Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reda ut detta med Bild synkronisering

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-08-05 13:08

Hejsan!

Jag har en Macbook PRO en iphone 5s och en tjej med iphone 5s.Hon tar sjukligt mycket kort och bilder så det blir snabbt fullt i hennes telefon. Då börjar den säga ifrån om för lite lagringsutrymme etc. Jag har fixat iCloud till henne men gratis utrymmet är redan fullt. Jag plugga i hennes telefon i datorn och importerade alla hennes tusentals bilder till programmet "bilder". När det var gjort så satt jag manuellt och radera hennes bilder i hennes telefon för hon ville inte ta bort ALLA bilderna utan från ett specefikt datum och bakåt. När jag nu då en stund senare sitter och kollar i min mobil då synkar HENNES bilder över till min telefon och nu börjar min telefon lipa på dåligt utrymme. Jag vet inte vart och hur den kan synka till min telefon.

Kan någon bara säga en lösning på dessa bilder.

TACK!

Tja... i och med att du importerar en massa foto till ditt Bilder-bibliotek, så kan man säga att det nu är "dina" bilder. Din MacBook Pro vet ju inte var bilderna kommer ifrån, utan betraktar dessa som nya bilder som tillhör dig.

Sen tack vare iCloud, så synkroniseras alla dessa bilder med alla dina enheter som har iCloud-delning aktiverat. Bland annat din telefon.

Det finns ett alternativ som heter "optimera lagring av bilder", eller något liknande. Då synkroniserar iCloud inte originalen utan mindre versioner. Det kan löna sig på telefon och iPad, lite beroende på hur man använder sina bilder.

I ditt fall hade det kanske varit bättre att bara spara alla hennes bilder i några mappar på hårddisken?

Om din tjej registrerar sig på Flickr, så får hon 1TB utrymme där utan kostnad.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-08-05 15:28

Eller olika bildbibliotek på datorn.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-07 12:21

Precis, använd olika användare på datorn, så ni får varsitt.

  • Medlem
  • 2015-08-11 11:42

Okej! Tack för svaren!

Ska kolla in flickr och se hur smidigt det är!

1
Bevaka tråden