Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook varnar inte för låg batterinivå

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-08-06 23:07

Hej!
Jag har en Macbook pro som jag köpt i juni nu i år helt ny i butik, alltså inte alls gammal. Den varnar inte för låg batterinivå, utan helt plötsligt så kan den ha typ 2 % batteri också måste jag spring efter laddare - är det någon som vet om man kan aktivera någon slags "varning" eller en notis (eller vad man ska kalla det) för låg batterinivå? Har aldrig sett att det varit någon notis sen jag köpte den och då händer det ofta att jag använder datorn utan laddare tills det bara är några få procent kvar.

  • Medlem
  • 2015-08-06 23:16

Tex Battery Guard ger den varning som du önskar. Finns gratis i App Store. Men det låter märkligt att du inte får någon varning. Har du provat att kalibrera batteriet? Ladda ur det helt tills datorn dör och ladda sedan batteriet fullt igen.

Kalibrera batteriet

Citat:

1. Anslut nätadaptern och låt PowerBook-datorns batteri laddas helt, det vill säga tills ljusringen eller LED-lampan på adapterkontakten lyser grönt och mätaren som visas på menyraden på skärmen indikerar att batteriet är helt laddat.
2. Låt batteriet vara helt laddat i minst två timmar. Du kan använda datorn under tiden, förutsatt att adaptern är ansluten.
3. Koppla ifrån nätadaptern medan datorn är på och kör datorn med endast batteri. Du kan använda datorn med bara batteridrift. När batteriets laddningsnivå blir låg visas ett varningsmeddelande på skärmen.
4. Spara ditt arbete nu. Du kan fortsätta att använda datorn men när batterinivån blir för låg aktiveras viloläget automatiskt.
5. Stäng av datorn eller låt viloläget vara aktiverat i minst fem timmar.
6. Anslut nätadaptern och låt den vara ansluten tills batteriet är helt laddat igen.

Senast redigerat 2015-08-06 23:28
  • Medlem
  • 2015-08-06 23:37

Jag har inte provat kalibrera batteriet så jag får prova det!

1
Bevaka tråden