Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch - Band & länkar

Tråden skapades och har fått 249 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av _empty:

Här kommer lite bilder! Simpelt byta ut länkarna med verktyg man fick till.

Har klämt på riktiga link bracelet och märker typ ingen skillnad förutom i spännet.

Mycket nöjd!

Inte alls illa
Hur känns det att ha på armen, och att ta av/på ?

  • Medlem
  • International user
  • 2015-08-14 15:53
Ursprungligen av adress@mac:

Klart intressant. Hur menar du att det " glider omkring" . Var det originalet Classic - eller ?
Vad är en mesh - för en som inte hänger med ?

Det är magnetlädret jag provade. Tänkte som sagt först köpa det, men har svårt för att acceptera att det kan röra sig så mycket. Menar att det öppnar upp sig om du spänner handleden, eller lägger till tryck på något vis - därmed sitter klockan löst på handleden. Något man får justera några gånger under dagen.

Mesh är flätat metallarmband, Apple har döpt sitt till Milanese Loop.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-14 15:57
Ursprungligen av _empty:

Här kommer lite bilder! Simpelt byta ut länkarna med verktyg man fick till.

Har klämt på riktiga link bracelet och märker typ ingen skillnad förutom i spännet.

Mycket nöjd!

Ser bra ut för att vara tredjepartslänk, absolut. Jag kan dock redan genom att se på bilderna säga med säkerhet att jag hade märkt skillnad, det syns också då det inte är riktigt lika blankt. Jag skulle också kunna svära på att det är tjockare.

Vad fick du ge? Ser som sagt bra ut för att vara tredjepartslänk

Det känns bra, har ju bara haft det någon timme men det är grymt. Inga konstigheter bara lite ovan med butterfly? låset.

Ursprungligen av CekariYH:

Inte alls illa
Hur känns det att ha på armen, och att ta av/på ?

700x2 för att få extra länkbitar, breda handleder!

Det är väldigt blankt, kanske inte som orginalet

Ursprungligen av zinned:

Ser bra ut för att vara tredjepartslänk, absolut. Jag kan dock redan genom att se på bilderna säga med säkerhet att jag hade märkt skillnad, det syns också då det inte är riktigt lika blankt. Jag skulle också kunna svära på att det är tjockare.

Vad fick du ge? Ser som sagt bra ut för att vara tredjepartslänk

Ursprungligen av daviden:

Det är magnetlädret jag provade. Tänkte som sagt först köpa det, men har svårt för att acceptera att det kan röra sig så mycket. Menar att det öppnar upp sig om du spänner handleden, eller lägger till tryck på något vis - därmed sitter klockan löst på handleden. Något man får justera några gånger under dagen.

Mesh är flätat metallarmband, Apple har döpt sitt till Milanese Loop.

Då förstår jag vad du menar - även om andra säger tvärt om - att Milanesen måste justeras flera ggr om dagen. Frågade på Apple när jag var där och köpte metallänken. Dom sa att till skillnad från Läderloopen har Milanese bara en magnet i änden som håller - och därför kan det lossna - och måste justeras. Själv använder jag metallarmbandet och Läderloop med 15 magneter. Tycker den är väldigt skön. Fick du prova rätt storlek - den finns i M och L. Läderloopen måste också sättas åt rätt håll - annars fungerar den sämre. Man ser vad olika man upplever dom olika armbanden. Har Milanese som jag bara provade - sedan åkte den ner i lådan direkt. Skall säljas. ?

Ursprungligen av _empty:

Det känns bra, har ju bara haft det någon timme men det är grymt. Inga konstigheter bara lite ovan med butterfly? låset.
700x2 för att få extra länkbitar, breda handleder!

Det är väldigt blankt, kanske inte som orginalet

Utifrån ser den helt ok ut. Är mera uppbyggd som en traditionell metallänk. Kan ju heller bet göras som Apple. Dels blir det för dyrt - och sedan har Apple massor med patentskydd på sin - bla i Kina.
För priset - helt ok.

Ursprungligen av CekariYH:

Inte alls illa
Hur känns det att ha på armen, och att ta av/på ?

Funderade du inte på svart länk original tidigare ? Finns 2 olika auktioner på Tradera för tillfället. ?

Ursprungligen av adress@mac:

Funderade du inte på svart länk original tidigare ? Finns 2 olika auktioner på Tradera för tillfället. ?

Jo, det stämmer men de länkar jag har nu funkar så bra att jag bara "hör mig för" så länge

Ursprungligen av _empty:

Så, min kina kopia anlände och jag är nöjd. Vad tycks?

Varför bilden blev vänd har jag ingen aning om.

Mycket snyggt!

  • Medlem
  • International user
  • 2015-08-16 22:23
Ursprungligen av adress@mac:

Då förstår jag vad du menar - även om andra säger tvärt om - att Milanesen måste justeras flera ggr om dagen. Frågade på Apple när jag var där och köpte metallänken. Dom sa att till skillnad från Läderloopen har Milanese bara en magnet i änden som håller - och därför kan det lossna - och måste justeras. Själv använder jag metallarmbandet och Läderloop med 15 magneter. Tycker den är väldigt skön. Fick du prova rätt storlek - den finns i M och L. Läderloopen måste också sättas åt rätt håll - annars fungerar den sämre. Man ser vad olika man upplever dom olika armbanden. Har Milanese som jag bara provade - sedan åkte den ner i lådan direkt. Skall säljas. ?

Hmm... Finns det måndagsex.? När jag stod och testade i affären (2 st, blått och svart) så gled det ganska rejält då jag testade att vinkla handen. Mitt mesh (Milanesen...) satt och sitter stenhårt. Kan rubba det, men då är jag nästan rädd för att dra isär länkarna det - så mycket kraft behövs.

Ursprungligen av daviden:

Hmm... Finns det måndagsex.? När jag stod och testade i affären (2 st, blått och svart) så gled det ganska rejält då jag testade att vinkla handen. Mitt mesh (Milanesen...) satt och sitter stenhårt. Kan rubba det, men då är jag nästan rädd för att dra isär länkarna det - så mycket kraft behövs.

Tror inte det. Loopen skall sitta med den korta delen på ovansidan av klockan - så att slutet hamnar på insidan av handleden ( mot dig) Milanesen Blir ju tvärt om - slutet på utsidan av handleden. Händer att en del sätter Loopen tvärt om - och då blir det inte bra. Loopen skall sitta som klistrad runt handleden om det är rätt.
För dom flesta räcker det med M. Provade du L och har smalare handleder - sitter det extremt dåligt. Armbandet är märkt på insidan med storleken.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-08-16 23:43
Ursprungligen av adress@mac:

Tror inte det. Loopen skall sitta med den korta delen på ovansidan av klockan - så att slutet hamnar på insidan av handleden ( mot dig) Milanesen Blir ju tvärt om - slutet på utsidan av handleden. Händer att en del sätter Loopen tvärt om - och då blir det inte bra. Loopen skall sitta som klistrad runt handleden om det är rätt.
För dom flesta räcker det med M. Provade du L och har smalare handleder - sitter det extremt dåligt. Armbandet är märkt på insidan med storleken.

Har ganska stora handleder, körde med L så att det blev ordentlig längd kvar. Provade den exakt så som du beskriver, den gav efter.
Gick som sagt in för att köpa just läderbandet, men det blev en dealbreaker.

Ursprungligen av daviden:

Har ganska stora handleder, körde med L så att det blev ordentlig längd kvar. Provade den exakt så som du beskriver, den gav efter.
Gick som sagt in för att köpa just läderbandet, men det blev en dealbreaker.

M är 150-185 i storlek. L är 180-210. Har du under 185mm skall inte L användas. Då blir nog fenomenet som du beskriver - även om det inte beror på det i ditt fall. Men har faktiskt inte hört det problemet när det gäller LäderLoop. En annan gång - om du får tillfälle - prova M upp till 185 cm - så tror jag du upplever stor skillnad. Det skall inte bli "ordentlig längd kvar" när det gäller det armbandet. Därför dom gjort 2 olika längder - till skillnad mot Milanese. ?

Extra länkar Apple armband

Nu finns det extra länkpaket om 6 st att köpa - för den som behöver extra länkar.
http://www.apple.com/se/shop/product/ML9K2/pa...

Någon som har tröttat på något band och vill sälja? Tredjepart eller original.

42mm, har sportbandet.

Ursprungligen av Bihffs:

Någon som har tröttat på något band och vill sälja? Tredjepart eller original.

42mm, har sportbandet.

Har ett original Milanese - bara provat - aldrig använt. I övrigt behöver jag dom jag har.

Ursprungligen av adress@mac:

Har ett original Milanese - bara provat - aldrig använt. I övrigt behöver jag dom jag har.

Okej, antar att du nästan vill ha fullpris då? Med tanke på att det är som nytt.

Ursprungligen av Bihffs:

Okej, antar att du nästan vill ha fullpris då? Med tanke på att det är som nytt.

Fullt får man aldrig - oavsett. Skicka ett PM vad du tycker det är värt - så tar vi det i så fall därifrån. ?

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2015-08-19 22:50
Ursprungligen av Bihffs:

Någon som har tröttat på något band och vill sälja? Tredjepart eller original.

42mm, har sportbandet.

Jag har en svart läderloop storlek large.
Bandet är original och använd ca 1,5 månad.

Ursprungligen av adress@mac:

Fullt får man aldrig - oavsett. Skicka ett PM vad du tycker det är värt - så tar vi det i så fall därifrån. ?

Sålt.?

Ursprungligen av Egil:

Jag har en svart läderloop storlek large.
Bandet är original och använd ca 1,5 månad.

Är nöjd för tillfället!

Jag var in idag för att testa 42 Milanese loop armbandet till min klocka. Dessvärre så ser det inte så snyggt ut på mej när magneten hamnar ett par cm ifrån kanten upp emot klockan. Jag har i för sej ganska smala handleder, (160 mm) men ändå. Är inte jättesugen på att pröjsa 1600:- för ett sånt armband när det ser ut så. Hade önskat att Apple hade gjort olika längder inom 38-42. Är det någon som har testat Hoco Milanese loop förresten? Är kvalitén ok?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-26 14:37
Ursprungligen av westerlu77:

Jag var in idag för att testa 42 Milanese loop armbandet till min klocka. Dessvärre så ser det inte så snyggt ut på mej när magneten hamnar ett par cm ifrån kanten upp emot klockan. Jag har i för sej ganska smala handleder, (160 mm) men ändå. Är inte jättesugen på att pröjsa 1600:- för ett sånt armband när det ser ut så. Hade önskat att Apple hade gjort olika längder inom 38-42. Är det någon som har testat Hoco Milanese loop förresten? Är kvalitén ok?

Den lär ju vara exakt lika lång så det är ju inte vara ett alternativ heller, då.

Är det då man måste gå till en 38 mm klocka

Ursprungligen av BlackSmp:

Är det då man måste gå till en 38 mm klocka

Förmodligen.. Eller skaffa kraftigare handleder, hur det nu går till;)

Är det någon som har provat Milanese loop ifrån Hoco eller G-case? Lite mer humant pris.

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt...

G-CASE Milanese Magnetic Loop Stainless Steel Watch Straps Band For Apple Watch[42 mm]

Ursprungligen av westerlu77:

Förmodligen.. Eller skaffa kraftigare handleder, hur det nu går till;)

Tycker ändå 20 mm marginal bör räcka. Men det är din smak/åsikt som gäller. Har redan sålt min Milanese - så jag kan inte prova. Tänkte aldrig på den biten. Ida har ju på en artikel för ett par dagar sedan. Vet inte om hon har kraftigare handleder. Kolla artikeln/ bilder på 99.mac.
http://www.99mac.se/artikel/7494-apple-watch-...

Ursprungligen av westerlu77:

Är det någon som har provat Milanese loop ifrån Hoco eller G-case? Lite mer humant pris.

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt...

G-CASE Milanese Magnetic Loop Stainless Steel Watch Straps Band For Apple Watch[42 mm]

HOCO ser jag finns på Tradera för 599kr inkl frakt.

Någon som är intresserad av att byta färg på sportbandet?
Jag har ett svart, bara använt en dag. Vill byta mot någon annan färg. Helst grönt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-27 12:28
Ursprungligen av westerlu77:

Jag var in idag för att testa 42 Milanese loop armbandet till min klocka. Dessvärre så ser det inte så snyggt ut på mej när magneten hamnar ett par cm ifrån kanten upp emot klockan. Jag har i för sej ganska smala handleder, (160 mm) men ändå. Är inte jättesugen på att pröjsa 1600:- för ett sånt armband när det ser ut så. Hade önskat att Apple hade gjort olika längder inom 38-42. Är det någon som har testat Hoco Milanese loop förresten? Är kvalitén ok?

Ursprungligen av westerlu77:

Är det någon som har provat Milanese loop ifrån Hoco eller G-case? Lite mer humant pris.

Så du kan alltså leva med att det ser fult ut, bara det är billigt? Lätt att säga att man bryr sig om hur det ser ut när det i slutändan inte handlar om det utan bara om priset

Bevaka tråden