Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första modellen iphone/ipad?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iPhone 1 alltså modellen som aldrig släpptes i Sverige och en först modellen av ipad. Tror ni att de finns ett andrahands samlar värde på dessa?

Vilket skick?
Finns alla tillbehören (lurar, laddare)?
Finns kartongerna?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilket skick?
Finns alla tillbehören (lurar, laddare)?
Finns kartongerna?

Väldigt bra skick. När båda användes hade de Smart Cover och heltäckande bumper.
Både kartonger och laddare med. Även Apple Headset till iphone som de sålde under en period.

Senast redigerat 2015-08-25 23:38

Normalt sett så borde det vara en helt oanvänd i obruten originalförpackning för att ha något samlarvärde. Trots allt så lär det finnas rätt många ur-telefoner ute i cirkulation där ute.

Jag känner till en som är i garanterat bättre skick än din - och det kan jag säga utan att ha sett din:)

Ursprungligen av JonasEk1:

Har en iPhone 1 alltså modellen som aldrig släpptes i Sverige och en först modellen av ipad. Tror ni att de finns ett andrahands samlar värde på dessa?

Jodå jag tror att de bara kommer öka i värde från och med nu, speciellt första iphonen. Jag har två stycken iphone 1, tyvärr inte i något superskick och jag kommer inte ihåg om jag har kvar kartongen. Men de kommer nog ändå gå upp i värde.

Det blir sällan något samlarvärde på prylar som tillverkats i miljontals exemplar.

Kanske något mer än skrotvärdet, just för att det är första modellen. Men inte mycket mer än så. Det är min gissning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-26 08:13

Tja, iPod Classic 160 GB tingar nu mellan 2000 och 3000 på marknaden för ett fint exemplar.

Talar vi samlarvärde så brukar det vara en enorm skillnad mellan "bruksskick" och "mint condition" eller "new in box"

Ursprungligen av beh:

Tja, iPod Classic 160 GB tingar nu mellan 2000 och 3000 på marknaden för ett fint exemplar.

Men det beror nog inte på att det är samlarobjekt, utan det är väl snarare så att man vill komma åt den stora lagringskapaciteten, och faktiskt använda produkten.

Senast redigerat 2015-08-26 10:08
Ursprungligen av BlackSmp:

Normalt sett så borde det vara en helt oanvänd i obruten originalförpackning för att ha något samlarvärde. Trots allt så lär det finnas rätt många ur-telefoner ute i cirkulation där ute.

Jag känner till en som är i garanterat bättre skick än din - och det kan jag säga utan att ha sett din:)

Hör mig mest för om man ska slänga ut det på försäljning eller ge dem till brorsbarnen för att leka med. För mig kvittar det - handlar inte om pengar för det har jag gott om.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-26 18:12
Ursprungligen av JonasEk1:

Hör mig mest för om man ska slänga ut det på försäljning eller ge dem till brorsbarnen för att leka med. För mig kvittar det - handlar inte om pengar för det har jag gott om.

Jag tycker inte att ur-iPhonen är något att leka med. Du kan få en android lur av mig i byte

Jag tror att det är lika bra att ge dem till brorsbarnen. Det skulle jag nog göra själv - fast i mitt fall skulle det bli barnbarnen

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-26 20:01

Jag tycker det är lite kult att ha den kvar. Även om min är väldigt sliten och bucklig
Det är också bra att ha en kvar som klarar vanligt miniSIM (kan behövas för att plocka bort den värdelösa PINkoden innan man sätter SIMet i en router).

1
Bevaka tråden