Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

importera spelistor från havererat itunes

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har ägnat hela dagen åt att bygga upp mitt itunes bibliotek från start då mitt förra itunes kastade om mina album så de låg lite varstans.
innan jag raderar den äldrle iTunes mappen med musik i tänkte jag om det går att importera mina spelistor? provade att dela dessa via mail men vet inte hur man sparar dem den vägen. så går det välja importera spelistor och sedan söka rättpå dessa i gammal itunes? vad heter filerna jag letar efter
/simon

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-08 00:22

Varför inte köra en vanlig backup istället?

Ursprungligen av Mac Jonson:

...så går det välja importera spelistor och sedan söka rättpå dessa i gammal itunes? vad heter filerna jag letar efter

Filerna du letar efter är:
[din användare]/Music/iTunes/iTunes Library.itl
[din användare]/Music/iTunes/iTunes Music Library.xml

Men de filerna innehåller ju allt som har med iTunes att göra (utom själva musikfilerna då), och att komma åt enbart spellistorna kan du nog glömma.

Den enda möjligheten är nog att börja om från början, med en backup från tiden före iTunes kastade om dina album, och se till att låtarna är rätt taggade (artist, album, album artist, osv). Då bör det inte bli omkastat i en ny iTunes.

1
Bevaka tråden