulle göra den mer otymplig. Men inte alls, bara fördelar. Aldrig någon lagg, snabb som.....vinden, nästan.
Toppennöjd med iPad Air2.
Men vem vet, iPad Pro kanske blir något?

Valet är inte lätt, men lutar åt mini. Sen är ju frågan om det är värt att skaffa mini 3 framför mini 2, man får inte jätte mycket mer för den pris skillnaden.

Ursprungligen av Joström:

Valet är inte lätt, men lutar åt mini. Sen är ju frågan om det är värt att skaffa mini 3 framför mini 2, man får inte jätte mycket mer för den pris skillnaden.

Du köper en som kommer hålla längre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-30 16:27
Ursprungligen av Megolon:

Du köper en som kommer hålla längre.

Prestandamässigt är iPad mini 3 och mini 2 som fortfarande säljs exakt lika, och bör "hålla" lika länge. Man betalar typ en 1000-lapp extra för fingeravtryckssensor på mini 3, förutom att man kan få 3:an med större lagring och i guldfärg. Men när man väl vant sig vid fingeravtrycksupplåsning på sina andra enheter, så kan det ju vara en avgörande faktor att man snart vill byta upp sig igen om man skaffar en mini 2

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-08-30 16:48

Vänta ett litet tag till och se vad Apple slänger fram på nästa event!

1
Bevaka tråden