Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook pro seg på öppna filer/mappar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har problem med min Macbook Pro (Late 2011), det tar ungefär 20 sekunder för mig att se en fil i en mapp. Det tar ungefär lika lång tid att öppna en bild, Jag har två diskar och det är samma problem på bägge diskarna. En är en SSD som jag kör OS på och den andra är en helt ny HDD. Jag har kört Aja System test på båda diskarna och på SSD disken får jag ut 180Mb/s read/write och på HDD får jag 120 Mb/s read/write.

Jag vet inte vad som är problemet, men problemet inträffade efter min förra "andra hårddisk" krashade och installerade en ny samt uppgraderade Os på SSD disken till Yosemite (10.10.4).

  • Medlem
  • 2015-08-17 16:01

När du installerade om OS X, använde du en Time Machine-kopia då? I så fall kan det kanske vara boven i dramat om du hade skadade filer i det tidigare systemet.

Ursprungligen av Dalle:

När du installerade om OS X, använde du en Time Machine-kopia då? I så fall kan det kanske vara boven i dramat om du hade skadade filer i det tidigare systemet.

Tack för snabbt svar!
Nej jag använde inte Time Machine.

1
Bevaka tråden