Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Creativ Cloud?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2015-08-08 14:22

Jag försöker avsluta CC men det bara startar upp igen och jag hittar ingen inställningsmöjligheter i programmet heller. Hur gör jag för att slippa ha detta popup-program då jag inte använder Adobes molntjänster. Jag har försökt avinstallera men det påstår att det behövs för att ett annat Adobe-program ska fungera felfritt. Jag har PS5 och Lightroom 5 installerade på min dator. När jag tankade hem en testversion av Premier så fick jag detta CC-virus i min dator. Premier har jag avinstallerat men CC hänger kvar som en igel.

Kolla om det finns under Systeminställningar - Användare och grupper - sedan Startobjekt. Finns den där - ta bort den från listan.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2015-08-09 21:16
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kolla om det finns under Systeminställningar - Användare och grupper - sedan Startobjekt. Finns den där - ta bort den från listan.

Tack, men CC finns inte där.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-08-09 21:20
Ursprungligen av Cygni:

Jag försöker avsluta CC men det bara startar upp igen och jag hittar ingen inställningsmöjligheter i programmet heller. Hur gör jag för att slippa ha detta popup-program då jag inte använder Adobes molntjänster. Jag har försökt avinstallera men det påstår att det behövs för att ett annat Adobe-program ska fungera felfritt. Jag har PS5 och Lightroom 5 installerade på min dator. När jag tankade hem en testversion av Premier så fick jag detta CC-virus i min dator. Premier har jag avinstallerat men CC hänger kvar som en igel.

Antingen kan du logga och därefter få möjligheten att stänga av autostart, eller så kan du prova följande i terminalen:

launchctl unload -w /Library/LaunchAgents/com.adobe.AdobeCreativeCloud.plist

(allt på en rad)

För att sätta på igen:

launchctl load -w /Library/LaunchAgents/com.adobe.AdobeCreativeCloud.plist

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2015-08-09 21:28
Ursprungligen av reboot81:

Antingen kan du logga och därefter få möjligheten att stänga av autostart, eller så kan du prova följande i terminalen:

launchctl unload -w /Library/LaunchAgents/com.adobe.AdobeCreativeCloud.plist

(allt på en rad)

För att sätta på igen:

launchctl load -w /Library/LaunchAgents/com.adobe.AdobeCreativeCloud.plist

Tack, ska kolla det när jag har tillgång till datorn.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2015-08-09 22:44
Ursprungligen av reboot81:

Antingen kan du logga och därefter få möjligheten att stänga av autostart, eller så kan du prova följande i terminalen:

launchctl unload -w /Library/LaunchAgents/com.adobe.AdobeCreativeCloud.plist

(allt på en rad)

För att sätta på igen:

launchctl load -w /Library/LaunchAgents/com.adobe.AdobeCreativeCloud.plist

Det gick att stänga av all skit när man loggar in på kontot. Det är ju livsfarligt att de har allt påslaget och man har ju ingen vidare chans att veta vad som laddas upp till deras servrar. Man ska nog läsa det finstilta noggrannare.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-08-12 10:58
Ursprungligen av Cygni:

Det gick att stänga av all skit när man loggar in på kontot. Det är ju livsfarligt att de har allt påslaget och man har ju ingen vidare chans att veta vad som laddas upp till deras servrar. Man ska nog läsa det finstilta noggrannare.

Njae livsfarligt vet jag inte... men en configurerbar brandvägg är dock bra att ha!

1
Bevaka tråden