Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google köper YouTube för 12 miljarder

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läste precis att Google köpte YouTube för 12 miljarder!

Google has agreed to purchase online video phenomenon YouTube for $1.65 billion in stock, the companies announced Monday after the close of the stock market.

The deal, which had been rumored for days, will dramatically improve Google's video-sharing service with one of the Internet's hottest properties in YouTube, which allows Net users to upload video clips and share them with the world, for better or worse. YouTube will operate independently, and the companies will work together on building new features for independent users as well as for aspiring directors, they said in a press release. The deal is expected to close in the fourth quarter of 2006.

http://news.com.com/2061-10812_3-6124053.html

Herre jösses.

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-10-09 23:19

tänk om man startat den sajten...

Billigt...

Ännu ett exempel på att affärsidéer inte behöver vara ett smack avancerade för att de ska bli värda snuskigt mycket pengar. Bara att gratulera!

jao, är inte överbevisst om att youtube är ett bra köp direkte, lite napster varning över det hela.

men visst, all respekt till gängen bakom. Jag slösar lika mycket tid som alla andra där

Så då stämde ryktet från förra veckan rätt bra alltså.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-10 10:51

Helt sanslösa pengar. Men grattis!

Tänk att många av oss himlade med ögonen över summan, inte kan väl YouTube vara värt så mycket? Men såhär 9 år senare råder det ingen tvekan om att det var ett extremt bra köp, förmodligen det bästa köp Google någonsin gjort. De personer hos Google som var beredda att betala 12 miljarder såg en potential i YouTube som visade sig vara rätt.

Edit: Hittade en artikel från maj som hävdar att YouTube numera är värt 70 miljarder dollar, dvs mer än 590 miljarder kronor.

Ursprungligen av Adrian B:

Tänk att många av oss himlade med ögonen över summan, inte kan väl YouTube vara värt så mycket? Men såhär 9 år senare råder det ingen tvekan om att det var ett extremt bra köp, förmodligen det bästa köp Google någonsin gjort. De personer hos Google som var beredda att betala 12 miljarder såg en potential i YouTube som visade sig vara rätt.

Snyggt hittat:)

Ja, den biten kunde vara bättre, helt klart. Break even är i alla fall bättre än förlustmaskin. Men det är ingen tvekan om att värdet är flerfaldigt högre idag. Skulle Google få för sig att sälja YouTube så skulle de göra en fin vinst.

I en värld där uppmärksamhet är hårdvaluta ligger YouTube bra till, speciellt jämfört med gammelmedia. Här är en graf från en artikel jag såg idag, May I Have Your Attention, Please?, om vilka sajter som får mest uppmärksamhet och där ligger YouTube, inte oväntat, bra till:

Hur kan Yahoo vara så stort? Är dom stora i USA? Asien? I mitt digitala liv existerar inte Yahoo - och när jag tittar omkring mig så är det ingen annan heller som har något alls att göra med Yahoo. Är inte Yahoo bara en gammal grej från 1990-talet - som Netscape och ZTV? Vad är det jag inte vet?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2015-08-21 19:57

#Demiurgen
Jag ställer exakt samma frågor som du.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2015-08-21 20:04

Jag vet inte om det är offtopic eller inte, men det vore intressant att veta hur stor del av YT-besökarna som har diverse blockeringstillägg installerade. Jag menar, Youtube är viktigt för ägarna eftersom betalda annonser lägger sig i filmer som visas. Före och/eller mitt i. (Det är iallafall vad jag sett då jag använder andras datorer.)

Med de add-ons jag har har så ser jag inte en annons på YT och jag behöver aldrig vänta på att någon reklam ska bli klar.

(99mac.se är fredat, här kör jag synlig annonsering. )

Ursprungligen av Demiurgen:

Vad är det jag inte vet?

Troligen rätt mycket, men i det här fallet så är Yahoo fortsatt stora för att de har en del populära tjänster som Yahoo News dessutom äger de några populära tjänster som du borde känna till som Tumblr, Flickr

Ursprungligen av Demiurgen:

Hur kan Yahoo vara så stort? Är dom stora i USA? Asien? I mitt digitala liv existerar inte Yahoo - och när jag tittar omkring mig så är det ingen annan heller som har något alls att göra med Yahoo. Är inte Yahoo bara en gammal grej från 1990-talet - som Netscape och ZTV? Vad är det jag inte vet?

Flickr som Yahoo äger är väldigt stort och populärt, FaceBook för bilder kan man nog säga.

1
Bevaka tråden