Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud bildbibliotek problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2015-08-10 10:06

Efter att ha läst Idas guide här på 99 angående att spara bilder och filmer i iCloud så valde jag att hoppa på tåget, främst för att slippa vara orolig över att förlora värdefulla bilder.

Har en iPhone 6+ 128gb samt en iPad Air 2 128gb, båda enheterna är inställda likadant, dvs när jag går in på Inställningar -> iCloud -> Bilder så är det förvalt "hämta och behåll original", detta funkar utan anmärkning i iPaden då alla videoklipp som jag har filmat spelas upp utan problem, fast på telefonen så måste varje klipp buffra i 10-15 sek innan den börjar spelas upp!
Jag antar att videoklippen i iPaden lagras och spelas upp från minnet medans det i telefonen spelas upp från iCloud, detta är otroligt irriterande, vill ha tips på hur jag får telefonen att lagra mina videos på minnet så att de slipper buffra innan varje uppspelning.

Tacksam för all hjälp!

Hej!
Är det alldeles nyligen du aktiverade? Det tog mig nämligen flera dagar innan alla bilder och filmer var färdigsynkade på alla enheter.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2015-08-10 18:09

Nej gjorde det för två månader sen..

Det verkar lite underligt. Jag har valt att lagra mina orginal på iMacen och hämtar dem från molnet i iPaden och iPhonen. Och det går alldeles utmärkt, filmerna startar omedelbart där. Tyvärr har jag nog inga fler tips. Hoppas någon annan på forumet kan hjälpa.

1
Bevaka tråden